Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2304509 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Szerviz
« Válasz #4170 Dátum: 2010.08.31 20:22:38 »
Értem amit írsz, de ettől még Xanyi állítása nem butaság, hanem igaz!  ::)
(Ettől a Toyota még tilthatja a D4 motoroknál az etanol használatot. Vagyis Te használhatod nyugodtan, max. ne számíts garanciális javításra.) :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.31 20:24:44 írta musspici »
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4171 Dátum: 2010.08.31 20:45:40 »
Ha valakinek van egy régebbi kocsija, akkor megértem, hogy próbálkozik az etanollal, hiszen már nem veszít akkorát, ha behal valami, meg ugye a pénze is kevesebb az embernek valszeg.

Ha valakinek van pénze egy új kocsira, ami még garis, az meg ne használjon szerintem etanolt az új kocsijába és ne legyen szarrágó benzinnel megtankolni azt!  :flowers:

Én nem értek azzal egyet, hogy egy új kocsiba etanolt kell rakni, nem arra van ugyanis tervezve. Az Opelnél is külön van etanolos gyári rendszerrel felszerelt kocsi, nem véletlen mondják azt, hogy ne tegye bele az ember, ha nincsen arra átalakítva a kocsi! Hiszen vagy beválik vagy nem -- de a képviselet helyében én sem fizetném a kísérletezgetést...

Aki meg D4 motoros kocsit vesz, az ne szarrágóskodjon, hanem tankolja meg rendes benzinnel a kocsit és tolja neki. Spórolásra nem a D4-es benzines van kitalálva...

celicáss

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4172 Dátum: 2010.08.31 20:59:12 »
Ez is egyfajta tévhit ez az új autó, régi autó dolog.
Minden injektoros autóba lehet E85 átalakítót tenni.
Ugyanaz a folyamat játszódik le mint a benzines motorban csak a hordozóanyag más.
E85-ből több kell 20-30 %-al és nagyobb előgyújtást kell beállítani. Az egéshő még csökken is és ezáltal a hőveszteség is, nő a motorélettartam és nagyon lecsökken a károsanyag kibocsájtás.
Pont, hogy az újabb autók az alkalmasabbak E85-re nem a régiek.

A kulcs a megfelelően átprogramozott vezérlésben rejlik. A többségnek ez nincs és bolond módjára felesben tankol, mert a kutas is mondta meg a tv-ben is ezt mondták.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4173 Dátum: 2010.08.31 21:02:49 »
Át lehetne menni az E85 topicba?  :flowers:
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #4174 Dátum: 2010.08.31 21:16:52 »
Hát, révén, hogy egyezik a típusunk, és egyforma mennyiségben tankoljuk az E85-öt, ráadásul én is AGIP-ozok, szerintem kizárható, hogy emiatt lenne check engine lámpád.


Helyes, így kell lassan tönkrevágni a motort, tankoljatok nyugodtan etanolt felesben.  :clap: :clap:

ki beszél itt felesben tankolásról rajtad kívül? Olvass már visszább egy kicsit az idevonatkozó hozzászólásaimban.  :whistling:
gondolom, tapasztalatból írod, amit írsz...gondolom...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #4175 Dátum: 2010.08.31 21:29:01 »
Jogos, nem írtam teljesen. 50-50%-ig hozzá tud tanulni, 100%-hoz nem.
Érdemes elolvasni a vvt-i tapasztalatokat. Pár %-onként emelve tankolásonként simán hozzátanul a computer és se rángás, se túlfogyasztás, se hibakód nincs. Hirtelen 50%-ban E85-öt tankolva ez mind előjön valószínűleg. Talán a 70/30 aránynál már jelentős a többletfogyasztás.
Ebben van igazság, de nem minden.  :flowers:
Saját tapasztalat, hogy a 70/30% benzin/etanol arány a fél liternyi többletfogyasztáson kívül semmilyen egyéb negatívummal nem jár, sőt! Nincs hibakód, nincs rángatás, csak halkabb simább járás, jobb gázreakció. Ez saját tapasztalat, immár az 5. tank fent említett arányú keverékkel. Sima benzinról áttérve kell kb 10-15 max 20km, mire az először picit egyenetlen járás utány kisimul a motor hangja és elgyengülnek az alapjárati rezonanciák.
Soha nem tankoltam, és nem is fogok felesben, de 37L benyához 12-3L E85 érezhető javulást okoz nálam. Illetve az autómon.
Mégegyszer hangsúlyozom, mindez saját tapasztalat saját autón és nagyon nem tetszik, ha valaki olyat fikáz, amit ő maga nem tapasztalt meg... úgy gondolom, senki nem akarja sem lassan, sem gyorsan kinyírni a motorját...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4176 Dátum: 2010.08.31 21:30:47 »
bepi, ezek szerint te is lassan "tanítottad" hozzá a computert? Először csak 5 liter, aztán 10, stb.?
         

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #4177 Dátum: 2010.08.31 21:34:44 »
És persze azt se felejtsük el, hogy a Toyota álláspontja szerint max 5% bioetanolt szabad használni az autóikba. Az meg olyan kevés, hogy nem érdemes...
Jah, és a D4 (közvetlen befecskendezés) motoroknál pedig tiltja a bioetanolt.

