Én a Rav4 megbízhatóságáról szeretnék kérdezni, (2000-2006-ig gyártott generáció), főleg olyanok véleményére lennék kíváncsi, akik 200-250000 km-t mentek vele, és főleg a 2,0 D-4D változaté érdekelne. A turbó hány km-t bír ki kíméletes használat mellett? A használtautón nézegettem őket, az áruk jóval olcsóbb mint a BMW X3-asé pl. ,és megbízhatóbb, olcsóbban fenntartható kocsi is, mint az X3. A Rav4-es egyébként mennyire tartós kocsi? Van-e valami típushibája a Rav 4-nek?
Szia!
Nekem egy 2002-es D4D-m van!
2009-ben vettem, akkor kezdtem el tanulgatni a típust! Hozzá tartozik, hogy Hiluxot, vagy TLC-szerettem volna, de a Hilux az asszonynak volt túl nagy volt, a TLC meg a pénztárcámnak! Így rengeteget utána olvasva sokat gondolkodva de megvettük ezt!
Abszolút nem bántam meg!!! Igénytelen, keveset, 5,4-8 között fogyaszt! Lábtól függően! Számomra meggyőző, néha teljesen meglepő tereptulajdonságokat tud produkálni!! (előtte vezettem G Mercit; Hummer; TLC; UAZ; L-200; Hilux) !
Én megrendeltem az OME 4cm-es emelő szettet, és a 215/70R16 helyett 235/70R16-os All-terain BFG gumikat tettem fel így 6cm-et emeltem rajta! Lényeg hogy most a havazásba nem okozott gondot!
Szerintem nagyon kezelhető dinamikus(nem tudom milyen a benzines) megbízható autó!
AZONBAN!
-Nagyon figyelni kell az üzemanyag minőségére, javasolt az olajcserénkénti üzemanyag szűrő csere is!
-206000 km van az enyémben, de mivel egy szakbarbártól vettem akik megbuherálták a turbót,(bár azt mondják 200e km után mindenképpen elromlik) így azt fel kellett újíttatnom! Szerencsém volt hogy nem japán a turbó benne, mert azt nem lehet felújíttatni hanem azt cserélni kell(760 000 forint + Áfa) az angol ami benne van az 150 000 HUF-ba került a felújítás!
-Kettős tömegű lendkerék! 2001-ben kijöttek ezek a típusok, jelenleg az autók 90%-ban ez van és szintén 200e km után szétesik vagy eshet!
A gyári 380e HUF + 120e a kuplung szett (tárcsa, szerkezet, kinyomócsapágy)
Magyarországon forgalmazzák a japánok által gyártott fix lendkerekes úgynevezett "visszaalakító" szettet (amit azért gyártanak, mert rájöttek hogy nem jó megoldás a kettős tömegű!) ami 173eHUF ba került! (lendkerék, kuplung tárcsa,szerkezet, kinyomó csapágy, és ugyan úgy 200 000km-t elmegy amikor is cserélni kell a kuplungot, de mást nem!!!!! egyedüli hátránya, hogy a vezérmű szíjat nem 110e km, hanem 50-80e km után érdemes cserélni, mert nagyobb a terhelés! annak cirka 40e forint az ára, de ki lehet számolni hány szíj jön ki a lendkerék árkülönbözetéből!)
Terepen kb 40%-ban aszfalton 60-ban használom! Nekem nagyon megfelel, Erdélyben tökéletesen vizsgázott hegyi utakon, úgy mint aszfalton, nem beszélve hogy szerintem a magyar utakra csak terepjárót szabad venni!!!