Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2304467 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Szerviz
« Válasz #7290 Dátum: 2012.09.08 22:37:14 »
Úgy 150 000 magyar forint el lett különítve erre a célra remélem  ebbe belefér egy kicsit nagyobb javítás is mindenesetre az ilyenkor szükséges dolgokat lecserélem.Kérdeztem szerelőt is de nem tud mit mondani amíg nem hallja a motor hangját márpedig csak 30-40 perc állás után produkál ilyen hangot.Vezérlés cserére kb:250 000 km-t mondtak az enyémbe fele ennyi van!Egyébként az olajnyomás visszajelző azonnal elalszik indításkor.A félreértések elkerülése érdekében 1.4 vvti benzin.
Bocs ugy értettem, hogy diesel az autód :hmmmm:

Kriszi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Szerviz
« Válasz #7291 Dátum: 2012.09.08 22:46:39 »
Bocs hogy félreérthetően írtam!először vezérműláncra gondoltam de azt mondták hogy annak folyamatosan csörömpölő hangja van nem csak másodpercekig.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Szerviz
« Válasz #7292 Dátum: 2012.09.08 23:02:09 »
Bocs hogy félreérthetően írtam!először vezérműláncra gondoltam de azt mondták hogy annak folyamatosan csörömpölő hangja van nem csak másodpercekig.

Igen, végső stádiumba. De kezdődő láncnyúlás lehet pl...
Xanyi

Kriszi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Szerviz
« Válasz #7293 Dátum: 2012.09.08 23:14:29 »
Ezelőtt egy Renaultom volt és mindig volt rajta javítani való a végén már utáltam,remélem a corolla jó választás volt.Nem csak szép és letisztult,de a tulajok szerint kevés hibával működő gép és megfelelő karbantartás mellett ki megy a világból.120 000 környékén normális lehet a láncnyúlása a Twingómban 180 000 nél még eredeti lánc volt és semmi hangja nem volt,ez volt az egyetlen pozitívum.

Késő Róbert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 486
Re:Szerviz
« Válasz #7294 Dátum: 2012.09.09 00:03:54 »
Előző gépemben szar minőségű, elhasznált olaj, ily csodás kerepeléssel járt, csere után vissza benzinesedett a hangja:
https://picasaweb.google.com/111178335647378931266/FiatBrava1216vSX2000#5685412262301871362
Nem kell egyből a legrosszabbra gondolni :)

Ezelőtt egy Renaultom volt és mindig volt rajta javítani való a végén már utáltam,remélem a corolla jó választás volt.Nem csak szép és letisztult,de a tulajok szerint kevés hibával működő gép és megfelelő karbantartás mellett ki megy a világból.120 000 környékén normális lehet a láncnyúlása a Twingómban 180 000 nél még eredeti lánc volt és semmi hangja nem volt,ez volt az egyetlen pozitívum.
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.09 00:08:50 írta Késő Róbert »

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Szerviz
« Válasz #7295 Dátum: 2012.09.09 07:47:28 »
Autó típus leírásából "1.4" ez nem derül ki. Félre érthető.

2003ban még nem volt 1.4es dízel, vagy igen?  :hmmmm: Facelift óta van. Szóval én egyből benzinesre gondoltam  :)

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Szerviz
« Válasz #7296 Dátum: 2012.09.09 07:56:07 »
Ezelőtt egy Renaultom volt és mindig volt rajta javítani való a végén már utáltam,remélem a corolla jó választás volt.Nem csak szép és letisztult,de a tulajok szerint kevés hibával működő gép és megfelelő karbantartás mellett ki megy a világból.120 000 környékén normális lehet a láncnyúlása a Twingómban 180 000 nél még eredeti lánc volt és semmi hangja nem volt,ez volt az egyetlen pozitívum.

http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=249.msg481653#msg481653

Kriszi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Szerviz
« Válasz #7297 Dátum: 2012.09.09 14:15:57 »
Szerintetek van lehetőség pontosan megállapítani mi lehet a probléma vagy addig cserélgetem a cuccokat benne míg meg nem szűnik ez a hang indításkor???

Kriszi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Szerviz
« Válasz #7298 Dátum: 2012.09.09 14:20:14 »
Esetleg egy jó Toyota szerelőt Budapest déli részén????

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Szerviz
« Válasz #7299 Dátum: 2012.09.09 17:28:21 »
Sziasztok!

