Szavazás

Benzin vagy dízel?

Az autó benzinnel megy, a traktor és a busz dízellel
6 (14%)
A modern turbódízelek remek motorok, a benzinek megálltak a fejlõdésben
10 (23.3%)
Jók a common rail dízelek, de a modern feltöltõs benzinmotorokra várok igazán
6 (14%)
Semmi sem ér a hibridek nyomába; ha jó áron adnék õket, csak hibriddel közlekednék
12 (27.9%)
Öööö, bizonytalan vagyok/Több válasszal is egyetértek/Rosszak a kérdések
9 (20.9%)

Összes szavazó: 37

Szavazás lezárva: 2006.10.27 17:22:50

Szerző Téma: Benzin vs. dízel  (Megtekintve 363870 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1245 Dátum: 2014.03.23 19:42:13 »
Ez annyira nem biztos, ugyanis:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=16.msg584354#msg584354
Jelzem, hogy kalapos motormelegítés nélkül van. Sokkal rosszabb körülmények mellett, mint "sima" városi fogyasztás.
Mindkettőnknek 1.6 benzines.
Bár ha eljársz 4 liter körül a linkelt helyen emlegetett körülmények mellett, akkor bocs  :otlet:
Tudom, azt írtad: "akár" ;)
Tudod nekem a Swift is a Jazz is megitta  a 7-8 litert, szóval  egy benzines Corolla nálam biztos ennél többet enne :D A másik hogy én a benzinesekben mindig negativ irányba csalódtam, dieselben meg nem. Most télen is volt, hogy még 5 l se volt a városban. Ma  felkerült a nyári gumi, pár decivel több lesz, köszönhetően a T-track E kat nyáriguminak :D
Persze igazatok lehet, ha inkább országúton használnám mindkettőt , nem lenne csak 1-2 liter különbség.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1246 Dátum: 2014.03.23 20:34:45 »
Ehhez a témához csak annyit tudok hozzáírni, hogy én vegyesen használok benzines szívót, turbót, diesel dCi-t és egy TDI-t.

Ugyanazon manőverek végrehajtását a benzinessel több váltással és 5000 rpm körüli elváltással tudom abszolválni, míg a dieselek esetében NEM váltok, csak mélyebbre nyomom a gázpedált. Ez hosszú évek tapasztalata a nagyfalusi őskáoszban.
Üdítő dolog a benzines turbó (1,4 Tsi), mely motor dieseles karakterisztikával bír, ugyanakkor benzines fordulatszám maximumig lehet elforgatni.  Más kérdés, hogy meddig.

Megjegyzem, hogy a dieselmotor sokkal közelebb áll a használati stílusomhoz, mint a benzin.
:hug:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1247 Dátum: 2014.03.23 20:44:14 »
És a TSI is olyan keveset fogyaszt mint egy diesel? Vagy egyesíti  a sima benzines és a d4d hátrányait? (OK nyilván kevesebb károsanyagkibocsájtás, meg több Le van)
Kevesebbet fogyaszt, és sokkal szélesebb fordulatszám-tartományban erős, mint egy azonos teljesítményű, szívó benzines. Sajnos azonban, az eddigi tapasztalatok alapján, eléggé problémásak ezek a motorok. Én nem mernék ilyet venni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1248 Dátum: 2014.03.23 20:58:27 »
Látom ott tartunk, hogy a dízelek (még egy 1,4 D4D is ugye) szinte bárhonnan megindul, megy mint a barom, míg ezt egy benzines még üveghangon (5000 fordulat felett) sem tud lépés tartani vele. Mindezt tesz úgy, hogy sokkal kevesebbet fogyaszt, nem több a javítási költsége, nem hangosabb a motor, sőt nem is drágább megvenni sem, mert használtan is tartja a bekerülési költség különbséget.
Ezeket mind itt olvastam.
Nem tudom, kitől, de tőlem biztos nem :) ! Ezek közül, amiket itt felsoroltál, én egyetlen egyet sem írtam. De szerintem a többiek sem ;)

