Akkor fals infó alapján nyomtam fals diagnózist
Amit mondasz, az is logikus. Nem is értem, miben vagy bizonytalan?
Én sem tudom.
Úgyértem már eléggé letisztult. Napok óta olvasgatom a Carinás topikot (kb. 1200 tól 1430 nál járok most).
Reggel megnéztem a gyertyákat. Látszólag ugynaolyanok, mint 2 évvel ezelőtt.
Az egész valahonnan onnan indult ki, hogy, az elöregedett tömítések és a full szintetikus olaj. Leírtam a tapasztalataimat. Aztán érkezett egy javaslat a motor generáljavítására és ez olyan kérdéseket elevenített fel, amik időnként felmerülnek bennem.
Kb. ezek kavarogtak:
1. az olajfogyasztás, nem újdonság, most a legutóbbi csere óta (2300km) pótoltam kb. 9 decit. (ez van)
2. egyáltalán hozzá legyen nyúlva a motorhoz? (Talán még, vagy már nem kéne)
3. szelepszár szimering csere legyen, ne legyen? (önmagában inkább ne legyen)
4. tényleg az 5W-30-as olaj a legjobb választás? (Mai állás szerint át fogok állni az 5W-40-re legközelebb, tapasztalat gyűjtésre) itt most nem az olaj áráról van szó, mert az nálam üzemanyagnak számít és annak is kb. a 10%-t teszi ki költségben, hanem az, hogy esetlegesen rongálja a lambda szondát katalizátort stb. ezért is az ESP-t használom, mert elvileg nem kárositja annyira ezeket a dolgokat. (vagy csak marketing bullshit), az 5W-40 ből talán kevesebb ég el és kevesebb hamu keletkezik, vagy inkább maradjak a mostani bevált mellett?
5. szeretem a kocsit és szerintem csak akkor lehet kerek egész, ha minden jól működik, kezdve a motortól a hamutartó világításáig. de hol a határ, hogy egy esetleges javítás költségét inkább az E12-es projekt kasszájába tegyem bele, és az E10-est meg hanyagoljam, mert kicsit köhögve csattogva, lyukas fenéklemezzel stb. de saját lábán fog menni úgyis a bontóba. (itt valami középutas megoldás lesz. ennek már az is része, hogy a ma kivett gyertyákat 1:1-ben visszatettem és, eddig ha hozzányúltam, és amortizáltam a menetet a hengerfejben, akkor csakis új gyertyát tettem bele)
6. kormos kipufogóvég oka = az olaj elégése? vagy más is van, tökéletlen égés, pl. rosszul porlaszt az injektor , vagy (enyhén) túldúsít a vezérlés a lamba előtti kipuff lyukon bejutó oxigéntől (nem tudom van e de sanszos), egyáltalán okozhat látványosan sok kormot az enyhe túldúsítás (emisszó mérésen megfelelő a lambda érték, csak a CO sok)
(A kipufogót nem fényképezem, mert eléggé intim.) Carinának is kormos volt? A generálozás után kitisztult?