2200 km-t tettem meg az elmúlt héten egy E11-es Toyotával ami 1.4-es VVTi benzines motorral szerelt példány. Már korábban hallottam a motor felől enyhe ciripelő hangot, autópályán 5-ös fokozatban közepes gáznadásnál 3ezres fordulat környékén. De ezen a héten nagyobb terhelésnek volt kitéve mivel több ezer méteres hegyeket is meg kellett mászni vele. A lényeg, hogy 2 és 3 ezres fordulat között olyan közepes gázállásnál, olyan hangot ad a motor mintha dízeles lenne, persze nem olyan erősen hallható, csak az a jellegzetes kopogós égés mint a dízeleknél. Ahogy elkezdte csinálni és picit erősebben elkezdtem nyomni a gázt akkor a hang is erősödött, majd ha még nagyobb gázt adtam akkor megszűnt, ha erőteljesen gyorsítok, akkor semmi ilyesmit nem lehet hallani, illetve hideg motornál sem hallani, ahogy bemelegszik rendesen, és főként emelkedőn közepes gázadásnál előjön mindegy milyen sebesség fokozatban van, 2 és 3 ezer között lehet hallani főként, de 3 ezer fölött is hallani nagyon picit, ha épp olyan kedve van. Én nem tudom elképzelni hogy lánc lenne, mivel terhelés függő, pl. néha akkor is hallani egy pillanatra csak sokkal hangosabban, amikor majdnem lefullad (egyes fokozat, közepes gázadás), olyan hangja van mintha dízel motor lenne.

Én a gyújtásra gyanakszom elsőként, hogy bizonyos esetekben túl korán gyújtja be az üzemanyagot és abból adódik a kopogós égés. Nem tudom pontosan mit jelent a változó szelepvezérlés, lehet, hogy a szelepvezérlő tengely, pontosabban a bütykök lehetnek megkopva és az csörömpöl. Idehaza (ugyanazzal a benzinnel) már alig hallottam, nincs nagy emelkedő, nincs kopogás.
Érdemes szétkapni ezért a motort? Esetleg ez jellegzetes hiba ennél a szériánál?

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Szerviz
« Válasz #7300 Dátum: 2012.09.09 17:34:51 »
Sziasztok!

2200 km-t tettem meg az elmúlt héten egy E11-es Toyotával ami 1.4-es VVTi benzines motorral szerelt példány. Már korábban hallottam a motor felől enyhe ciripelő hangot, autópályán 5-ös fokozatban közepes gáznadásnál 3ezres fordulat környékén. De ezen a héten nagyobb terhelésnek volt kitéve mivel több ezer méteres hegyeket is meg kellett mászni vele. A lényeg, hogy 2 és 3 ezres fordulat között olyan közepes gázállásnál, olyan hangot ad a motor mintha dízeles lenne, persze nem olyan erősen hallható, csak az a jellegzetes kopogós égés mint a dízeleknél. Ahogy elkezdte csinálni és picit erősebben elkezdtem nyomni a gázt akkor a hang is erősödött, majd ha még nagyobb gázt adtam akkor megszűnt, ha erőteljesen gyorsítok, akkor semmi ilyesmit nem lehet hallani, illetve hideg motornál sem hallani, ahogy bemelegszik rendesen, és főként emelkedőn közepes gázadásnál előjön mindegy milyen sebesség fokozatban van, 2 és 3 ezer között lehet hallani főként, de 3 ezer fölött is hallani nagyon picit, ha épp olyan kedve van. Én nem tudom elképzelni hogy lánc lenne, mivel terhelés függő, pl. néha akkor is hallani egy pillanatra csak sokkal hangosabban, amikor majdnem lefullad (egyes fokozat, közepes gázadás), olyan hangja van mintha dízel motor lenne.

Én a gyújtásra gyanakszom elsőként, hogy bizonyos esetekben túl korán gyújtja be az üzemanyagot és abból adódik a kopogós égés. Nem tudom pontosan mit jelent a változó szelepvezérlés, lehet, hogy a szelepvezérlő tengely, pontosabban a bütykök lehetnek megkopva és az csörömpöl. Idehaza (ugyanazzal a benzinnel) már alig hallottam, nincs nagy emelkedő, nincs kopogás.
Érdemes szétkapni ezért a motort? Esetleg ez jellegzetes hiba ennél a szériánál?
Bár tuti nem az lesz, nekem is volt egy kis ciripelés a motorból 1600 alatt. Egy szellőzőről csúszott le a cső, azt visszatéve megszünt a ciripelés.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Szerviz
« Válasz #7301 Dátum: 2012.09.09 19:22:22 »
Sziasztok!

