Légyszí' mutass már ,,egy éppen, hogy megélek valahogy" benzinkutast...
Miért kellene kevesebb adót fizetni egy üzemeltetőnek, mint egy felhasználónak?
Illetve, ha olcsóbb a benzin, kevesebb az adóbevétel is, szóval nem jár jól az állam...
Eddig hány kutas ment tönkre és hol olvastad v hallottad, hogy ,, nem kell mindenkinek vállalkoznia"??
Szvsz:
1. Nem véletlenül annyi a dollár vagy euró ára, amennyi, az egy gazdaságpolitika eredménye, amit adott kisvállalkozó nem befolyásol érdemben. Ez jelentősen kihat a piaci árakra jelen esetben, amiért alapvetően így nem a kereskedő a felelős.
2. Az állam nem szed be kevesebb adót, az árcsökkentést a kutakra hárítja. Ezért is írtam, hogy kíváncsi vagyok, mikor lesz ebből jogi ügy.
3. Egy gazdasági szereplő sem lenne kötelezhető egy másik helyett felelősséget vállalni annak a két szép szeméért, jelen esetben pedig ez van, akkor is, ha az az állam éppen. Ennyi erővel mondhatják azt is, amit valamiért nem mondanak, hogy akinek 300000- HUF-nál több a fizetése, annak az afölötti részt levonja a NAV.
4. Meglátjuk, hogy ennek a végére mi lesz pl. a MOL kezében, ami már bejelentkezett természetesen, hogy átvenné olyan kutak üzemeltetését, amik feladnák.