Szerző Téma: Yaris általában  (Megtekintve 1626878 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

AndrasDHT

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Yaris általában
« Válasz #6240 Dátum: 2011.01.13 08:57:20 »
Szia!

Elöször is üdv a fórumon!
(...)

Köszönöm szépen a válaszokat!  :flowers:

Azt tudom, hogy az egyik legmegbízhatóbb autó a yaris, tényleg soha semmi baja nem volt  :yes:

A közeli autó villamossági szerelő azt a megoldást javasolta a riasztóra, hogy kiköti a riasztóból a jobb oldali indexet, így az semmikor nem fog felvillanni, tehát nem fog égve maradni.

Amire jutottam az az, hogy hétfőn elviszem a kocsit egy ismerős márkafüggetlen szervizbe, és meglátom, hogy mik azok a nagyobb hibák, amiket inkább a márkaszervizben csináltatnék meg.
Azért tartózkodom egyébként a márkaszerviztől, mert alig pár hónapja apám új camry-ján bepárásodott az egyik első lámpabúra belülről, és a szakszervizben azt mondták neki, hogy csak cserélni tudják, 100.000Ft+munkadíj  :wacko:
Ehelyett inkább ő is elvitte ebbe a márkafüggetlen szervizbe, ahol kiszedték a lámpát, kiszárították, és a meglazult gumi tömítést -ami okozta a párásodást- visszarakták a helyére. 4.000Ft-ért... ::)

Apropo, ha már Meta riasztónál tartunk:
(...)

Nekem amíg használtam, akkor sípolt nyitáskor, ha riasztott miközben be volt zárva. Illetve ha valamelyik ajtó nem volt rendesen becsukva, akkor záráskor sípolt. Különben nem.

Csocso1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 149
Re: Yaris általában
« Válasz #6241 Dátum: 2011.01.13 11:07:57 »
Apropo, ha már Meta riasztónál tartunk:
Ki lehet azt valahogy irtani belőle, hogy a gomb megnyomását követően AZONNAL oldjon a riasztó is, és ne csak a központi zár?
Ha esetleg nem lenne ismert a dolog: Nálam úgy működik, hogy megnyomom a gombot, autó villan, kp egyből nyit, de várnom kell 3-4 másodpercet, amíg az autó 2x sípol, csak ezután old a riasztó, ha előbb kinyitom az autót, jön a sziréna. Én már aránylag megszoktam, de kicsit zavaró, meg ciki is mindenkit indulás előtt figyelmeztetni, hogy "várj, majd szólok ha nyithatod az ajtót".

Válaszolva András egyik kérdésére: Szerintem nem feltétlen szükséges a márkaszervíz, ha nincs valami olyan hibája az autónak, ami extra Toyotás szakértelmet követel. Fékbetétet, kuplungot, ékszíjat egy ismerős, bejáratott, jól dolgozó helyen biztosan megbízhatóan tudnak cserélni, nem kell hozzá ismerned külön a utolsó részleteiig. Viszont ha nem tudjuk, hogy mi a hiba, akkor érdemes márakszervízt felkeresni.

Most újraolvastam a postot, és rájöttem, hogy hülyeséget írtam :D

Ha esetleg nem volt érthető: kiírtani azt kéne, hogy a gomb megnyomás után ne kelljen várni, hanem egyből nyisson az autó.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Yaris általában
« Válasz #6242 Dátum: 2011.01.13 16:51:26 »
Idézet
A közeli autó villamossági szerelő azt a megoldást javasolta a riasztóra, hogy kiköti a riasztóból a jobb oldali indexet, így az semmikor nem fog felvillanni, tehát nem fog égve maradni.
Na ez a barkács, nem megoldás. A megoldás az, amit írtam...

Idézet
Azért tartózkodom egyébként a márkaszerviztől, mert alig pár hónapja apám új camry-ján bepárásodott az egyik első lámpabúra belülről, és a szakszervizben azt mondták neki, hogy csak cserélni tudják, 100.000Ft+munkadí
Nos akkor azt a konkrét szervízt el kell kerülni!
Xanyi

AndrasDHT

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Yaris általában
« Válasz #6243 Dátum: 2011.01.13 17:59:50 »
Idézet
A közeli autó villamossági szerelő azt a megoldást javasolta a riasztóra, hogy kiköti a riasztóból a jobb oldali indexet, így az semmikor nem fog felvillanni, tehát nem fog égve maradni.
Na ez a barkács, nem megoldás. A megoldás az, amit írtam...

