Szavazás

Benzin vagy dízel?

Az autó benzinnel megy, a traktor és a busz dízellel
6 (14%)
A modern turbódízelek remek motorok, a benzinek megálltak a fejlõdésben
10 (23.3%)
Jók a common rail dízelek, de a modern feltöltõs benzinmotorokra várok igazán
6 (14%)
Semmi sem ér a hibridek nyomába; ha jó áron adnék õket, csak hibriddel közlekednék
12 (27.9%)
Öööö, bizonytalan vagyok/Több válasszal is egyetértek/Rosszak a kérdések
9 (20.9%)

Összes szavazó: 37

Szavazás lezárva: 2006.10.27 17:22:50

Szerző Téma: Benzin vs. dízel  (Megtekintve 365887 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #900 Dátum: 2013.11.17 14:10:19 »
corolla 1.4d: Alapjárat:   45.5 dB, 100 km/h-nál:   65.5 dB, 130 km/h-nál:   67.3 dB
corolla 1.6: Alapjárat:   38.4 dB, 100 km/h-nál:   65.6 dB, 130 km/h-nál:   68.7 dB
avensis 2.0d: Alapjárat:   48.6 dB, 100 km/h-nál:   64.2 dB, 130 km/h-nál:   67.4 dB

azért a dízel jelentősen hangosabb, amíg az ember 130 alatt közlekedik vele
Télleg ;) ? ... Szerintem csak alapjáraton, ahogy elnézem ezt a listát  :szemez:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #901 Dátum: 2013.11.17 14:28:49 »
Ezzel csak az a gond, hogy a Te vezetési stílusod egy szubjektív stílus, ami (már bocsánat a kifejezésért) egy nyugdíjas stílusnak felel meg.  :whistling:
Igen, ebben a stílusban a dízel jobb. Mert 1500-as fordulattól abban a tartományban van, ahol húz.   :nonono:

De kérdem én, az újságok, a tesztjeik során miért (igazságtalanul) nem pörgetik a benzinest ott, ahol a max lóerőt/nyomatékot adja?
Miért csak a dízel kiváltsága ez?  :censored:
És miért ott mérik a rugalmasságot (60-100, 80-120 km/h), ahol a benzines még nagyon messze van a határaitól?  :wacko:
A) Mert hülyék.
B) Mert szemét módon a dízelnek akarnak kedvezni. (Nem baj, hogy már a 70-es években is így teszteltek, mikor még alig volt dízel személyautó.)
C) Mert a legtöbbünk, a legtöbb helyzetben nem gangol vissza minden alkalommal, mikor gyorsítani szeretne. Úgyhogy nem mindegy, hogy alacsony/közepes fordulaton hogy tud gyorsítani a motor.

Válassz  :flowers:

----------------------

Nyugdíjas stílus? Rengeteg ember mellett ültem már, de olyan mellett még soha, aki 40 alatt csak egyesben, 90 alatt csak kettesben, 140 alatt csak hármasban stb. közlekedik. Szóval akkor ők mind nyugdíjas stílusban vezetnek ;) ? Mert nem pörgetik a motort minden alkalommal a leszabályozásig, mikor gyorsítani akarnak?

Félre ne érts: értem én, hogy te miről beszélsz. Csak te is értsd, hogy én miről  :yes: !

Amúgy, tesztelik azt is, "amiben a benzines jobb". Mérik a maximális gyorsulást is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #902 Dátum: 2013.11.17 14:37:12 »
Szép dolog a 0-100, de az ember az az autóban töltött idejének 1%-át használja erre. Pl autópálya pihenőből kihajtás, vagy mellékútról főútvonalra hajtás. És itt is csak akkor, ha szűkösen fér csak be/nem akar feltartani senkit.

A közlekedési lámpától való kigyorsítást nem venném ide, mert ~50-es tempóig a dízel is elég fürge. Ott nem lenne akkora különbség mint 0-100ban.

Amíg az előzés, lakott területről kigyorsítás sokkal sűrűbben fordul elő. És itt bizony a dízeleké az előny. Mert csak lenyomom a pedált, 70-nél váltom az 5.et, és kész. Mindezt egész dinamikusan, és egy hasonló teljesítményű, ne adj isten fogyasztású benzinesnek legalább 2-t vissza kellene váltani, hogy tartani tudja a lépést. Ezek tények.  ;)
0-100-on, meg semmilyen egyéb viszonylatban sem lesz hátrányban a dízel, amennyiben a teljesítménye azonos a benzinesével. Gyorsulásban és végsebességben kb. egálban lesz, rugalmasságban pedig (nagy) előnyben. És fogyasztásban is (bár ez manapság erősen csökkenőben van - azt kell hogy mondjam, hogy "szerencsére", lévén nem mernék dízelt venni sajnos).

