Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2304446 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8985 Dátum: 2014.02.21 20:11:59 »
Üdv!

A leírás alapján én is a gyűrűkre gyanakszom.
Az újabb gyertyákon már megjelent a salakréteg a gyertyákon, ez is a magasabb olajfogyásra utalhat.
Ha nézted a gyertyáim képeit a Carina topicban,ott is ilyen volt 3, a negyedik meg fekete is már.

Gyűrűzéskor lejön a hengerfej is valószínűleg, akkor meg érdemes azt is rendbetenni. Nálam elég volt a koksz lepucolása, szelepek becsiszolása, szimmeringek cseréje, hézagbeállítás, tehát nem kellett fészket marni, meg szelepet köszörülni. A hengerfejet sem kellett síkolni, egy jó leírás kell hozzá, az nagyon fontos.

A hengerfej csavarok helyét a blokkban alaposan ki kell takarítani, mert ha pl. víz marad benne, elrepeszti a blokkot. De bocs, majd ha csinálod, biztos lesz szó róla. Pár deci olajfogyásnál én sem állnék neki még. Főleg, hogy 5w30-nál eszik ennyit. Nemsokára elvileg nálam is 5w30 lesz, majd meglátom, arra mit lép.
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.21 20:17:07 írta vd1234 »

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #8986 Dátum: 2014.02.21 20:40:51 »
***e.... 4 éve ugyanaz megy a TV-ben....  :eek:  :lol: :lol:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8987 Dátum: 2014.02.21 20:51:49 »
??

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Szerviz
« Válasz #8988 Dátum: 2014.02.21 21:27:58 »
***e.... 4 éve ugyanaz megy a TV-ben....  :eek:  :lol: :lol:

Mér', a Prada az jó cucc. :D :D
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8989 Dátum: 2014.02.21 21:31:25 »
Ja.
Pedig néztem az újságot.
Nekem is megvannak a régi gyertyák valahol.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #8990 Dátum: 2014.02.21 21:31:45 »
Jól bírja a gyűrődést...  [rohog]

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Szerviz
« Válasz #8991 Dátum: 2014.02.21 23:15:29 »
A gyertyákat most fotóztam. Jobb híján. (Ebben az esőben nem volt kedvem kivenni a mostaniakat.) Természetesen megvan minden a kocsihoz visszamenőleg az első tulajig. :) Na jó majdnem minden. A félrehúzós tükörradiálokat és a fékbetéteket már szanáltam. A kopott ablaktörlő lapátok is el vannak téve. A kettővel ezelőtti fáradt olajból is van még minta.  [rohog]

Most nézem, hogy a nagy precízkedésben, felcseréltem a képeket!
Tehát a felső kollekció a 2012-es, azokat vettem elő az aktuális NGK-k dobozából.

2 éve váltottam az egyel magasabb hőértékű NGK BKR6EYA-ra, mert nekem akkor nagyon úgy tűnt, hogy túl melegen üzemeltek a régiek és azért volt kevés a lerakódás (Lehet, hogy nem is kevés az  :hmmmm: ). Akkor cseréltem az elosztófedelet és a rotort is + az elosztófedél alatti tömítést. Azóta nincs panasz a motor viselkedésére, előtte volt olyan, hogy indítás után fel kellett pörgetni 1500 - 2000 fordulatra különben rázta a kasztnit, amikor el akartam indulni, ez teljesen elmúlt, most elég jól húz már 1000-es fordulattól is (a kb. 100Nm-es nyomatékához képest). Más kérdés, hogy meg szoktam kímélni a motort ettől az üzemállapottól, mert melegen már elég alacsony lehet az olajnyomás egy 20 éves motorban 5W-30-as olajjal.

A régi gyertyák, meg gondolom attól olyanok amilyenek, mert:
1. rossz termosztáttal vettem a kocsit, ez feltűnt, mert a motor félig bemelegedett, mire kitolattam a parkolóból és a főúton visszaesett a mutató. az előző tulajnak nem tűnt fel, mert utólag rákérdeztem, hogy mióta olyan és azt se tudta miről beszélek... eléggé para ugye, ha hosszútávon a sok benzin mossa le az olajat a henger faláról.
2. a 2008-as gyertya csere előtt egyszer sem mentem 3km-nél többet a kocsival egyhuzamban.
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.21 23:18:25 írta Kalmi »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8992 Dátum: 2014.02.22 07:43:09 »
Akkor fals infó alapján nyomtam fals diagnózist  :1eye:
Amit mondasz, az is logikus. Nem is értem, miben vagy bizonytalan?