Ez butaság. Az etanolt használatnál nem a befecskendezés számít, hanem a megfelelő keverékarány és motorvezérlés. Ennek része az injektorhasználat is de más is. Magyarország élen jár kutatás fejlesztésben E85 terén. Magánkezdeményezésből már több nagyszerű motorvezérlő elektronika született .
És most ott tart a fejlesztés, hogy akár fogyasztásmérősdit is játszhatunk egy win-es számítógéppel külön költség nélkül. A szoftver jobb mint a fedcompé és magyar fejlesztés ráadásul benzinre is jó.

Butaság vagy nem, attól még a TMH ezt küldte el körlevélbe a kereskedőknek, hogy eszerint tájékoztassák az ügyfeleket. Talán nem véletlenül!
Xanyi

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #4178 Dátum: 2010.08.31 21:36:56 »
Xanyi, erről van valami hivatalos(nak tűnő) info? Pl neten vagy akárhol?

Nincs. Van a Toyotának egy belső használatra szánt magyar oldala, amin írták, hogy amennyiben bárki arról érdeklődik a szervízben hogy lehet-e E85-öt tankolni, eszerint tájékoztassuk őket.
Xanyi

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #4179 Dátum: 2010.08.31 21:44:15 »
bepi, ezek szerint te is lassan "tanítottad" hozzá a computert? Először csak 5 liter, aztán 10, stb.?

Nem, nálam a következő történt: Tesómmal kezdtünk el erről beszélni, ő ajánlotta a full átalakítót is, majd, amikor annak utánaolvasva úgy döntöttem, hogy nekem nem kiforrott ez a dolog, gondoltam kipróbálom csak úgy az E85-öt. A net is azt írta, hogy elvileg 50-50%-ban nem szabadna, hogy károsítsa a motort, ezért én a biztonság kedvéért csak ~30%-ban adtam hozzá az E85-öt. A tapasztalataim a legelső tankolás óta ugyanazok, semmilyen kilengés, vagy nem várt esemény nem történt és már az 5. tanknál járok úgy, hogy üzemanyagszűrőt sem cseréltem. Egész egyszerűen azért, mert nem indokolt. Nem fullad, nem rángat, akkor, meg minek cseréljem? Hozzá teszem, hogy pár száz km-rel az első kevert tankolásom előtt volt a szerviz, olaj és szűrő cserékkel. Meg az is lehet, hogy előttem is jó minőségű benzint kapott az autó, nem igen keletkeztek lerakódások, amit az etanol felold és az eldugítja a szűrőt...
A magam részéről csak ajánlani tudom ezt az arányt, legalább egy kipróbálás céljából, aztán mindenki eldönti maga, hogy keveri, vagy sem. :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #4180 Dátum: 2010.08.31 21:47:57 »
ja, annyit még, hogy most csak 8.8L E85 ment bele. Ki akarom kísérletezni, hogy mi az a minimális E85 mennyiség, ami mellett már szebben jár a motor, de még nem eszik 2-3 decinél többet...
Egy biztos: 50L liter üzemanyagban, ha van 15L etanol, konkrétan megszűnik a csörgés menet közben 2500-3000 fordulat között gyorsításkor. :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re: Szerviz
« Válasz #4181 Dátum: 2010.09.01 06:59:28 »
Kiégett a bal első tompítottam, 42 ezer km után már itt volt az ideje. Azonban nem férek hozzá, nem tudom kicserélni:( Az aksi miatt nagyon szűk ott a hely, ezért azt is ki kell szedni. Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de ha kiszedem az aksit, akkor nem resetelődik a fedkomp. és a rádió nem veszíti el az elmentett csatornákat?
Corolla 1,4 VVT-i 2005

torbit

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
  • Corolla E12 1,4 D4D HB Luna
Re: Szerviz
« Válasz #4182 Dátum: 2010.09.01 07:50:58 »
Nekem a 3. féklámpa izzó égett ki. Tudtok segíteni abban, hogy tudom kicserélni? Egy kemény fekete műanyag borítás van rajta, semmilyen patentet nem látok.
Nem mertem feszegetni, nehogy letörjem...
Köszi.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Szerviz
« Válasz #4183 Dátum: 2010.09.01 08:56:03 »
Kiégett a bal első tompítottam, 42 ezer km után már itt volt az ideje. Azonban nem férek hozzá, nem tudom kicserélni:( Az aksi miatt nagyon szűk ott a hely, ezért azt is ki kell szedni. Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de ha kiszedem az aksit, akkor nem resetelődik a fedkomp. és a rádió nem veszíti el az elmentett csatornákat?

Nem kell kiszedni az akkut, csak meglazítod, és arrébb teszed, amennyit a kábelek engednek. - nekem összejött, pedig nem kicsi a kezem.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Szerviz
« Válasz #4184 Dátum: 2010.09.01 09:36:47 »
Nekem a 3. féklámpa izzó égett ki. Tudtok segíteni abban, hogy tudom kicserélni? Egy kemény fekete műanyag borítás van rajta, semmilyen patentet nem látok.
Nem mertem feszegetni, nehogy letörjem...
Köszi.
Pedig azt a műanyagot kell valahogy lekapni, úgy cserélték nekem is.
Persze én sem mertem még jobban feszegetni, pedig le kéne törölni ott is a port.  :)