Figyelmetekbe ajánlom az alábbi idézetet, mely a BKK vizsgálatában áll:
"- A 15. és 38. másodpercben az autóbuszvezető ráhajtott a kerékpársávra és leszorította a kerékpársávról az ott haladó biciklist.
- A 25. másodpercben a biciklis egy szabálytalanul parkoló járművet került ki – látta előre a buszsofőr, hogy ezt fogja tenni, ennek ellenére legfeljebb 2 m követési távolsággal követte a kerékpárost. A kerékpáros legkisebb hibája, vagy lassítása esetén már korábban balesetet okozott volna ugyanez a buszvezető.
- Végül hátulról érkezve eltaposta a már közel 1 perce előtte, a szegélyhez tapadva haladó videós biciklist. Azaz, a buszvezető már a baleset előtt kétszer megölhette volna a biciklist, ha épp úgy alakul, más forgalmi helyzetben."
A biciklis, mielőtt kilép a felfestett sávból, hátranéz, a busz még elég messze volt. A kereszteződésben és utána már közös a sáv, ahol a biciklis van előrébb, a busz éri utól. A biciklis nem kacsázott be a busz elé, egyszerűen követte a padka vonalát. A busz nem vette figyelembe, hogy ketten nem férnek el, mégis melléhajtott.
Ez kb olyan, mintha szabályosan biciklizel főúton, hátulról jön egy kamion, de nincs elég helye átmenni a szembesávba, mert ott szabályos forgalom van és ezért neki joga lenne téged lenyomni. Neked meg kötelességed lenne lemenni az úttestről a padkára.