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Szerviz
« Válasz #8993 Dátum: 2014.02.22 22:54:15 »
Akkor fals infó alapján nyomtam fals diagnózist  :1eye:
Amit mondasz, az is logikus. Nem is értem, miben vagy bizonytalan?
Én sem tudom. :) Úgyértem már eléggé letisztult. Napok óta olvasgatom a Carinás topikot (kb. 1200 tól 1430 nál járok most).

Reggel megnéztem a gyertyákat. Látszólag ugynaolyanok, mint 2 évvel ezelőtt.


Az egész valahonnan onnan indult ki, hogy, az elöregedett tömítések és a full szintetikus olaj. Leírtam a tapasztalataimat. Aztán érkezett egy javaslat a motor generáljavítására és ez olyan kérdéseket elevenített fel, amik időnként felmerülnek bennem.

Kb. ezek kavarogtak:
1. az olajfogyasztás, nem újdonság, most a legutóbbi csere óta (2300km) pótoltam kb. 9 decit. (ez van)
2. egyáltalán hozzá legyen nyúlva a motorhoz? (Talán még, vagy már nem kéne)
3. szelepszár szimering csere legyen, ne legyen? (önmagában inkább ne legyen)
4. tényleg az 5W-30-as olaj a legjobb választás? (Mai állás szerint át fogok állni az 5W-40-re legközelebb, tapasztalat gyűjtésre) itt most nem az olaj áráról van szó, mert az nálam üzemanyagnak számít és annak is kb. a 10%-t teszi ki költségben, hanem az, hogy esetlegesen rongálja a lambda szondát katalizátort stb. ezért is az ESP-t használom, mert elvileg nem kárositja annyira ezeket a dolgokat. (vagy csak marketing bullshit), az 5W-40 ből talán kevesebb ég el és kevesebb hamu keletkezik, vagy inkább maradjak a mostani bevált mellett?
5. szeretem a kocsit és szerintem csak akkor lehet kerek egész, ha minden jól működik, kezdve a motortól a hamutartó világításáig. de hol a határ, hogy egy esetleges javítás költségét inkább az E12-es projekt kasszájába tegyem bele, és az E10-est meg hanyagoljam, mert kicsit köhögve csattogva, lyukas fenéklemezzel stb. de saját lábán fog menni úgyis a bontóba. (itt valami középutas megoldás lesz. ennek már az is része, hogy a ma kivett gyertyákat 1:1-ben visszatettem és, eddig ha hozzányúltam, és amortizáltam a menetet a hengerfejben, akkor csakis új gyertyát tettem bele)
6. kormos kipufogóvég oka = az olaj elégése? vagy más is van, tökéletlen égés, pl. rosszul porlaszt az injektor , vagy (enyhén) túldúsít a vezérlés a lamba előtti kipuff lyukon bejutó oxigéntől (nem tudom van e de sanszos), egyáltalán okozhat látványosan sok kormot az enyhe túldúsítás (emisszó mérésen megfelelő a lambda érték, csak a CO sok)
(A kipufogót nem fényképezem, mert eléggé intim.) Carinának is kormos volt? A generálozás után kitisztult?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8994 Dátum: 2014.02.22 23:16:15 »
Én sem tudom. :) Úgyértem már eléggé letisztult. Napok óta olvasgatom a Carinás topikot (kb. 1200 tól 1430 nál járok most).

Reggel megnéztem a gyertyákat. Látszólag ugynaolyanok, mint 2 évvel ezelőtt.
...

Az egész valahonnan onnan indult ki, hogy, az elöregedett tömítések és a full szintetikus olaj. Leírtam a tapasztalataimat. Aztán érkezett egy javaslat a motor generáljavítására és ez olyan kérdéseket elevenített fel, amik időnként felmerülnek bennem.