Idézet
Azért tartózkodom egyébként a márkaszerviztől, mert alig pár hónapja apám új camry-ján bepárásodott az egyik első lámpabúra belülről, és a szakszervizben azt mondták neki, hogy csak cserélni tudják, 100.000Ft+munkadí
Nos akkor azt a konkrét szervízt el kell kerülni!

Nekem sem tűnt biztató megoldásnak :D
tehát ha hétfőn viszem szervizbe akkor a riasztót kiszereltetem velük és elviszem a metához, hogy cseréljék ki az indexvezérlő relét.
köszönöm még1x a válaszokat  ;)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris általában
« Válasz #6244 Dátum: 2011.01.14 15:57:57 »
Ismerősömék keresnek ötajtós, benzines, korrekt állapotú Yarist, 1.5 milliós értékhatárig. Szín mindegy, de kék a preferált; felszereltség minél magasabb legyen. Ha valaki tud ilyenről, kérem, szóljon  :yes: !
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.14 19:01:59 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ablaktörlő

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re: Yaris általában
« Válasz #6245 Dátum: 2011.01.15 10:33:43 »
S :surrender:
Sziasztok,
hátsó ablaktörlőkart akarok venni
mi a különbség a japán és francia gyártmány között?
Kompatibilisek?
Johny

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Yaris általában
« Válasz #6246 Dátum: 2011.01.15 12:13:45 »
S :surrender:
Sziasztok,
hátsó ablaktörlőkart akarok venni
mi a különbség a japán és francia gyártmány között?
Kompatibilisek?
Johny

Más a tengely méret amire fel kell tenni. Tehát nem kompatibilisek. Nem próbáltam, de nekem ezt mondták még a bontóban!
Xanyi

ablaktörlő

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re: Yaris általában
« Válasz #6247 Dátum: 2011.01.15 18:44:38 »
Kössz az infót.

AndrasDHT

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Yaris általában
« Válasz #6248 Dátum: 2011.01.17 14:45:25 »
Sziasztok ismét!

A kocsi szervizben, holnapra kész van, a legnagyobb munka a szilentes felfüggesztések javítása.
Viszont, hogyhogy-hogynem hiányzik a hátsó fékerőelosztó mechanikája -anno kerékcsere közben leesett-> eltűnt-. Nem biztos, hogy a szerviz tud szerezni a kp.-i raktárból. Van valakinek ötlete, hogy holnap délelőtt -ha szükséges- akkor honnan tudnék én esetleg beszerezni egyet?
Köszi

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Yaris általában
« Válasz #6249 Dátum: 2011.01.17 17:07:15 »
Sziasztok ismét!

A kocsi szervizben, holnapra kész van, a legnagyobb munka a szilentes felfüggesztések javítása.
Viszont, hogyhogy-hogynem hiányzik a hátsó fékerőelosztó mechanikája -anno kerékcsere közben leesett-> eltűnt-. Nem biztos, hogy a szerviz tud szerezni a kp.-i raktárból. Van valakinek ötlete, hogy holnap délelőtt -ha szükséges- akkor honnan tudnék én esetleg beszerezni egyet?
Köszi

A fékerőszabályzó mechanikájával én bontokban próbálkoznék. Amúgy más baja nem is volt a féknek?

Milyen szilenteket cserélnek???  :eek:
Xanyi

decens

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
    • PIXELfirka
Re: Yaris általában
« Válasz #6250 Dátum: 2011.01.23 09:47:45 »
sziasztok, lenne pár kérdésem úgy általánosságban. előre leszögezem, hogy semmit nem értek az autókhoz, úgyhogy nézzétek el nekem az ovis színvonalat :)

- szóval van egy 6 éves yaris (terra linea 1.0), aminek egy picit elkezdett nagyobb lenni az étvágya, mint amit annó megszoktam tőle. mik azok az alapvető fogások, eszközök, amivel visszább lehetne szorítani a kisasszony benzinéhségét? (a takarékos gázhasználat, kiegyensúlyozottabb tempó, stb stb azért megvan..) a kocsi ápolásával, karbantartásával kapcsolatban érdekelne a dolog.

- a motorhang egy kicsit "szárazabb" "reszelősebb" lett újabban. szokás-e a vezérműláncot olajozni, annak érdekében, hogy ez ne így legyen. vagy mi egyebet lehet tenni a halkabb motorjárat érdekében?