2200 km-t tettem meg az elmúlt héten egy E11-es Toyotával ami 1.4-es VVTi benzines motorral szerelt példány. Már korábban hallottam a motor felől enyhe ciripelő hangot, autópályán 5-ös fokozatban közepes gáznadásnál 3ezres fordulat környékén. De ezen a héten nagyobb terhelésnek volt kitéve mivel több ezer méteres hegyeket is meg kellett mászni vele. A lényeg, hogy 2 és 3 ezres fordulat között olyan közepes gázállásnál, olyan hangot ad a motor mintha dízeles lenne, persze nem olyan erősen hallható, csak az a jellegzetes kopogós égés mint a dízeleknél. Ahogy elkezdte csinálni és picit erősebben elkezdtem nyomni a gázt akkor a hang is erősödött, majd ha még nagyobb gázt adtam akkor megszűnt, ha erőteljesen gyorsítok, akkor semmi ilyesmit nem lehet hallani, illetve hideg motornál sem hallani, ahogy bemelegszik rendesen, és főként emelkedőn közepes gázadásnál előjön mindegy milyen sebesség fokozatban van, 2 és 3 ezer között lehet hallani főként, de 3 ezer fölött is hallani nagyon picit, ha épp olyan kedve van. Én nem tudom elképzelni hogy lánc lenne, mivel terhelés függő, pl. néha akkor is hallani egy pillanatra csak sokkal hangosabban, amikor majdnem lefullad (egyes fokozat, közepes gázadás), olyan hangja van mintha dízel motor lenne.

Én a gyújtásra gyanakszom elsőként, hogy bizonyos esetekben túl korán gyújtja be az üzemanyagot és abból adódik a kopogós égés. Nem tudom pontosan mit jelent a változó szelepvezérlés, lehet, hogy a szelepvezérlő tengely, pontosabban a bütykök lehetnek megkopva és az csörömpöl. Idehaza (ugyanazzal a benzinnel) már alig hallottam, nincs nagy emelkedő, nincs kopogás.
Érdemes szétkapni ezért a motort? Esetleg ez jellegzetes hiba ennél a szériánál?

Ez valszeg kopogásos égés. A korai vvti-knak volt egy ilyen típushibája, ECU cserével volt javítható úgy tudom. gyújtást ezeken nem lehet már állítani, sokmindent nem tudsz csinálni, minthogy nagyobb oktánszámú benzint használsz. Én mondjuk az E85-öt javaslom hogy használd keverve, ennek 100 körüli az oktánszáma.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Szerviz
« Válasz #7302 Dátum: 2012.09.10 21:08:10 »
Na meg lett szerelve az olajfolyás, ezúton is köszönet fórumtársunknak, aki ha akarja felfedi magát, ha nem, akkor marad inkognitóban :)
Azoknak, akik azt mondják hogy már mindent kicseréltem és nincs már ami elromoljon, elárulom hogy be kell ütemeznem tél előtt egy vízpumpa cserét a gumiharang vagy micsoda cseréjét a féltengelyen :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #7303 Dátum: 2012.09.10 21:47:29 »
Na meg lett szerelve az olajfolyás, ezúton is köszönet fórumtársunknak, aki ha akarja felfedi magát, ha nem, akkor marad inkognitóban :)
Azoknak, akik azt mondják hogy már mindent kicseréltem és nincs már ami elromoljon, elárulom hogy be kell ütemeznem tél előtt egy vízpumpa cserét a gumiharang vagy micsoda cseréjét a féltengelyen :D
Örülök, hogy megcsináltátok!  :yes:
Pontosan hol folyt?

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Szerviz
« Válasz #7304 Dátum: 2012.09.10 22:05:00 »
Örülök, hogy megcsináltátok!  :yes:
Pontosan hol folyt?
Mindenhol :D
féltengely szimering
olajteknő
vezérműtengely, főtengely
pluszban kapott szelepfedél és olajpumpa gumikat is
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer