Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2304460 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Szerviz
« Válasz #3630 Dátum: 2010.06.27 22:52:07 »
Szia!
A gyongyosi Kakuknal voltam. Olajat en vittem: Liqui Moly TOP TEC 4300 5W-30) A szurok valoban eleg dragak, foleg a gazolajszuro...
Ha 2500/liter, akkor nagyon valoszinu, hogy 10W40. Vigyel inkabb egy jominuosegu olajat legkozelebb. En is ennyiert vettem literjet  ;)

Autosboltban most Castrol sint. 5W40-eset ajánlottak 6900,- a 4 l. Az is jó?
Én nem tenném bele, de itt más sem.
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Szerviz
« Válasz #3631 Dátum: 2010.06.27 22:55:07 »
Érdekes ez a váltóolaj. Nálunk sötétszürke volt mindegyik Corollában a váltóolaj, mikor le lett engedve, olyan "agymintázattal". Eléggé csúnya volt, pedig egyik váltóolajban sem volt 60e km-nél sosem több... Lehet, hogy ez csak a C150-es váltónál ilyen.  :hmmmm:
C50 es váltó, és   tiszta  aranyszínű volt a leengedett olaj. Ez még a gyári olaja volt.
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Szerviz
« Válasz #3632 Dátum: 2010.06.27 22:55:26 »
Szia!
A gyongyosi Kakuknal voltam. Olajat en vittem: Liqui Moly TOP TEC 4300 5W-30) A szurok valoban eleg dragak, foleg a gazolajszuro...
Ha 2500/liter, akkor nagyon valoszinu, hogy 10W40. Vigyel inkabb egy jominuosegu olajat legkozelebb. En is ennyiert vettem literjet  ;)

Gázolajszűrőt nekem is kéne cserélni, mert sokszor osont, meg lukoilt tankoltam. Eddig semmi gond, de jobb lesz cserélni.

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Szerviz
« Válasz #3633 Dátum: 2010.06.27 22:57:57 »
Szia!
A gyongyosi Kakuknal voltam. Olajat en vittem: Liqui Moly TOP TEC 4300 5W-30) A szurok valoban eleg dragak, foleg a gazolajszuro...
Ha 2500/liter, akkor nagyon valoszinu, hogy 10W40. Vigyel inkabb egy jominuosegu olajat legkozelebb. En is ennyiert vettem literjet  ;)

Gázolajszűrőt nekem is kéne cserélni, mert sokszor osont, meg lukoilt tankoltam. Eddig semmi gond, de jobb lesz cserélni.
Cseréld ki, de én azt ősszel tenném meg, ha nincs semmi gond.
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Szerviz
« Válasz #3634 Dátum: 2010.06.27 22:59:01 »
Ha jol ertem Neked E15 Corolla 1.4d4d mocival van. Itt ehhez mindenki 5w30as olajat fog ajanlani, ahogy a gyari eloiras is.  ;) En a helyedben ezt vagy ezt valasztanam. Dragabb, de jobb is.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Szerviz
« Válasz #3635 Dátum: 2010.06.27 23:00:59 »
Gázolajszűrőt nekem is kéne cserélni, mert sokszor osont, meg lukoilt tankoltam. Eddig semmi gond, de jobb lesz cserélni.
Az enyembe 60ezrenkent van eloirva. Ha nem lett volna, akkor is kertem volna. Fater a sajatjaban pl 15ezrenkent csereli.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Szerviz
« Válasz #3636 Dátum: 2010.06.27 23:09:05 »
Ha jol ertem Neked E15 Corolla 1.4d4d mocival van. Itt ehhez mindenki 5w30as olajat fog ajanlani, ahogy a gyari eloiras is.  ;) En a helyedben ezt vagy ezt valasztanam. Dragabb, de jobb is.
Köszi nincsenek is messze nekem:-)
Mit jelent hogy hosszu csereperiodus? nekem 15-ként van olajcsere, vagy lehet hosszabb is? 80%-ban csak hosszu utra használom

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Szerviz
« Válasz #3637 Dátum: 2010.06.28 09:12:32 »
Sziasztok!

Tegnap a következő történt:
Szépen gurulunk vidékre, minden okés, egyszercsak (kb. 10 km után) kigyullad a sárga hibajelző lámpa (check engine). Félreálltunk, nem látható/hallható/érezhető semmi különös. Motor ki/be, lámpa még mindig világít. Akkusaru levesz pár percre, feltételezve, hogy ha azután is világít, akkor talán komolyabb a gond. Saru vissza, indít: az ikon már nem ég.

Eztán még mentünk vele kétszer, többet is, állt is pár órát, majd amikor (még mindig tegnap) ismét nekiindultunk, akkor megint olyan 10 km után kigyullad a visszajelző...

Akkusaru megint levesz, összes elérhető csatlakozó ki/be, hátha ott a gond, indítás után persze megint nem világít. Ezekután hazajöttünk vele (kb. 50 km), továbbra is minden rendben amúgy, és most épp nem is ég a lámpa.

Holnapután mennénk az autóval Balcsira, egy hétre...

Kérdés:
1. Van ötletetek, hogy mitől lehet?
2. Csak akkor lehet majd kiolvasni a hibakódot, ha megint kigyullad a lámpa?
3. Mit tegyek?  ::)

Köszi előre is!

