Szavazás

Benzin vagy dízel?

Az autó benzinnel megy, a traktor és a busz dízellel
6 (14%)
A modern turbódízelek remek motorok, a benzinek megálltak a fejlõdésben
10 (23.3%)
Jók a common rail dízelek, de a modern feltöltõs benzinmotorokra várok igazán
6 (14%)
Semmi sem ér a hibridek nyomába; ha jó áron adnék õket, csak hibriddel közlekednék
12 (27.9%)
Öööö, bizonytalan vagyok/Több válasszal is egyetértek/Rosszak a kérdések
9 (20.9%)

Összes szavazó: 37

Szavazás lezárva: 2006.10.27 17:22:50

Szerző Téma: Benzin vs. dízel  (Megtekintve 363846 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1005 Dátum: 2013.11.18 12:32:50 »
A (fejlesztési zsákutca) hibriddel voltam hétvégén Pécsett: Budapest-Szekszárd között az M6-on, onnan a 6-os úton. Odafelé végig a megengedett sebességgel (a 6-oson kicsit többel), visszafelé kényelmesebb tempóban, az autópályán 100-110 között. Az átlagfogyasztás 5.0 lett hazaérve.
Ha már itt volt szó a rugalmasságról, megnéztem azt is: 80-120 kb. 8 másodperc ;)
Ez annyi mint az enyém, de a benzin olcsóbb :D :szemez:

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1006 Dátum: 2013.11.18 13:41:32 »
Nem tudom, mi lehet a magyarázata ennek - de ezek az adatok tényleg nem állnak össze.

Exemnek öt évig volt 1.4 dízel E12-es Corija; ezalatt 90 ezret tett bele. Az autót Balaton-parti kisvárosban és környékén használta jellemzően. Teljesen átlagos stílusban vezetett. Így lett az összesített átlagfogyasztása 5.5 liter. Ami teljesen egybevág a Sprites 5.4-el. Nem tudom, miféle városi forgalom az, amiben a te E15 szedánod még az 5.5-öt sem eszi meg - de hogy ha ott mennél saját magad mögött  :D mondjuk egy 1.6 benzin Astrával, akkor az sem enne többet 7.5-nél, az tuti.

Én is tudtam úgy autózni a 2.0 Avensissel, BP belterületén, hogy 7.8 lett az átlagfogyasztás (Pécsett sosem megy le 9.0 alá). Ezért kell nagyon óvatosan bánni a mások által megadott "városi" fogyasztásokkal, mert ezen a téren tud a legnagyobb lenni a szórás.

Mindenféle bántás nélkül mondom, de ez a motor ennél többre (kevesebbre) is képes. Meg kell tanulni vezetni, és a legoptimálisabb fogyasztás nem a leglogikusabb módon jön ki.

Én leginkább ezen az útvonalon használom: https://maps.google.hu/
Ennek, és a környéken mászkálós 2-3km-es bevásárló, rokonlátogatós utak átlaga 5l. Ez kb 10e km tapasztalata.

Főúton, vidékre kb 4.5-8.
Csak Bp, ráadásul konkrétan Pest-Buda között közlekedve 5.5l.

Ahogy én használom: nem hagyom 1800 alá esni a fordulatot, max akkor, ha tudom hogy jóelőre nem kell se lassítani, se gyorsítani. Ha gyorsítok, azt kis gázállással teszem, de elforgatom tovább (2600-700), így váltás után is megmarad a turbónyomás, nem kell erőltetni a motort 1600-800-ról.
Ha látom hogy lassul a forgalom, visszaváltok, és motorfékkel, a fordulatot 1500 fölött tartva lassulok. Ha araszolós dugó van, akkor csak 3-4 autónyi szabad hely után indulok el. Nem araszolok előre 1-2 métereket. Illetve próbálok alapjáratról elindulni, szépen finoman.

Ezek mellett nem vagyok forgalmi akadály, simán tartható a forgalom ritmusa.

