Hát igen, most hogy második autó is lett a családba, a kombi még kevesebbet fog futni. Gyakorlatilag évente max 2 alkalommal tudok eképzelni egy-egy kb. 800km-es utat, többi az 98%-ban város, és asszony vezetné. Örülök, hogy nem dízel.
Egyébként én nem szoktam azzal kalkulálgatni, hogy mennyiért fogom tudni majd egyszer eladni - ilyenekkel pláne nem kalkulálok, hogy "ha dízel lett volna, akkor ennyivel többért vagy kevesebbért". Mert egyrészt nem azért veszem az autót, hogy eladjam, hanem azért, hogy használjam. Nem tudhatom mikor fogom eladni - nálunk a családban az autó családtag, újkorától tizenéves koráig nálunk szokott lenni (mi nem cseréljük négyévente, mert nincs miből). Aztán még bármi történhet, koccanás, baleset, stb. és akkor a kalkulációnak úgyis lőttek. Meg az infláció, a piac alakulása, mit ír majd akkor az Alkotmány... Sosem igaz ilyen hosszú távlatba a terv.
Az én tapasztalatom az, hogy aki sokat autózik, évente 20ezernél többet, és használati kockázata minimális, annak valóban megéri a dízelt megvenni. Átlagembernek csak jólesik a nyomaték, azért veszi, anyagilag biztos nem jár jobban vele.