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #3638 Dátum: 2010.06.28 09:20:11 »
Hibakód-olvasás mielőbb. A komputer tárolja az adatokat.
         

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Szerviz
« Válasz #3639 Dátum: 2010.06.28 09:36:11 »
Oxigénszenzor ( lamdaszonda) lassú halála okoz effélét leggyakrabban, de bármi más is lehet.

-olvastasd ki mindenképp!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Szerviz
« Válasz #3640 Dátum: 2010.06.28 10:15:11 »
Köszi nincsenek is messze nekem:-)
Mit jelent hogy hosszu csereperiodus? nekem 15-ként van olajcsere, vagy lehet hosszabb is? 80%-ban csak hosszu utra használom

 :nono: 15-t tartsd. Mar csak a gari kedveert is. Meg az autonak is jobb, hidd el tudjak a Toyota mernokei mennyi az annyi.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Szerviz
« Válasz #3641 Dátum: 2010.06.28 11:12:46 »
Hibakód-olvasás mielőbb. A komputer tárolja az adatokat.

Márkaszervizből azt a választ kaptam, hogy ennél a típusnál még törli a hibakódot az akkusaru levétele...
Úgyhogy most meg kell várjam, amíg esetleg újra kigyullad a lámpa.

Köszi!

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3642 Dátum: 2010.06.28 12:37:17 »
Így van, ha leveszed az akkusarut, akkor minden törlődik, ha eleget vársz, akkor az ECU teljesen kinullázódik, "reset-elődik".

Nagy értelme egyébként nem volt leszedni, mert igazából semmin sem változtat az, hogy ég-e vagy sem, csak megnehezíted a kiolvasást. Ha közben megszűnne a nem komolyanak ítélt hiba, akkor egy idő után kialszik magától a lámpa -- az hibakód azonban ekkor is a tárolóban marad.

Ha az autó menetteljesítményében, fogyasztásában nem volt drasztikus változás az utóbbi időkben, akkor szerintem olyan hatalmas baj nem lehet, "csak" egy szenzor mehetett tönkre. Persze ezt csak sejtem, a kiolvasás ad 100%-os eredményt, amit mielőbb meg kell tenni, ha már ismét kigyulladt az engine lámpa.

dalatt

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 82
Re: Szerviz
« Válasz #3643 Dátum: 2010.06.28 12:55:51 »
Sziasztok!

Tegnap a következő történt:
Szépen gurulunk vidékre, minden okés, egyszercsak (kb. 10 km után) kigyullad a sárga hibajelző lámpa (check engine). Félreálltunk, nem látható/hallható/érezhető semmi különös. Motor ki/be, lámpa még mindig világít. Akkusaru levesz pár percre, feltételezve, hogy ha azután is világít, akkor talán komolyabb a gond. Saru vissza, indít: az ikon már nem ég.

Eztán még mentünk vele kétszer, többet is, állt is pár órát, majd amikor (még mindig tegnap) ismét nekiindultunk, akkor megint olyan 10 km után kigyullad a visszajelző...

Akkusaru megint levesz, összes elérhető csatlakozó ki/be, hátha ott a gond, indítás után persze megint nem világít. Ezekután hazajöttünk vele (kb. 50 km), továbbra is minden rendben amúgy, és most épp nem is ég a lámpa.

Holnapután mennénk az autóval Balcsira, egy hétre...

Kérdés:
1. Van ötletetek, hogy mitől lehet?
2. Csak akkor lehet majd kiolvasni a hibakódot, ha megint kigyullad a lámpa?
3. Mit tegyek?  ::)

Köszi előre is!

Nekem hasonló a gondom. Ha törlöm a hibakodót kb10-20 km után megint elöjön. A hiba nálam P420, a katalizátor hatékonyság a küszöbérték alatt van. De mivel most volt műszakin így 2 évig nem szeretnék foglalkozni vele. Időnként megnézem hogy nincs-e más hibakód és ennyi.
Más: kicseréltem a váltóolajat,a leengedett olaj vöröses sárgás volt és tiszta.Most Eneos 75W-90 került bele. A váltó semmivel sem lett rosszabb de javulást sem tapasztaltam.
2002 Corolla 1.6 vvt-i E12

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3644 Dátum: 2010.06.28 14:04:42 »
A kérdésem az lenne, hogy mostanában vett-e valaki Textar fékpofát/fékbetétet? Ha igen, akkor érdekelne, hogy milyen minőségre?

Nekem kellene hátul cserélnem a dobban lassan fékpofát és marha drágák, mert az én kocsik angol gyártású, így 2x annyi hozzá a betét...

Textar: kb. 13e
Ate: kb. 17e
Ferodo: 20e

Azért eléggé sok pénzbe kerülnek, ha jó a Textar is annyira, amennyire egy dobba jónak kell lennie, akkor lehet, hogy azt veszem.

Más márkákban nem létezik a kocsihoz és a Textar a legolcsóbb, a többi horribilis áron kínálja a termékeit...

ITT néztem a Textart, nekem az alsó kell a kocsiba. Ugyan ez kell egyébként a Carina E-be is hátra.