Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2305363 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re:Szerviz
« Válasz #8925 Dátum: 2013.11.28 12:18:48 »
Köszi az infókat.
Nem tűzforró a féltengely vége, de ha megszorítom a menetes részt az ujjammal, éppen csak hogy állja a kezem. Félek, hogy ez rosszabbodni fog.
(Visszakanyarodok majd a szerelőhöz, hogy vegyük le jobb oldalon is a féknyerget.)
1.4VVti (2004)

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re:Szerviz
« Válasz #8926 Dátum: 2013.11.28 15:56:25 »
Viszont a bal oldali csapágy már rendesen lógott, és azon az oldalon mégsem melegítette a féltengelyt.

Igaz, lehet, hogy a jobb oldali csapágy is kezdi megadni magát. Mindenesetre ez az oldal még nem lóg és hangja sincs. Szerelőm szerint a fék nem old fel teljesen.
Mondtam, hogy párba cseréld. Ha az egyik meghall a másiknak se sok van hátra. :(

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re:Szerviz
« Válasz #8927 Dátum: 2013.11.28 16:19:26 »
Mondtam, hogy párba cseréld. Ha az egyik meghall a másiknak se sok van hátra. :(
Én inkább attól félek, hogy a diffimű melletti belső féltengelycsukló melegszik, mert veszített valamennyi kenőzsírt és az melegíti a tengelyt.
1.4VVti (2004)

NyariG

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Szerviz
« Válasz #8928 Dátum: 2013.11.28 17:39:58 »
Én inkább attól félek, hogy a diffimű melletti belső féltengelycsukló melegszik, mert veszített valamennyi kenőzsírt és az melegíti a tengelyt.

Az a kevésbé baj ha csak veszitett valamennyit, de ahol kimegy a zsír ott bemegy a mocsok...

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re: Re:Szerviz
« Válasz #8929 Dátum: 2013.11.28 17:49:49 »
Én inkább attól félek, hogy a diffimű melletti belső féltengelycsukló melegszik, mert veszített valamennyi kenőzsírt és az melegíti a tengelyt.
Ezt kizárnám, amíg nem csontszaraz, addig nem lesz ilyen mértékű melegedés. Csak azért, mert valamivel kevesebb zsír van ott, nem fog ennyire melegedni. Ez kenozsir, nem hűtési szerepet lát el.
Szerintem száraz súrlódásból eredő hőmennyiseg, vagy döglött csapágy. Ha a fék akkor a tarcsa is el fog szineződni, megég.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Szerviz
« Válasz #8930 Dátum: 2013.11.28 18:04:02 »
bal első kerékcsapágyat cserélt a szerelőm. (186 ezer km) Azóta csendesebb az autó eleje, főleg rossz minőségű aszfalton tűnik fel.
Mielött cserélted volna a kerékcsapàgyat, az utobbi idöben nem hallottàl valami halk koppano/kattano hangot indulàsokkor?

Azért kérdezem, mert a Corollàmon hallhato szinte minden egyes indulàskor, kigyorsitàskor ilyen koppano hang elölröl, és többek között felmerült mint lehetöség a kerékcsapàgy is, bàr még nem log...
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.28 18:25:11 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re:Szerviz
« Válasz #8931 Dátum: 2013.11.28 22:58:10 »
Nem emlékszem ilyen kattanó hangra a csapágycsere előttről. Van viszont a szokásos, a motorház jobb oldala felől jövő kattanás induláskor, amire azt mondják, hogy a blokkolásgátló ilyenkor aktivizálódik. De ez csak a motor beindítása utáni első elinduláskor. Semmi más.
1.4VVti (2004)

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Szerviz
« Válasz #8932 Dátum: 2013.11.28 23:14:04 »
Igen, az a kattanàs normàlis. De nàlam szinte minden egyes helyböl indulàskor hallhato egy koppanàs. Lehet akkor a kerékcsapàgy kizàrhato mint hangforràs. 
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re:Szerviz
« Válasz #8933 Dátum: 2013.11.29 08:06:16 »
Lehet ám, hogy egy csapágy többféle hibajelenséget produkálhat.
Az előzőekhez kapcsolódva, nálam a lógó csapágy oldalán nem melegedett a féltengely vége, meg a felni. Ezzel egy időben a másik oldalon, amire a szerelő azt mondta, hogy ez a csapágy még rendben van, langyosra melegszik. Persze ettől még lehet hamarosan csere érett ez a csapágy is, ahogy írtátok. De még nem lóg, ez biztos.
Az a baj, hogy fóbia lesz ebből.  ::) Pár napja, ha megérkezem valahova, megnézem a felnik hőmérsékletét tapintással. Azért vigasztaló, hogy úgy tűnik, nagy hőmérséklet különbség nincs a bal és jobb oldali acélfelni között...
 
