Nem ezt mondtam. Adott volt egy keret, amit autóra szántam (+/- tűréssel), de azt hiszem, a legtöbben így vesznek autót. Ebbe belefért a dízel is. Mi ezen akkora marhaság?
Megtaláltam az akkori árlistát, felárak 1.6 VVT-ihez képest:
1.8 +450e
2.0 D4 +995e
2.4 +1940e
2.0 D4D +850e
2.2 D4D +1275e
2.2 DCat +1890e
Tehát az 1.8-hoz képest 400e volt a felár (mint írtam az akkori 1.6 szóba sem jött), a D4-hez képest meg "spóroltam" is 145e forintot.
Az is hozzátartozik, hogy a motor felár járt némi felszereltség-töblettel is, 1.6 vs 2.0 D4D esetében pl 6-os váltó, VSC. Akkor a VSC csomag 190e lett volna az 1.6-hoz, tehát már 400-190 = 210e-nél tartunk. Van kérdés?
Az, hogy pénzügyileg kinek mi éri meg, nem érdemes boncolgatni.
Van, aki kocsmázik - megéri?
Van, aki elbagózza - megéri?
Van, aki tuning kütyükre költi - megéri?
Van, aki csak új autót vesz (annak minden előnyével és hátrányával) - megéri?
Van, akinek az elektromos, masszírozós, szellőztetett bőrülés a heppje - megéri? És még ezer dolog.
Ezt csak az tudhatja, aki benne van, hogy neki épp megéri-e. Ettől még nem kell valakit ledegradálni.
az a 210 nem értem, hogy jött ki az alapján, amit írsz , ha az egyhatos 850-nel volt olcsóbb, de matekból sosem voltam jó
mindenesetre az egyértelmű, ha anno még jóval kisebb volt az árkülönbség. a nagycitrom által említett 3200 liter nafta azért elég fájdalmas különbség.
ami a "keretet" illeti: annak a mértékét te határozod meg, ezért így önmagában nem sok értelme van. mért nem alacsonyabb? vagy magasabb?
azt, hogy mi éri meg, nagyon könnyű meghatározni, feltéve, hogy tudod azt is, hogy mihez képest. ha rágyújtok, akkor tudom, hogy ahhoz képest, ha nem gyújtanék rá, nem éri meg. viszont nem is állítom azt, hogy megéri
ugyanígy, ha berúgok az este, tudom, hogy nem éri meg ahhoz képest, mintha nem rúgnék be. nem is azért csinálom, mert megéri, hanem másvalami miatt. ha dízelt veszek, akkor, feltéve, hogy az drágább, mint egy ugyanolyan teljesítményű benzines, akkor TUDOM, HOGY NEM ÉRI MEG, CSAK ONNANTÓL KEZDVE, HOGY VISSZAHOZTA A FOGYASZTÁSKÜLÖNBSÉGEN MEG A FENNTARTÁSI KÖLTSÉGEK KÜLÖNBSÉGÉN A VÉTELÁRKÜLÖNBSÉGET. és azt nem is annyira nehéz kiszámolni, hogy mennyi idő után következik be (semmilyen meghibásodással nem számolva). természetesen az ember nem csak ilyen megfontolások alapján dönt, hanem pl. azért, mert örül, hogy ritkábban kell tankolni stb-stb., de akkor már kiléptünk a gazdasági racionalitás köréből. én erről beszéltem.
és nem akarok én "ledegradálni" senkit, nem is teszem, ha valaki mégis így érzi, attól előre is elnézést kérek, nem ez a szándékom. én mindössze azért hadakozom, hogy nevezzük a nevén a dolgokat.