Köszi a válaszodat. Épp most adódott, hogy Németországba kellett mennem, ugye végig AP, úgyhogy volt időm tapasztalni. Azt vettem észre, hogy a vibráció érdekes módon csökkent, de az egész valahogy nem megy olyan simán, ahogyan illene. Búg, és nagy a menetzaj. Összehasonlításként a Corollában ennél a tempónál (130-150) némi szélzajon kívül nem hallottam mást. Amúgy a gumi 210-ig hitelesített, vadiúj Pirelli Sottozero.
Ezzel a röpke 1400 km-es úttal pont elérte az 105.000-t az óraállás, úh. hamarosan viszem kötelezőre, hátha kiderítik mi a baja. Hallottam valami olyat is, hogy az alsó védőlemez meglazul, és az kezdhet rezonálni... erről mi a véleményed?
Ilyen dolog simán előfordulhat, de nem csak az Aurisszal, hanem bármelyik más márkájú-típusú autóval, aminek van alsó motorvédő burkolata. Az ezeket tartó kis - valószínűleg - műanyag patentok elfáradnak, kirázkódnak, netán szerviz alkalmával nem lett mind visszarakva. Ez könnyen orvosolható dolog. Remélem, nem komolyabb a helyzet, igazából meglepne, ha mégis.
Esetleg a hangos gördülést könnyedén okozhatja a Bridgestone gumi maga. Ez ugyanis a prémium gumik közül a legkeményebb - ezzel együtt -, a legmasszívabb gumi is, általában jobban ellenáll a padkázásnak, nem jellemző rá, hogy csak úgy szál szakadásos lesz. Ezzel együtt, azonban adódik a másik oldala, hogy hangosabban gördül, és keményebb - pontatlan szóval - döcögősebb futású, mint egy Pirelli, Michelin, Dunlop, stb. Persze használati értéke ettől még nagyon magas ennek a guminak, nekünk Potenza volt a OFF G astránkon ON és maximálisan elégedettek voltunk vele. Szóval, ha gyári gumikról van szó, akkor azok már 3 évesek, így szép lassan veszíteni kezd a kezdeti rugalmasságából és okozHAT megnövekedett surrogást menet közben. Ez nem szentírás, csak LEHETőség.
A gumjaid újak, ezt írtad. A felnik meg lettek takarítva átszereléskor a kerék belső felületére ragadt-száradt szennyeződésektől, sártól? Mert éppenséggel ez is rázhatja a kormányt nagyobb sebességnél.
Azt, viszont nem teljesen értem, hogy csak sebességnövelésnél ráz, ha beállsz egy bizonyos tempóra és tartod, akkor már nem.
Szinte biztos, hogy nem kerék probléma, inkább hajtásra gondolok, vagy futóműre, bár utóbbi is sántít, hiszen akkor is rázna szerintem folyamatosan.
Mindenképpen vidd szervizbe, hogy mozgassák át a futóművedet.