benzinesre voksoltam.
a dízelt utálom nagyon.
Palaczk már próbált megtéríteni...sikertelenül :kacsint:
czsiga a következõk közt ezt is megemlítette dízel mellett:
"5. talán tartósabb(
)"
hmmmmmm....
a toyota jel garancia, remélem
talán nem véletlen,h a fiat 1.3multijetek motorokra kb 250.000km-t mondtak megközelíthetõ futásteljesítményére.
a toyota mennyit mond ezekre a kihegyezett dízelekre?
nekem eddig dízelek terén a következõkhöz volt szerencsém:
-1.6d kadett....ezen szereztem meg a jogsimat....nem sokat vezettem
-1.7d tipo nemrégen váltunk meg tõle
...szerettem vezetni, és szép vonalvezetésû formaterve van..izé, volt
....65.000km után hengerfejtömítés csere
persze,h az én seggem alatt kezdet megfõni a motor az érdi emelkedõnél 5 személlyel, utánfutóval megpakolva....de azért hazahúzott becsülettel még át a városon
azóta megtett ugyanennyi km alatt semmi baja nem volt a motorjának...leszámítva,h néha félmelegen rájött az ötperc, és elkezdett felpörögni a motor, holott ugyanúgy nyomtam a gázpedált (álló helyzetben nem csinálta), olyan volt,mintha lepadlóznám...ha felengedtem a gázt, akkor abbahagyta, és nem csinálta többet... nomeg a tartós 130-140et sem szerette, melegedett picit, de nem vészesen. 110-120at csípte
kulcsos autók:
-1.9d felicia több is volt
a 165vmax-ot leszámítva, meg az,h elõzésekhez óriási bátorság kellett.....nem volt probléma...elnyûhetetlen volt, csak nagyon sokat törték, zúzták, csapták oda az alját, és azután persze,h folyt orránszáján váltójából az olaj, de a motor csak hideg idõben akadékoskodott picit ->nem akart indulni
... (200.000km felett)
-1.9sdi fábija vmax 195, elõzni már kicsit könnyebb,m jobb a váltó áttétele....ennek csak a váltója esett szét (persze alattam
) motorikusan jól muzsikál...pedig amit kap...huuuuuu (200.000km felett)
-1.4pödötödöiiiii fábija többször fulladtam le vele, mint a benzines yarisommal, pedig azt is szokni kellett
....gáz nélküli kuplungfelengedéses indulás nyista. 2000-es fordulat alatti autózás kííííííín rezeg, köhög, nem megy ha padlót nyomok, nem gyõzök hova visszaváltani, vagy szétégetem a kuplungot...szó szerint gyilkolni kell hogy mozgásba lendüljön, azaz a turbólukat kikerüljem-> pörgetnipörgetnipörgetni namost ez hideg motornál :tortsziv:
hibalista az van(3 autóra vetítve): interkúler kilukadt(30.000km)->elgyengült, és sípolt még jobban, megtalálta a hibát a 3.szervíz, egyiknek a váltója esett szét, 3 közül 2 zabálja az olajat(60-65.000km), azt mondták szervízben,h ez természetes :rohog: (eddig azt hittem én vagyok a hülye,h nem tudom a nívópálcát "olvasni") másiknak is kilukadófélben van az interkúlere, fülre mondva(60.000km)
vmax óra szerint ez 200felett is bírna menni rohadt nagy lejtõn....de 190felet ezzel sem mertem menni.
szívódízeleket elõzéskor muszáj gyilkolni..világ végére pörgetni pirosig...turbósokat viszont elég csak 3000környékén tartani, aztán forgstod, és azt veszed észre,h már váltani kell, mert leszabályoz átmenet nélkül.
ha dízelre adnám a fejem...ami kizárt...akkor biztosan nem kisköbcentis(1.3-1.7) lenne a választásom tartósság szem elõtt tartása miatt!