Illetve télre egy tipp: Amíg nem melegszik be a motor, kikapcsolva tartom a fűtést. Egyrészt így nem dúsítja magát halálra alapjáraton, hogy hamarabb melegedjen, másrészt hamarabb be is melegszik, és hamarabb fel is lehet fűteni az utasteret. Igaz ehhez kell 8-10km/10-12perc. Kb ugyanennyi idő kellene ha folyamatosan nyomatnám a fűtést, de akkor kb 5 perc után kapcsolja az első venti fokozatot, és kb csak lehel. Érdemi meleg úgy is csak 10p után jelentkezik. Ez kb 2-3 deci spórolás, gyakorlatilag a semmin.  :)
Illetve amíg hideg a motor, próbálom 1600-2000 között tartani a fordulatszámot, véletlenül sem akarom a hideg olajjal kis fordulaton, nagy nyomatékkal terhelni a csapágyakat. Ezzel is hamarabb melegszik be. (nem csak a hűtővíz, hanem az olaj is!)

Illetve ami még ide kapcsolódik, egy turbódízelnek sokkal kisebb intervallumban változik a fogyasztása, mint egy benzinesnek. Ez köszönhető a teljesítmény leadás módjának, tehát az alacsony fordulaton ébredő nagy nyomatéknak. Tehát ha nyomod neki, akkor sem használsz merőben más fordulatszámokat, csak mélyebbre nyomod a pedált. Másfelől nézve, csak a befecskendezett mennyiséget változtatod, a gyakoriságot nem.
Ellenben egy benzinesnél az átlagosan használt fordulatszám tartománynak a duplája kell ahhoz, hogy kihasználd az erejét, és ez nagyobb befecskendezett mennyiség mellet, 2x annyi befecskendezést jelent. Így könnyebben belátható a közel kétzeresére emelkedő fogyasztás.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1007 Dátum: 2013.11.18 13:43:59 »
Ez annyi mint az enyém, de a benzin olcsóbb :D :szemez:
meg csendesebb, kevésbé környezetszennyező, kevesebb az alkatrész benne ami elromolhat stb  :hug:

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1008 Dátum: 2013.11.18 13:46:43 »
Én leginkább ezen az útvonalon használom: https://maps.google.hu/
Ennek, és a környéken mászkálós 2-3km-es bevásárló, rokonlátogatós utak átlaga 5l. Ez kb 10e km tapasztalata.
Te aztán bejártad a világot rendesen azzal a kocsival  :lol:
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1009 Dátum: 2013.11.18 13:50:29 »
Örülök is a schengeni egyezménynek...  :lol: :lol:

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1010 Dátum: 2013.11.18 13:51:37 »
meg csendesebb, kevésbé környezetszennyező, kevesebb az alkatrész benne ami elromolhat stb  :hug:

 :eek: Hát igen... Mi sem egyszerűbb egy hibrid jármű hajtásláncánál...  :lol:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1011 Dátum: 2013.11.18 14:24:00 »
:eek: Hát igen... Mi sem egyszerűbb egy hibrid jármű hajtásláncánál...  :lol:
nem értek hozzá, de ezt olvasom a tesztekben  :surrender:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1012 Dátum: 2013.11.18 14:27:41 »
A (fejlesztési zsákutca) hibriddel voltam hétvégén Pécsett: Budapest-Szekszárd között az M6-on, onnan a 6-os úton. Odafelé végig a megengedett sebességgel (a 6-oson kicsit többel), visszafelé kényelmesebb tempóban, az autópályán 100-110 között. Az átlagfogyasztás 5.0 lett hazaérve.
Ha már itt volt szó a rugalmasságról, megnéztem azt is: 80-120 kb. 8 másodperc ;)
Automata váltóval (működési módját tekintve, ugye, a Prius erőátvitele is ilyen) nem lehet rugalmasságot mérni  :) ::) ... lévén ha padlógázt adsz, az automata megváltoztatja az áttételezést.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1013 Dátum: 2013.11.18 14:31:29 »
nem értek hozzá, de ezt olvasom a tesztekben  :surrender:

Maximum ritkábban, kevesebb valószínűséggel romlik el, ami igaz is. De sokkal több, és sokkal változatosabb alkatrész van benne. És ha esetleg letérdel valami, az jó eséllyel drágább lesz mint egy befecskendező felújítás, vagy kettős tömegű lendkerék csere...