És, amúgy, igen: pontosan így van, ahogy írod. Erről beszélek én is. Az ember, a hétköznapi közlekedésben, az esetek hatalmas többségében nem úgy gyorsít, hogy visszagangol, és leszabályozásig pörgeti a motort. (Ha pedig mégis megteszi ezt, mert mondjuk a benzines rákényszeríti, ez jelentős túlfogyasztásban fog megnyilvánulni.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #903 Dátum: 2013.11.17 14:40:12 »
AUTOMATA VÁLTÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ   :ph34r:
Hagyd már ;) ... most arról beszélünk, hogy mi van, ha a kocsid kézi váltós. Ami azért Magyarországon a nagy többséget jelenti.

De amúgy, írtam már erről is neked. Automatánál sem mindegy, hogy mennyire rugalmas a motor. Ott sem mindegy, hogy mennyire kell nyomnod a gázt, ergo meddig kell az automatának kihúzatnia a fokozatokat, ahhoz hogy egy bizonyos gyorsulást elérj. Márpedig minél nagyobb a nyomaték, és ez minél alacsonyabb fordulaton jelentkezik, annál kisebb gázadás elegendő az adott gyorsuláshoz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #904 Dátum: 2013.11.17 14:48:43 »
Azt ne mondd, hogy minden kigyorsításnál visszaváltasz...  :nono:

Autót tesztelnek, de ésszerű, mindennapi körülmények között.

Gyors előzéshez én is visszaváltok egyet a dízelnek, de a 4E-FE-nek legalább 2-t kell.

Itt most a mindennapi kigyorsításról van szó. Ahogy elindulásnál se forgatja az ember 3000 fölé a benzinest, úgy kigyorsításnál se. Hangos, sokat fogyaszt, és egyébként is értelmetlen. Persze vannak szituk, amikor el kell forgatni, de az ugyanúgy megvan dízelnél is. Én is el szoktam 3500-4000ig forgatni, ha úgy van. De lényegesen kényelmesebb nyomatékból autózni, legalábbis nekem.
:yes:

És ez nem csak kényelem, hanem gazdaságosság és biztonság kérdése is. A gazdaságosság nyilván nem szorul bővebb kifejtésre; biztonság alatt pedig azt értem, hogy nyilván előnyösebb, ha a gyorsításhoz nincs szükség sebességváltásra, ami egyrészt időt igényel, másrészt el is felejtheti/el is ronthatja a sofőr (pláne stresszhelyzetben).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #905 Dátum: 2013.11.17 15:00:20 »
:yes:

És ez nem csak kényelem, hanem gazdaságosság és biztonság kérdése is. A gazdaságosság nyilván nem szorul bővebb kifejtésre; biztonság alatt pedig azt értem, hogy nyilván előnyösebb, ha a gyorsításhoz nincs szükség sebességváltásra, ami egyrészt időt igényel, másrészt el is felejtheti/el is ronthatja a sofőr (pláne stresszhelyzetben).
Bocsi, ez hülyeség, mert egy előzés előtt Te felkészülsz az előzésre, azaz, már időben visszakapcsolsz. Ez semmilyen veszélyt nem jelent, ne vicceljünk már. Olyan stílusban vezeted az autót, amit a biztonságos előzéshez, illetve, annak befejezéséhez szükséges.  :hug:

A dízelnél konkrétan magához kell térjen a befecskendezési nyomásnak (fel kell épüljön), ennyi erővel EZ is időt vesz el... Dehogyis! Időben kezded nyomni a gázpedált, s mire ki kell lőni mögüle, már teljes nyomáson tölt és a megfelelő fordulaton üzemel a motor. Pontosan ugyanezt éred el a benzinesnél is! Csak ott visszaváltasz egyet.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #906 Dátum: 2013.11.17 15:19:21 »
Ez is csak egy szempont. Mint az pl hogy ne traktor hangja legyen vagy ne legyen gázolajszag, húzzon hosszan, egyenletesen, ne csak egy 2500-as tartományban.  ;)
Szóval nagyon egyéni, hogy mi a jó  :flowers:
Egy Avensis III-as dízelnek nincs traktorhangja  :) ... gázolaj-szaga meg aztán pláne nincs.

Az miért előnyös, ha egy motor szélesebb tartományban, de gyengébben húz?

Ahhoz, hogy intenzíven gyorsíts (ha szükséges), neked is egy szűk fsz-tartomány áll csak rendelkezésedre. Úgy nagyjából a 4000-től a leszabályozásig terjedő tartomány.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #907 Dátum: 2013.11.17 15:20:10 »
Bocsi, ez hülyeség, mert egy előzés előtt Te felkészülsz az előzésre, azaz, már időben visszakapcsolsz. Ez semmilyen veszélyt nem jelent, ne vicceljünk már. Olyan stílusban vezeted az autót, amit a biztonságos előzéshez, illetve, annak befejezéséhez szükséges.  :hug:

A dízelnél konkrétan magához kell térjen a befecskendezési nyomásnak (fel kell épüljön), ennyi erővel EZ is időt vesz el... Dehogyis! Időben kezded nyomni a gázpedált, s mire ki kell lőni mögüle, már teljes nyomáson tölt és a megfelelő fordulaton üzemel a motor. Pontosan ugyanezt éred el a benzinesnél is! Csak ott visszaváltasz egyet.  :yes:
Váratlan dolgok pedig soha nem fordulnak elő  :flowers:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #908 Dátum: 2013.11.17 15:28:32 »
Pontosabban 1,3M ... :hmmmm: A két motor teljesítménye szinte azonos.

Jelenleg 111e km alatt a fogyasztásom 6,12 l/100 km. Mondjuk a dízel 1,5 literrel kevesebbet evett volna (azért az szintén nem egy széthajtós stílus), akkor vagyok 660e-nél. 220e km alatt azért már nagyon valószínűleg befigyelt volna egy kettős tömegű vagy egy befecskendező javítás/csere. És még mindig csak egálban lennék az üzemanyaggal. Amikor vettem, akkor évi 15e km volt a reális (most egy "picit" több  ;) ), így esélytelen lett volna a dízel előnye anyagilag. És még így sem jártam rosszul a több km-rel.
Hát igen. A te motorod fogyasztása annyira kedvező, hogy ez relativizálja a kérdést. És én sem véletlenül nem merek dízelt venni.

De ettől még szomorú, hogy ilyen választásra vagyunk kényszerítve. Hogy a sokkal kedvezőbb karakterisztikájú, gazdaságosabb motornak ilyen árnyoldalai vannak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #909 Dátum: 2013.11.17 15:35:48 »
Én továbbra is azt állítom, hogy van, ahol az egyik, van ahol a másik motor jobb. Mindig az a kérdés, hogy kinek mi a fontos, mit tart számára lényégesnek.
Jó, OK, ezt én sem vitatom  :) ... bakker, nekünk is benzineseink vannak  :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #910 Dátum: 2013.11.17 15:38:26 »
Jó, OK, ezt én sem vitatom  :) ... bakker, nekünk is benzineseink vannak  :lol:

 :) :flowers:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #911 Dátum: 2013.11.17 15:45:10 »
Oké, maradjunk abban, hogy egy dízelhez szokott embernek a 4000-es fordulat környékén való autózás már szentségtörés.   :flowers:
Hát, én nem mondhatnám, hogy dízelhez vagyok szokva  :hmmmm: ... az eddig levezetett kb. 750 ezer km-emből jó, ha 50 ezret tettem meg dízellel.

De ettől még számomra is "szentségtörés" a 4000  :wacko: ... az nekem már MAGAS fordulat, ami durva mechanikus és termikus igénybevételt jelent a motornak (nem biztos, hogy ebben igazam van, de hogy így gondolom és így élem meg, az biztos). A Yaris, mondjuk, szorgalmasan igyekszik hozzászoktatni, mert az bizony 130-nál már javában forog ennyit  ::) :whistling: ... de amikor csak tehetem, igyekszem úgy autózni, hogy a fsz nemhogy ne haladja meg, de lehetőleg el se érje a 4000-et.