Nekem egyébként, ugye, benzinesem van. Szívó. És legközelebb is azt fogok venni, minden bizonnyal. Mert félek a dízel nagyobb meghibásodási kockázatától. De ez egy kényszer szülte döntés, miközben a szívem megszakad a dízelek nyomatékosságáért és takarékosságáért  ::)  :no: ! Tényleg az egyetlen (sovány) vigasz a kulturáltabban járó, és halkabb motor.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1249 Dátum: 2014.03.23 21:01:57 »
khm, hát igen.
én is furcsállom, hogy eljutottunk odáig, hogy a turbódízelek motorkarakterisztikája tulajdonképpen jobb a benzinesekénél... :ph34r:
Na, idáig valóban eljutottunk. Nem volt nehéz, lévén a (szívó) benzinesek motorkarakterisztikája egy rakás fos - a legrosszabb azok közül, amik utcai autóban fellelhetők. Főleg a kisebb (mondjuk, 2.0 alatti) motoroké. Vagy spórolnak, vagy mennek - a kettőt együtt nem tudják  :nonono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1250 Dátum: 2014.03.23 21:07:09 »
Tényleg nem értem ezt a vitát. Azon nincs mit vitatni, hogy alacsony fordulaton - és itt most tök mindegy, hogy relatíve alacsony, (a piros mezőhöz mért), vagy nominálisan alacsony fordulatról beszélünk - a dízel jobban húz. Ez így van, pont. Az egy más kérdés, hogy aki ragaszkodik a benzineshez, - mint pl. én - az vissza fog kapcsolni, hogy hasonló dinamikát csikarjon ki az autójából. És nyilván ha valaki okosan vezet, akkor előre gondolkodik, és a visszaváltások okozta időveszteségek egy részét ezzel ki tudja küszöbölni. De ettől még kellemesebb karakterisztikájú a dízel. Hasonló a dolog, mint amikor egy nagyobb hengerűrtartalmú motorból kevés lóerőt hoznak ki - mondjuk, mint anno a 325 BMW 2.7-es motorja, ami csak 122 lovas volt, és ezt összevetik egy kisebb, de fajlagosan erősebbel. Lehet, hogy a kicsi pörgetve jobban megy, de az erő a nagyobbnál van, és erő alatt az ember azt érti, hogy poroszkálás közben odalépsz, akkor elindul, nem pedig azt, hogy visszakapcsolsz öt fokozatot, és üveghangon elrepülsz a Marsra...
Hogy miért vesznek az emberek mindezek dacára szívóbenzines autót? Van, akinek a megbízhatóság a legfontosabb szempont.
De visszakérdezek még egyet. Ha annyira jó paraméterekkel rendelkezik a szívóbenzines, mi a fenének keresgélnek az autógyárak feltöltős irányba?
Kényszerűségből. Ezek a motorok elvileg "mindentudók" - roppant széles (jellemzően 1500-5000 közötti) fordulatszám-tartományban jól húznak, emellett a teljesítményük is magas - mindezt úgy, hogy picik, ergo ha kell, tudnak nagyon spórolni, és persze az emisszióik is jó alacsonyak. Eddig a szép része a sztorinak. Cserébe ezek a motorok, legalábbis az eddigi verzióik, nagyon hamar szarrá mennek  :no: - pláne az idióta 30+ ezer km-es szerviz-intervallumok mellett  :nonono:

Amúgy a többi, amit leírtál, az:  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1251 Dátum: 2014.03.23 21:11:48 »
Az, hogy ki mennyit tol le az autója torkán mindenkinek a magánügye.