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1014 Dátum: 2013.11.18 14:50:33 »
Automata váltóval (működési módját tekintve, ugye, a Prius erőátvitele is ilyen) nem lehet rugalmasságot mérni  :) ::) ... lévén ha padlógázt adsz, az automata megváltoztatja az áttételezést.
pont ezért tartom nagy marhaságnak a rugalmasság, mint fogalom használatát. mert azt egy kézmozdulattal megváltoztathatom. és az automata váltó ezt csinálja: az idális (gázpedálállásnak megfelelő) mértékben fog gyorsítani úgy, ahogy arra képes.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1015 Dátum: 2013.11.18 14:53:36 »
Maximum ritkábban, kevesebb valószínűséggel romlik el, ami igaz is. De sokkal több, és sokkal változatosabb alkatrész van benne. És ha esetleg letérdel valami, az jó eséllyel drágább lesz mint egy befecskendező felújítás, vagy kettős tömegű lendkerék csere...
Csak hát, ugye a tapasztalatok nem igazán ezt mutatják. Egyszerűen nem megy tönkre az, amire gondolsz.  :1eye: Ezt támasztják alá a statisztikák is.  :yes:
Kevesebb hibalehetőség van a hibridben, méghozzá nem kevéssel.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1016 Dátum: 2013.11.18 14:55:48 »
Automata váltóval (működési módját tekintve, ugye, a Prius erőátvitele is ilyen) nem lehet rugalmasságot mérni  :) ::) ... lévén ha padlógázt adsz, az automata megváltoztatja az áttételezést.
Nem is írtam hogy rugalmasságot mértem. ;) Viszont felgyorsítottam 80-ról 120-ra, úgy hogy közben nem nyúltam a váltókarhoz.  ::)  Ezt jól tudják a dízelek, csak megpróbáltam ugyanazt a feladatot végrehajtani, ezzel a szekérrel csak így lehet..  :hug: :) :) :)

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1017 Dátum: 2013.11.18 14:56:05 »
Maximum ritkábban, kevesebb valószínűséggel romlik el, ami igaz is. De sokkal több, és sokkal változatosabb alkatrész van benne. És ha esetleg letérdel valami, az jó eséllyel drágább lesz mint egy befecskendező felújítás, vagy kettős tömegű lendkerék csere...
nincs benne önindító, generátor, semmilyen szíj, váltó, kuplung. turbóról és hasonló finomságokról nem is beszélve. féllmillióból teljesen új akksit lehet bele venni. nekem ezerszer szimpatikusabb bármilyen dízelnél...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1018 Dátum: 2013.11.18 14:56:38 »
pont ezért tartom nagy marhaságnak a rugalmasság, mint fogalom használatát. mert azt egy kézmozdulattal megváltoztathatom. és az automata váltó ezt csinálja: az idális (gázpedálállásnak megfelelő) mértékben fog gyorsítani úgy, ahogy arra képes.
Dehogy marhaság :) ... gondolj csak bele: MINDEN esetben számít, amikor anélkül gyorsítasz, hogy visszakapcsolnál. És azt ne mondd nekem, hogy valahányszor növelni akarod a sebességedet, visszakapcsolsz  :szemez:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1019 Dátum: 2013.11.18 14:59:24 »
Dehogy marhaság :) ... gondolj csak bele: MINDEN esetben számít, amikor anélkül gyorsítasz, hogy visszakapcsolnál. És azt ne mondd nekem, hogy valahányszor növelni akarod a sebességedet, visszakapcsolsz  :szemez:
Mester, neked azért ennyire vesszőparipád ez a rugalmasság dolog, mert, ahogy írod, mindenhova sietned kell.  :sorcerer:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i