- a kocsival együtt 6 éves az akksi is - számítsak mostanság az elhalálozására?

- rosszat tesz-e a kuplungnak, ha emelkedőn felfelé gáz-kuplung használattal tartom meg a kocsit, illetve rosszat tesz-e, ha pirosnál 1-esben várakozok kinyomott kuplunggal...

asszem így elsőre ennyi, köszi :)


kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Yaris általában
« Válasz #6251 Dátum: 2011.01.23 09:55:00 »
Szia!

1. Légszűrő, gyertya hogy állnak, milyen olaj van benne? Guminyomás mennyi? Mennyivel nőtt meg a fogyi? Tél van, ne felejtsd el. ;)
2. Passz
3. Sajnos igen, bármikor bekövetkezhet, bár voltak Yarisok, amikben a 9-10 évet is kibírták az akksik. Ez használattól függ.
4. Igen, rosszat tesz egyértelműen, hiszen csúsztatod, terheled, tehát folyamatosan koptatod! Ne használd így a kuplungot, hacsak nem szeretnéd cserélni. :)
         

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Yaris általában
« Válasz #6252 Dátum: 2011.01.23 10:25:37 »
2. Nem szokás külön, megteszi a motor maga. :flowers: Mikor volt utoljára olajcsere és a szintje rendben van?
4. Pirosnál is tedd ki üresbe, feleslegesen fárasztod a lábad és a kinyomócsapágyat. :flowers:
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

decens

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
    • PIXELfirka
Re: Yaris általában
« Válasz #6253 Dátum: 2011.01.23 11:04:46 »
kerekeket több kevesebb rendszerességgel pumpálgatom 2.2...2.3 környékére.
olajcsere minden ősszel (és ezzel együtt légszűrő, olajszűrő, stb, ami ilyenkor megszokott). gyertyák két éve voltak cserélve.
nem szoktuk agyonhajtani a leányzót: éves szinten 12...14e km, autópályán 100 környékét tartjuk tempóban.
és hogy mennyivel nőtt a fogyi? hááát kb. fél...egy literrel - hosszú távon. annak idején ha sokat autópályáztunk, megelégedett 5 liter környékével, most meg 6 körül van.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Yaris általában
« Válasz #6254 Dátum: 2011.01.23 11:11:58 »
Pontosan milyen olajat tesztek bele? Ezen is sok múlhat. Meg hogy tiszta-e a légszűrő aktuálisan. A kerekeket majd megmondja leszi vagy Zénóka, hogy kb. mennyire érdemes fújni, azzal is lehet még fogyit csökkenteni valamelyest. És mióta nőtt meg ennyivel a fogyasztás? Állandóan ennyivel többet eszik már vagy most tűnt fel? Inkább hosszú vagy inkább rövid távon használjátok (főút vagy város)?

Esetleg pár tanács:
- ne járasd melegítési céllal a kocsit (télen is max 30 mp)
- ha lámpánál vársz és az olaj is üzemi hőmérsékletű akkor állítsd le a kocsit
- lámpához sebességbe gurulj oda, lejtőn használd a motorféket
- figyelj az abroncsnyomásra
- tartsd be az olaj és szűrőcsere intervallumokat, figyelj a karbantartásra- a gyártó által engedélyezett legvékonyabb olajat használd
- vásárolj "eco" abroncsot a gyári váltóméretek közül a legkisebbet
- ne hajtsd gyorsan
- se túl alacsony se túl magas fordulaton ne járasd a motort mert mindkettő növeli a fogyasztást
- dobálj ki minden felesleges cuccot a kocsidból
- ha rövid távokon mászkálsz akkor ne tankold tele (+40-50 kg üzemanyagot ne cipelj magaddal)
- ha nem muszáj városban ne használj klímát
- rövid távokra 1-2 km menj gyalog, rollerrel, biciklivel, babakocsival, stb mert az egészséges is nem csak környezetbarát és üzemanyagtakarékos

Ahol lehet, gurulni érdemes (nyilván ez városban nem annyira játszik). Autótól függően az abroncsnyomást meg lehet növelni a gyártó által ajánlott legmagasabbra (ez alól van pár kivétel autó persze). Meg még talán annyi, hogy az első néhány km-en óvatosan gyorsítani, nem padlógázzal, csak ha már az olaj is üzemi hőmérsékletű (a víz maximumra ment már *2 időben köbö).
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.23 11:15:35 írta kleingy »