Fura dolgok ezek, de mondom nekem is volt hasonlo tapasztalat. Gondolm oka is lehet a dolognak, bar gozom sincs, hogy mi..
Állítólag az itthon árult 95-ös köszönő viszonyba sincs a 95oktánnal, van aki szerint ez hülyeség, van aki nem vesz észre különbséget, mindesetre nekem is kevesebbet kért a 95-ös Carrerából, amit ugye elméletileg 98asnak mondanak, sztem meg egy sima normál 95-ös
Én mindig intenzíven tagadtam, hogy minőségi különbség lenne a hazai meg a kinti 95-ös között, de most az ausztriai utunk során tapasztaltam valami furcsát a Camryvel
...
Hazainduláskor teletettem a tankot, és utána még a magyar határ előtt rátankoltam, tehát a teljes utat osztrák naftával tettem meg. Sima 95-ös, BP illetve OMV. Na mármost, nem jöttem ámok stílusban, de azért haladtam. Egy 680 km-es távról beszélünk, amiből 270 autópálya. Pályán 140-el, országúton 120-al haladtam; a magyar szakaszon (280 km, végig országút) meglehetősen gyakran előztem is, visszakapcsolgatással negyedikbe.
És így jött ki egy 6.9 literes átlagfogyasztás, amin meglehetősen meglepődtem
... Ha saccolnom kellett volna, egy szűk literrel többre tippelek! Mindezt úgy, hogy a kocsiban régi (15 ezret futott) olaj van, és a légszűrő is már közel két éves.
Ehhez képest: péntek/szombaton voltam a Balatonon, MOL 95-ös benzin. Odafelé 110-120, visszafelé csak 90-100 - átlagfogyasztás 6.8 liter
... Ez meg éppenséggel TÖBB lett, mint amit az -alig egy héttel korábbi- Ausztriából hazaút alapján vártam volna. A különbség eléggé nyilvánvaló. OK hogy az útszakasz nem azonos, viszont az egyéb körülmények (hőmérséklet, autó terhelése és állapota stb.) nagyjából igen.
Na persze, egy ilyen eset alapján még nem nagyon érdemes következtetéseket levonni - de azért meglepett a dolog.