Oké, maradjunk abban, hogy egy dízelhez szokott embernek a 4000-es fordulat környékén való autózás már szentségtörés.
Hát, én nem mondhatnám, hogy dízelhez vagyok szokva
... az eddig levezetett kb. 750 ezer km-emből jó, ha 50 ezret tettem meg dízellel.
De ettől még számomra is "szentségtörés" a 4000
... az nekem már MAGAS fordulat, ami durva mechanikus és termikus igénybevételt jelent a motornak (nem biztos, hogy ebben igazam van, de hogy így gondolom és így élem meg, az biztos). A Yaris, mondjuk, szorgalmasan igyekszik hozzászoktatni, mert az bizony 130-nál már javában forog ennyit
... de amikor csak tehetem, igyekszem úgy autózni, hogy a fsz nemhogy ne haladja meg, de lehetőleg el se érje a 4000-et.
Persze ehhez, szívó benzinesből, nem árt egy legalább 1.8-2.0 körüli motor
... a Camryvel, ami egyrészt régi jó, nyomatékos motor, másrészt a váltója is hosszú, meg tudtam tenni a Pécs-Fonyód utat úgy, hogy a fsz soha nem lépte át a 2000-et
... és ebbe a 90-es utazó is belefért