Ez szerintem úgy merül fel, hogyha aktuálissá válik egy autócsere, akkor az ember megnézi, hogy ha már, akkor melyik lenne jobb. Nyilvánvaló, hogy többszázezer vagy milliós felár nem fog kitermelődni pusztán az üzemanyagárakból. De egyéb módon még összejöhet. Írtam már valahol, hogy anno, amikor második autót kerestünk (tehát kis autót), akkor első körben a Starlet (esetleg Yaris, de akkora volt a felára, hogy komolyan nem számoltam vele), a Micra, a Fiesta és a Corsa maradt fenn. Aztán elmentem belepróbálni a csomagtartóba a csak lapra csukható babakocsinkat, és a két japán kapásból kiesett, mert nem volt elég mély a csomagtartó. Bevallom, nem próbálkoztam kitartóan, sőt akkor még nem is tudtam, hogy a Yarisnak tologatható a hátsó üléssora, így végül a Corsa B lett a befutó. Aztán amikor 6 évvel később eladtam, kiszámoltam, hogy mennyit költöttem rá (benzin, plusz javítás, szerviz) és döbbentem láttam, hogyha az Opel helyett egy megbízható Yarist vettem volna - kérdés persze, hogy sikerült volna-e kifogni egy ilyet, de azért nagy valószínűséggel igen - akkor behozta volna a kb. 3-400 ezres árkülönbözetet, (ennek a fele jött volna a kisebb benzinfogyasztásból) sőt, az is lehet, hogy még a mai napig meglenne az az autó, és (még) nem cseréltem volna le egy újabb Yarisra.