Kb. ezek kavarogtak:
1. az olajfogyasztás, nem újdonság, most a legutóbbi csere óta (2300km) pótoltam kb. 9 decit. (ez van)
2. egyáltalán hozzá legyen nyúlva a motorhoz? (Talán még, vagy már nem kéne)
3. szelepszár szimering csere legyen, ne legyen? (önmagában inkább ne legyen)
4. tényleg az 5W-30-as olaj a legjobb választás? (Mai állás szerint át fogok állni az 5W-40-re legközelebb, tapasztalat gyűjtésre) itt most nem az olaj áráról van szó, mert az nálam üzemanyagnak számít és annak is kb. a 10%-t teszi ki költségben, hanem az, hogy esetlegesen rongálja a lambda szondát katalizátort stb. ezért is az ESP-t használom, mert elvileg nem kárositja annyira ezeket a dolgokat. (vagy csak marketing bullshit), az 5W-40 ből talán kevesebb ég el és kevesebb hamu keletkezik, vagy inkább maradjak a mostani bevált mellett?
5. szeretem a kocsit és szerintem csak akkor lehet kerek egész, ha minden jól működik, kezdve a motortól a hamutartó világításáig. de hol a határ, hogy egy esetleges javítás költségét inkább az E12-es projekt kasszájába tegyem bele, és az E10-est meg hanyagoljam, mert kicsit köhögve csattogva, lyukas fenéklemezzel stb. de saját lábán fog menni úgyis a bontóba. (itt valami középutas megoldás lesz. ennek már az is része, hogy a ma kivett gyertyákat 1:1-ben visszatettem és, eddig ha hozzányúltam, és amortizáltam a menetet a hengerfejben, akkor csakis új gyertyát tettem bele)
6. kormos kipufogóvég oka = az olaj elégése? vagy más is van, tökéletlen égés, pl. rosszul porlaszt az injektor , vagy (enyhén) túldúsít a vezérlés a lamba előtti kipuff lyukon bejutó oxigéntől (nem tudom van e de sanszos), egyáltalán okozhat látványosan sok kormot az enyhe túldúsítás (emisszó mérésen megfelelő a lambda érték, csak a CO sok)
(A kipufogót nem fényképezem, mert eléggé intim.) Carinának is kormos volt? A generálozás után kitisztult?
Üdv!

Röviden próbálok válaszolni.
3-4 deci 1000-en nálam már határszint lenne, ha nem esik annyira távol a motortól (szerintem nem), akkor valóban érdemes lenni belepróbálni egy 5w40-et, ami melegen értékelhetően viszkózusabb a jelenleginél, lévén tudtommal az ESP is egy viszkózusabb 5w30. Hasonlót fogok kipróbálni, ha sikerül. Azért jó lenne biztosan kideríteni, hogy nem folyik-e sehol vékonyan? Ha megtörtént ez, akkor tényleg a motor viszi el.
Ha másik autóban gondolkodsz, eszedbe se jusson megcsinálni, vagyis ahogy írod is. Soha nem fogja senki megfizetni, csak élvezni, hogy jó.
Szelepszárszimering csere önmagában necces, nekem nem jött be. Sajnos szétszedve egyértelmű, hogy mitől eszi az olajat. Esetleg érdemes lenne olyantól informálódni, aki ismeri ezt a motort...ha mégis belevágsz.
Nekem rendesen kormos volt a kipufogóvég, kissé krémesen is. Eltömte a katalizátort egy az egyben.
Gyűrűcsere után mindenféle egyéb beavatkozás nélkül kitisztult a katalizátor, <2000 km megtett út után ment műszakira, és hála Istennek hozta a jó környezetvédelmi adatokat. Kipufogó vizesedik, egyáltalán nem kormolódik: néha bedugom az ujjam, végighúzom rajta, halvány szürke nyom van rajta legfeljebb. A varrat is mindig látszik.
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.22 23:17:54 írta vd1234 »

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #8995 Dátum: 2014.02.22 23:25:38 »
4E-FE- be bejött az Eneos Sustina 5W40.  ;)

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Szerviz
« Válasz #8996 Dátum: 2014.02.23 11:00:49 »
Üdv!

Röviden próbálok válaszolni.
3-4 deci 1000-en nálam már határszint lenne, ha nem esik annyira távol a motortól (szerintem nem), akkor valóban érdemes lenni belepróbálni egy 5w40-et, ami melegen értékelhetően viszkózusabb a jelenleginél, lévén tudtommal az ESP is egy viszkózusabb 5w30. Hasonlót fogok kipróbálni, ha sikerül. Azért jó lenne biztosan kideríteni, hogy nem folyik-e sehol vékonyan? Ha megtörtént ez, akkor tényleg a motor viszi el.
Ha másik autóban gondolkodsz, eszedbe se jusson megcsinálni, vagyis ahogy írod is. Soha nem fogja senki megfizetni, csak élvezni, hogy jó.
Szelepszárszimering csere önmagában necces, nekem nem jött be. Sajnos szétszedve egyértelmű, hogy mitől eszi az olajat. Esetleg érdemes lenne olyantól informálódni, aki ismeri ezt a motort...ha mégis belevágsz.
Nekem rendesen kormos volt a kipufogóvég, kissé krémesen is. Eltömte a katalizátort egy az egyben.
Gyűrűcsere után mindenféle egyéb beavatkozás nélkül kitisztult a katalizátor, <2000 km megtett út után ment műszakira, és hála Istennek hozta a jó környezetvédelmi adatokat. Kipufogó vizesedik, egyáltalán nem kormolódik: néha bedugom az ujjam, végighúzom rajta, halvány szürke nyom van rajta legfeljebb. A varrat is mindig látszik.
A hátsó főtengely szimeringnél van még ismeretlen nagyságú olaj szivárgás (nem lehet jelentős, mert a nem látok új olajcseppeket a parkolóhelyemen). Már úgy vettem a kocsit, hogy a motor és váltó közt van egy luk lefelé és azon a tájékon volt látványos olajsár, olyan besűrűsödött állagú. A szelepfedél tömítés, PCV tömítés és a vezérlés oldali szimeringeket cseréltem. Azóta máshol nem látok szivárgást nyomokban sem. (A szelepfedel tömítést kellett mégegyszer csinálni, mert először túl gyengén húztam meg.)