Az jobban szokta érdekelni az embereket, hogy mikor vész el a dízelautó előnye.
Kevesen vezetik a gázolajosukat nagy gonddal és hozzá értéssel, ebben az esetben
hamar elmúlik az előny.
Nagy átlagot tekintve ez hamar be is következik.
Mai modern benzineseket ésszel vezetve, nem nagy a hátrány, főleg ha nem a másodpercekkel viaskodunk,
a kulturáltságról meg nem beszélve.
Mindezek ellenére imádtam az előző dízel járművemet.
Egy olyan témánál, ahol azt fejtegetjük, melyik típusú motornak mi az előnye, egyáltalán nem mindegy melyik ,,mennyit tol le a torkán,,.... :)

Err rákontrázva pedig, ha a mai modern dízelt ésszel vezet valaki, hatalmas az előnye. :D
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.23 21:13:29 írta Corollás Gergő »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1252 Dátum: 2014.03.23 21:12:59 »
Nekem is a nagyköbcentis szívóbenzines a legnagyobb élmény (pl. egy 2.8 Audi A6), ott nem érzel küzködést sehol.  :cool2:
Amíg egy turbódízelben, lendületes haladásnál a váltásoknál kifejeled az ablakot, addig itt csak azt érzed, hogy kényelmesen, egyenletesen haladsz.

Új autó vásárlásánál más szempontok játszanak, mint használtnál.
Használt kocsinál dízelt venni több, mint lutri.  :nono:
Na igen.

És, bizony, mikor vezethettem egy 3.0 V6, kézi váltós Camryt, akkor bizony körbeszaladt a vigyor a fejemen attól, amit ötödikben, 1200-as fordulatnál nagy gázt adva előadott az autó  :clap:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1253 Dátum: 2014.03.23 21:20:50 »
Nem tudom, kitől, de tőlem biztos nem :) ! Ezek közül, amiket itt felsoroltál, én egyetlen egyet sem írtam. De szerintem a többiek sem ;)
Azért ha figyelmesen olvasol, mindegyiket megtalálod (és nem is kell sokat visszaolvasnod)  ;)

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1254 Dátum: 2014.03.23 21:24:56 »
Azért ha figyelmesen olvasol, mindegyiket megtalálod (és nem is kell sokat visszaolvasnod)  ;)

1.4 D4D- általában én emlegetem, de én sem emlékszek ilyenre, hogy valaki azt mondta volna, hogy megy mint a barom... :D
Mondjuk annyira megy mint egy 1.6 szívó benzin, majdnem fele fogyasztás mellett.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1255 Dátum: 2014.03.23 21:27:08 »

Mondjuk annyira megy mint egy 1.6 szívó benzin.
Ez kizárólag akkor igaz, ha kikötöd, hogy nem lehet előzésnél visszakapcsolni.
Ha lehet, akkor a + 20LE miatt simán veri az 1,6.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1256 Dátum: 2014.03.23 21:28:21 »
Ez kizárólag akkor igaz, ha kikötöd, hogy nem lehet előzésnél visszakapcsolni.
Ha lehet, akkor a + 20LE miatt simán veri az 1,6.  :yes:
Egy H Astra nem veri az biztos...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1257 Dátum: 2014.03.23 21:28:59 »
Ha 80-ról nagyon meg kell indulni, akkor visszarakom negyedikbe, ott már 2000-nél van a fordulat és megvan a max nyomatékom. Amikor elhagyja a 3000-et a mutató, jöhet a következő fokozat és megint ott van a max nyomaték.  :yes:
Amúgy 3000 fölé nagyon ritkán forgatom, a 4000-et meg még nem is látta a mutató  ;)
Pedig ha gyorsulni akarsz, akkor nyugodtan láthatja ;) ...



Amúgy a benzines-párti cartársak figyelmébe ajánlanám a pillanatnyi fogyasztást, 160-as tempónál, teljes gázzal gyorsulás közben  :otlet:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1258 Dátum: 2014.03.23 21:30:57 »
Pedig ha gyorsulni akarsz, akkor nyugodtan láthatja ;) ...



Amúgy a benzines-párti cartársak figyelmébe ajánlanám a pillanatnyi fogyasztást, 160-as tempónál, teljes gázzal gyorsulás közben  :otlet:
Ilyen fogyasztást egy benzin párti sosem fog ilyen körülmények között látni. :D Padló gázon, ilyen sebességnél. :D

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1259 Dátum: 2014.03.23 21:33:02 »
Egy H Astra nem veri az biztos...
Azok halott dögök.  ;) A Corollákra gondoltam...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i