Persze ehhez, szívó benzinesből, nem árt egy legalább 1.8-2.0 körüli motor  ::) ... a Camryvel, ami egyrészt régi jó, nyomatékos motor, másrészt a váltója is hosszú, meg tudtam tenni a Pécs-Fonyód utat úgy, hogy a fsz soha nem lépte át a 2000-et  :D ... és ebbe a 90-es utazó is belefért  :cool2:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #912 Dátum: 2013.11.17 15:47:22 »
Ja, a Camry 4800-nál adta le a maximális teljesítményét  :D ... na, az ILYEN szívó benzinesek jöhetnek  :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #913 Dátum: 2013.11.17 15:53:32 »
Végtelen a vita az összehasonlíthatóság kérdésében. Nem összehasonlíthatók. Miért? Mi az életszerű? A dízelnél az, hogy lenyomod a gázpedált és nem váltasz vissza, a benzinesnél visszaváltasz és lenyomod a gázpedált. Almát az almával úgy lehet összehasonlítani, ha az adott motorokat azonos teljesítmény intervallumban vizsgáljuk!
Mégis hogy lehetne összehasonlítani a dízeles fordulatszámtartományban a dízelt és a benzinest? Akkor miért nem úgy hasonlítjuk össze őket, hogy 4-5000 között melyik megy jobban?  :szemez: Előbbi a dízelnek kedvez, utóbbi a benzinesnek. Pont. Nincs a két motornak olyan fordulatszámtartománya, amiben azonos a teljesítményleadása, ergo, nem összehasonlíthatók.

Ha már benzines vs. dízel, akkor egyszerűen a turbo-s benzinest kellene összevetni a turbo dízellel, vagy szívó benzinest a szívó dízellel.  :surrender: :otlet:

Használat közben jó a turbo dízel? Igen, jó, mert 1800 körültől visszaváltás nélkül lehet vele előzni.
Használat közben jó a benzines? Igen, jó, mert 2500-tól lendületesen, 3000-től dinamikusan megy egészen a leszabályzásig. Jó eséllyel még vérpezsdítő közben a hangja is.
Tehát, hol a gond? Nem értem...  :no:
Az a gond, hogy a kettőt merőben máshogy lehet dinamikusan vezetni? Naés? Ez a jellegükből fakad. De mondok valamit: a hibridet is lehet meglepően dinamikusan vezetni, pedig alapból nem egy sportkocsi. De ezt is a másik kettőtől eltérő stílusban kell/lehet megtenni.

Ha valaki nem szeret visszaváltani, vegyen dízelt, vagy automata benzinest. Ha valaki szereti a benzin motor hangját és nem okoz neki nehézséget a visszaváltás, vegyem benzinest. Pont. De erről vitatkozni baromság!  :nonono:
Ott a gond, Mester, hogy ha a benzinest nem "dízelesen" vezeted, akkor zabál. Ha nyomod neki, hogy menjen, akkor zabál. A dízellel lehet sietni ÉS spórolni. A benzinessel nem. ITT a gond.

Egyébként pedig, a rugalmassági mérések réges-régen léteztek már, amikor még alig volt dízel személyautó a piacon. Mert akkor sem volt mindegy, hogy egy motor hogy gyorsul az alsó & közepes fordulatszám-tartományban. Mert SENKI nem vezet úgy, hogy minden egyes gyorsításhoz visszakapcsol. Ilyen ember a világon nincs - nem is lehet. Tehát mindig is számított, hogy egy motor mennyire rugalmas, mennyire nyomatékos.

Megjegyzem, ebben régen jobbak voltak a szívó benzinesek is. Ezt jól mutatja, hogy pl. negyedik fokozatban a rugalmassági mérést, a 80-as évek elején, még nem 60 hm/óráról indulva végezték - hanem 40-ről, emberek  :otlet: !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #914 Dátum: 2013.11.17 16:02:21 »
Üdv!

Aláírom a dízel előnyeit (nyomaték és abból eredő rugalmasság, alacsonyabb fogyasztás, de kb. ennyi), engem egy dolog zavar nagyon, mégpedig az újabb dízelmotorok égéstermékének kifejezetten rákkeltő hatása. Védhetetlen. DPF ide vagy oda.
Az MTZ égéstermékét még ki lehet köhögni. Ezeket már nem. Amikor észreveszem, hogy dízel megy előttem, lezárok mindent a szellőzésben, amit tudok.

Le lehet pattintani az érvet (meg összeesküvés-elméletezni), de ez a véleményem. Még egy faktor, hogy legyen jó sok daganatos  :censored:
Amúgy múltkor írta valaki, hogy a dízel tulajdonosok toleránsabbak ebben a tekintetben, ha dízel megy előttük. Jó lenne felismerni, hogy ők sem kivételek.

Egyébként nekem a benzines stílusa kifejezetten megfelel, annyit meg nem megyünk, hogy a fogyasztásban megtérüljön. Anyagilag meg szerintem is kb. ugyanott van mindkettő.

Ha meg olyan van, nyugodtan elpörgetem a Carinát 5.500-ig is akár, ez a motor nagyon szereti  :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.17 16:04:05 írta vd1234 »