Nem akarom tovább ragozni, összeállt a kép és elfogadom, hogy az én motoromnál is az lehet, hogy a szelepszárnál egy kis olaj jutott az égéstérbe aztán megragadtak a gyűrűk és / vagy eldugultak az olaj furatok a dugón, attól lett jelentősebb az olajfogyás (a tünetek erre utalnak). A kormos kipufogó okát sem kell tovább keresnem.
Köszi a segítséget!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8997 Dátum: 2014.02.23 11:14:00 »
A hátsó főtengely szimeringnél van még ismeretlen nagyságú olaj szivárgás (nem lehet jelentős, mert a nem látok új olajcseppeket a parkolóhelyemen). Már úgy vettem a kocsit, hogy a motor és váltó közt van egy luk lefelé és azon a tájékon volt látványos olajsár, olyan besűrűsödött állagú. A szelepfedél tömítés, PCV tömítés és a vezérlés oldali szimeringeket cseréltem. Azóta máshol nem látok szivárgást nyomokban sem. (A szelepfedel tömítést kellett mégegyszer csinálni, mert először túl gyengén húztam meg.)

Nem akarom tovább ragozni, összeállt a kép és elfogadom, hogy az én motoromnál is az lehet, hogy a szelepszárnál egy kis olaj jutott az égéstérbe aztán megragadtak a gyűrűk és / vagy eldugultak az olaj furatok a dugón, attól lett jelentősebb az olajfogyás (a tünetek erre utalnak). A kormos kipufogó okát sem kell tovább keresnem.
Köszi a segítséget!

Üdv!

Szívesen, ha ez az volt  :flowers:

Az enyémnél nem azért volt gond, mert átengedtek volna a szelepszárszimmeringek. Gyári gyűrűhiba, a kompressziógyűrűknél átfújt a forró gáz, a lehúzók beragadtak, furatok eltömődtek. A szelepfedéltömítésnél hasonlóan jártam. Későn húztam utána az anyákat, másodszor már figyeltem rá.

Akkor nem eszi meg mind a motor, hanem folyik is ki belőle, vagyis a motor szemszögéből annyira nem vészes még a helyzet talán.
Lehet, hogy Neked is bejönne a PiciPeti által javasolt olaj  :hmmmm:

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Szerviz
« Válasz #8998 Dátum: 2014.02.23 18:04:25 »
Üdv!

Szívesen, ha ez az volt  :flowers:

Az enyémnél nem azért volt gond, mert átengedtek volna a szelepszárszimmeringek. Gyári gyűrűhiba, a kompressziógyűrűknél átfújt a forró gáz, a lehúzók beragadtak, furatok eltömődtek. A szelepfedéltömítésnél hasonlóan jártam. Későn húztam utána az anyákat, másodszor már figyeltem rá.

Akkor nem eszi meg mind a motor, hanem folyik is ki belőle, vagyis a motor szemszögéből annyira nem vészes még a helyzet talán.
Lehet, hogy Neked is bejönne a PiciPeti által javasolt olaj  :hmmmm:
Igen, végülis sok kérdést segítettél megválaszolni.

Vajon a 4E-FE-t is érinti vajon az a probléma, mint 4A-FE-ket, hogy túl lágy anyagú gyűrűket használtak?

A Sustina jó olaj, lehet hogy megpróbálom. Úgy gondolom, hogy mindegy mit használok, az nem az olaj hibája, hogy tömítetlenség van a motorban. Annyiból jó DPF barát olajat használni, hogy várhatóan kevésbé károsítja a katalizátort lambda szondát stb. A Sustina is ilyen.
Akkor gondoltam lecserélni, ha elfogy az utántöltögetős 6dl ESP + és az olajszint eléri a közepes szintet (ami kb. a tervezett olajcsere ideje lenne, kivéve, ha többet kell mennem a szokásosnál).

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Szerviz
« Válasz #8999 Dátum: 2014.02.24 08:19:26 »
Vajon a 4E-FE-t is érinti vajon az a probléma, mint 4A-FE-ket, hogy túl lágy anyagú gyűrűket használtak?
Nem tudok róla, 4AFE specifikus volt legjobb tudomásom szerint.  :)

PiciPeti: valamikor kérhetem a km leírást...?  :szemez: :hug: