Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2304460 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #3675 Dátum: 2010.06.30 14:02:56 »

Jah, a HResek megtévesztése... Nem kellene, hogy a google mindent kiadjon, mikor a nevemet beírja valaki...
:yes:  :D

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #3676 Dátum: 2010.06.30 14:06:32 »
Nem mondod komolyan, hogy amíg nem utal semmi a "nagy mennyiségű" olajfogyasztásra te meggyűrűztetnéd a motorodat!  :hmmmm: Gondolom, nem, de akkor hogy ajánlhatod ezt másnak?
Ugyanaz a motor más márkájú olajat lehet, hogy egyáltalán nem eszik. (Lsd. a volt tdi passatunk, ami az egykori Aral motorolajon kívül minden más gyártmányt csipegette (Mobil1, Castrol, Valvoline...). Talán most is ez a helyzet nálam, csak meg kell találnom azt a gyártmányt.

Olajszűrő: elég ócska lehet az 1.000 Ft-os, én kapok kedvezményt, nem kicsit, de csak Alco-ra fussa max egy ezresből. Én inkább vennék egy drágábbat, mondjuk Mann-Filtert vagy gyárit vagy valami jót.

Ezek az árak kedvezményes árak voltak, nem gagyik, révén, hogy a csabai Ohál Autósbolt mindkét eladója Toyci tulaj (E12, Carina E)... no comment!  :D

Levegőszűrő: szintén nem lehet túl jó fajta, ha nincsen 2.000 Ft sem, mondjuk az E11-hez és az E12-höz az olcsó utángyártott légszűrők is viszonylag jó minőségűek, ezzel még meg tudnék békélni.

ide is vonatokzik az előző mondatom...

4 gyertya: reális áron adta, 1.000 Ft körül van a piaci ára.

3500HUF/db-ért irrídiumosat is lehetett volna... ez egyébként tökéletes és azért csak DENSO!!!

Munkadíj: nem sok érte, kérdés, hogy mit mennyire szakszerűen, alaposan csinálta a dolgokat.

...hát ez megint nem kérdés, ha a környéken laknál és egyszer elvinnéd az autódat hozzá, más kezébe nem is adnád utána.

Kérdések:
- Volt-e mostanában hosszbordásszíj csere?
- Volt-e mostanában váltóolaj csere?
- Volt-e mostanában pollenszűrő csere?
- Volt-e mostanában hűtővíz csere?
hosszbordás nem volt cserélve; váltóolaj elvileg örökös, de 10 évente javallott (ezt meg fogom ejteni); a pollenen nagyon gondolkodom, mert kissé párásodok a szélvédőn;
hűtővizet majd ősszel a téli menetre való felkészítéskor fogok.

P.S.: A 120e km-es szervíz nem számít nagy szervíznek, itt csak a gyertyacsere az extra. 105-nél kell elvileg szíjat, szűrőket, stb. cserélni.
A 105e nagyszerviz (7 alkalom) a 20.000km-es periódus miatt csúszik 120.000-re (6 alkalom)  :tt2: ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #3677 Dátum: 2010.06.30 14:11:56 »
szerk: nézegesd legalább havonta az olajszintet, ne hagyd, hogy egyszerre 1 litert kelljen utántölteni.

Igen ezt rendszeresen megteszem. :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3678 Dátum: 2010.06.30 14:25:00 »
Nem mondom, hogy gyűrűztessed meg a motort most! Annyit mondtam, hogy az olajfogyasztás fokozódásakor már nem váltanék magasabb melegoldalú olajra hosszabb távon, hanem megcsináltatnám a motort. Természetesen igaz az is, hogy ki kell több féle márkát próbálni, de azt sem mondtam, hogy ne tedd. Annyit mondtam, hogy nem rossz ez az olaj és a viszkozitáson nem változtatnék a jelenlegi olajfogyasztási adatok mellett, hiszen egy sűrűbb már sokkal rosszabbul ken, a hígabból meg még több fogyna előre láthatólag.

Az, hogy az eladó is Toyota tulajdonos, az nem jelenti azt, hogy nem ad el olyan terméket, aminek a minősége megkérdőjelezhető. Lehet, hogy extra olcsón kaptál mindent, de általánosságban elmondható, hogy még 20-30%-os kedvezmény mellett sem vehető kiskereskedőnél jó minőségű olajszűrő ezerért. De ha már itt tartunk, akkor megkérdezem, hogy milyen van benne? Cáfolj rá arra, hogy olcsóért nincsen jó!

A légszűrődre is kiváncsi lennék, hogy milyen típus.

A Denso gyertya tényleg tökéletes, ahogyan mondod, persze csak akkor, ha a megfelelő típus kerül beszerelésre: K16RU11.
Másutt is kapni 3.500 Ft-os darabáron iridiumos gyertyát, nem mondható drágának, de extra olcsónak sem.
Ezen kívül ajánlom még a BKR5EYA-11-es NGK gyertyát is, hasonlóan jó minőségű, mint a Denso.

Nem ismerem a szerelőt, lehet, hogy tényleg jó, az olajakhoz a 99%-uk nem ért, ezen már túltettem magam. Azért a helyében én nekiálltam volna a hátsó munkahengerek légtelenítésének, ha beletörik a csavar (ahogyan nálunk azt egyik Hondánál), akkor 3.000-ért lehet kapni új utángyártott munkahengert...
Én egyébként magam szervizelem az összes rokon, családtag kocsiját, csak a legszükségesebb esetekben viszem szerelőhöz, ha extra szaktudás vagy szerszám kell.

A hosszbordásszíj előírt csereperiódusa 105e km, kellett volna már cserélni. Én a Gates, Bosch és Denso szíjakat ajánlom, 6-8e körül van darabja, a csere max 10 perc.

A váltóolajat ajánlott 60e km-enként lecserélni a Toyota ajánlása alapján (nincsen sehol sem 10 év említve), ideje lenne már akkor nálad a csere. API GL4 vagy GL5 szintű 75W-90-es viszkozitású váltóolaj kell bele, 1,9 liter.

A pollenszűrőt én minden tavasszal cserélem, mert annyira telemegy levelekkel, porral, szerintem azt 20-30e km-nél már minden féle képpen javasolt cserélni.

A hűtővíz elsődleges funkciója a motor hűtése, a benne lévő fagyállónak pedig az, hogy kenje a vízpumpát, megakadályozza a vízkövesedést és a szilárd anyagok kicsapódását, és a fagyást meggátolja. Ebből mind látszik, hogy nem csak télen van szükség a jó fagyállós hűtővízre, hanem nyáron is, így ha nem volt a folyadék cserélve, akkor én nem várnék vele télig. Tipikus hiba egyébként, hogy a refraktométer kiadja, hogy -30 fokig jó, azt sosem cserélik. Csak a fagyás gátlásán kívül még van 5 funkciója legalább...

« Utoljára szerkesztve: 2010.06.30 14:27:50 írta B.S. »

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Szerviz
« Válasz #3679 Dátum: 2010.06.30 20:09:25 »
Csinaltathattam volna, ha nem felejtek el szolni  :szemez:
Mondjuk sztem gáz, hogy egy visszahívási akcióban javítandó dologról neked kell szólni... :ph34r:
Mar reg lecsengett ez a hiszteria. Sztem nem is gondoltak, hogy van meg javitatlan gazpedal. En meg toyok ra  :szemez: Ha egyszer majd eszembe jut kotelezo szerviznel, akkor majd szolok.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re: Szerviz
« Válasz #3680 Dátum: 2010.06.30 22:14:24 »
2006-os Toyota Corollámon hosszirányban teljesen végigrepedt a futófelület a vízelvezető bordában. A kérdésem az, hogy járt e valaki így?
Michelin Energy volt 195/60 V sebességindexű. Teljesen körbe fut a repedés.

Az 5 gumi közül 1-en jelentkezett ez a probléma. :cry:  Kb 30-at még elment volna most meg dobhatom ki.

Most már tele van a tököm, tényleg el van átkozva ez a Corolla :devil:

Holnap beviszem és kiverem a balhét és írok a THM-nek is.

Ha jól tudom szavatosság jár a gumiabroncsra, mert ez egyértelmű gyártási hiba.
Konrád

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Szerviz
« Válasz #3681 Dátum: 2010.06.30 22:37:57 »
A Michelinnel kapcsolatban miért a TMH-t akarod megagyalni? :hmmmm: Amúgy fel a pótot, a repedttel meg bevágni a Michelin Hungária kirakatát :devil:
Gabe 254.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #3682 Dátum: 2010.07.01 09:59:26 »
uuups! Hadd kövessem meg magam, tényleg 15.000-es az olajcsere periódus... Sorry  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Szerviz
« Válasz #3683 Dátum: 2010.07.01 17:46:45 »
Márkaszervizből azt a választ kaptam, hogy ennél a típusnál még törli a hibakódot az akkusaru levétele...
Úgyhogy most meg kell várjam, amíg esetleg újra kigyullad a lámpa.

Na tegnap óta megint világított a hibajelző, úgyhogy ma kiolvastattuk a márkaszervizben.

Hibakód: P0420 - a katalizátor hatásfoka nem megfelelő...
Azt mondták, hogy a szenzorok rendben vannak, a katalizátort kellene cserélni, ami újonnan 250 ezer...

Persze ők is megemlítették a bontót, mint alternatívát.
Augusztusban műszakiztatni kell...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3684 Dátum: 2010.07.01 17:48:11 »
Utángyárottakkal tele van a net. 30e-től vannak újak szinte minden típusra...

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #3685 Dátum: 2010.07.01 18:35:39 »
Utángyárottakkal tele van a net. 30e-től vannak újak szinte minden típusra...

Utángyártott univerzálisra gondolsz? Csak mert az 1,4-1,6 VVT-i motoron már a leömlőnél van a katalizátor, oda azok általában nem jók.
Linkelj légyszíves egy direkt típusra szabott újat 30-ért!
Xanyi

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3686 Dátum: 2010.07.01 21:37:41 »
Konkrétabban nem néztem, de biztos vagyok benne, hogy létezik hozzá való, max drágábban, ismerős már vett 1,6 VVT-i-hez valahol 50 alatt.

De Te vagy a szaki, keress Te valami olcsóbbat, mint amit a kenyéradód kínál!  :D

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Szerviz
« Válasz #3687 Dátum: 2010.07.01 21:40:27 »
Márkaszervizből azt a választ kaptam, hogy ennél a típusnál még törli a hibakódot az akkusaru levétele...
Úgyhogy most meg kell várjam, amíg esetleg újra kigyullad a lámpa.

Na tegnap óta megint világított a hibajelző, úgyhogy ma kiolvastattuk a márkaszervizben.

Hibakód: P0420 - a katalizátor hatásfoka nem megfelelő...
Azt mondták, hogy a szenzorok rendben vannak, a katalizátort kellene cserélni, ami újonnan 250 ezer...

Persze ők is megemlítették a bontót, mint alternatívát.
Augusztusban műszakiztatni kell...

Én épp ma láttam asszem a hasznaltauto alkatrészes oldalán gyári újat 21ezerért(!)

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590