1.4VVti (2004)

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #8934 Dátum: 2013.11.29 10:28:04 »
Elsőre mindenképp a fékeket tegyétek rendbe, lassan úgyis időszerű szerintem. Nekem 2006-os, és ~70e km-nél csináltuk meg micila-val a fék csúszkáit.
Tisztítás, újrazsírozás. A bal hátsóm már kezdett meg-megragadni hosszabb állás után, szóval időszerű volt...  ::)

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re:Szerviz
« Válasz #8935 Dátum: 2013.11.29 14:15:01 »
Lehet ám, hogy egy csapágy többféle hibajelenséget produkálhat.
Az előzőekhez kapcsolódva, nálam a lógó csapágy oldalán nem melegedett a féltengely vége, meg a felni. Ezzel egy időben a másik oldalon, amire a szerelő azt mondta, hogy ez a csapágy még rendben van, langyosra melegszik. Persze ettől még lehet hamarosan csere érett ez a csapágy is, ahogy írtátok. De még nem lóg, ez biztos.
Az a baj, hogy fóbia lesz ebből.  ::) Pár napja, ha megérkezem valahova, megnézem a felnik hőmérsékletét tapintással. Azért vigasztaló, hogy úgy tűnik, nagy hőmérséklet különbség nincs a bal és jobb oldali acélfelni között...
Tudod , hogy tud többfélét is produkálni. Meséltem, hogy az enyém ciripelő hangot adott menet közben, pedig se nem morgott és nem is lógott egy kicsit sem.

TZoli

  • Vendég
Re:Szerviz
« Válasz #8936 Dátum: 2013.11.29 14:47:08 »
Én inkább attól félek, hogy a diffimű melletti belső féltengelycsukló melegszik, mert veszített valamennyi kenőzsírt és az melegíti a tengelyt.

Kizárt dolog!!!

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re:Szerviz
« Válasz #8937 Dátum: 2013.11.30 20:50:24 »
Kizárt dolog!!!
Valóban. A fék volt az. Durván megragadtak a fékbetétek jobb elől. Ki lett tisztítva, megkenve, megjáratva.
Mindenesetre jól átvertem magamat. Alattomosan jött ez a "ragadás". Még ma délelőtt is, a várost járva, sokszor hagytam kigurulni az autót, és úgy éreztem, nem fogja vissza semmi. Közben meg...
Most, hogy a fék rendben, egyből feltűnt a különbség kigurulásoknál. És az a gyanúm, hogy a fogyasztásmérőn is észre fogom venni.
1.4VVti (2004)

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Re:Szerviz
« Válasz #8938 Dátum: 2013.12.01 17:45:56 »
Valóban. A fék volt az. Durván megragadtak a fékbetétek jobb elől. Ki lett tisztítva, megkenve, megjáratva.
Mindenesetre jól átvertem magamat. Alattomosan jött ez a "ragadás". Még ma délelőtt is, a várost járva, sokszor hagytam kigurulni az autót, és úgy éreztem, nem fogja vissza semmi. Közben meg...
Most, hogy a fék rendben, egyből feltűnt a különbség kigurulásoknál. És az a gyanúm, hogy a fogyasztásmérőn is észre fogom venni.
Nekem ilyenem januárban volt. Kigurulásnál sem volt gáz, csak akkor volt érdekes, amikor megálltam a kocsival, felengedtem a féket és vártam hogy visszaguruljon picit a kocsi.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re:Szerviz
« Válasz #8939 Dátum: 2013.12.02 09:12:47 »
Na most rendben vagyunk (fek, csapagy), tegnap lenyomtam 1200 km-t Toszkanaba. Hibatlanul gurult a masina.

Meg egy akku cserem lesz majd otthon. 9 eves a gyari akksi benne. Nem penge mar a hosszu uton sem.
1.4VVti (2004)