Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 513136 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2580 Dátum: 2013.10.19 19:17:41 »
Ez némiképp megnyugtató.
Az éves szervizköltség kb hogy alakul egy ilyen autónál? Feltételezem, nincsenek egetverő különbségek egy GS és az RX között.

Erre nem tudok konkrét választ adni, mert az autó nem régóta van nálam és még nem is voltam vele 15ezres szervízen. Azt tudom, hogy az RX-nél 150e km-nél van egy nagy szervíz, ahol a vezérlést cserélik és ezért az "kicsit" húzósabb.

Az akkucsomagot állandó erős gyorsításokkal lehet viszonylag hamar kinyírni.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10698
Beszélgessünk...
« Válasz #2581 Dátum: 2013.10.20 01:00:41 »
Egyébként pont most került fel egy GS450h a HAHU -ra "elfáradt" akkucsomaggal - kíváncsi lennék, mi van a hátterében (gondolom nem önmagában a háromszázegynéhányezer kilométer).

Az a 3,49M Ft-s?
Érdekes, hogy nem kereskedés árulja. Ha szakszerűen lett volna használva, akkor szerintem nem lehetne gond az akksival 318e km után.
Bár nem igazán magyarázza meg a hirdetésben mit is takarhat pontosan az "Elfáradt hibrid akkumulátor".  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2582 Dátum: 2013.10.20 02:12:34 »
Az az.
Kereskedésnek nem kereskedés, hanem szerviz. Gyanítom a fáradtsága hasonló lehet, mint amit az egyik Népítéletben írtak - hamar lemerül intenzív használatban. Lehet, már nem intenzívben is.
Ha esetleg vízkáros volt (akár Európában, a mostani nagy árvizekben), akkor annak simán lehet tartós elektronikai probléma az eredménye. De ez úgy is csak találgatás. Abból a szempontból majdnem mindegy, hogy az akkut cserélni kell (mondjuk vízkárnál simán károsodhat más is, nem biztos, hogy segít egy akkucsere). Mennyi lehet egy ilyen beavatkozás? Ilyet feltételezem csak a szakszerviz csinál.

"...Az akkucsomagot állandó erős gyorsításokkal lehet viszonylag hamar kinyírni."

Szerintem nincs az a  GS450h, amit legalább egyszer meg ne hajtottak volna padlógázas gyorsítással. Azt sajnos nemigen lehet tudni, hogy ki használta állandóan ilyen "üzemmódban". Milyen jó lenne, ha a fedélzeti elektronika a vezetés módjáról is tárolna adatokat - le lehetne kérni vásárlás előtt  ::) Persze nálunk ezt is hamisítanák  :devil:

Az iridiumos gyertya 100e körül bír.
A köztes szerviz (15, 45, 75...) csak olaj és szűrőcsere. A teljes szervizek alkalmával (30, 60, 90...) lehetnek egyéb beavatkozások.

Köszönöm az infót! A 100 ezer mindenre elég - nálam az három és fél - négy év.  ::)

Talán nem írok nagy butaságot, ha azt mondom, a hibrid 6 hengerese irrídiumos gyertyát kér, aminek kb 4000 ft darabja. Olajból nem extra, ha jól rémlik, 5w 30 kell bele, 4.5-5 liter. Még, ha LiquiMoly is az, abból 6 liter kerül kedvezménnyel 12000 ft-ba.
Egyéb dolgokat, futómű, fék árakat bármely webkatalógusban találhatsz. Itt a fórumon még kedvezményt is tudnak intézni a Bárdi és Szakálmetál boltokban.

Utánaolvastam, abszolút jót írsz: a típushoz a FK20HBR11 típusjelű gyertyát találtam, ami egy Iridium Long life típus. Az Amazonon anno 15 dollárért, vagyis valóban cirka 4000 HUF áron adták. Az E-Bay -en láttam 6 -os készletet belőle 15000 -ért + 4k szállítás (de lehet, hogy található free shipping is, nem bogarásztam bővebben). Magyar webshopokon persze közel 9000 HUF -ért kínálják darabját...
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.20 02:16:22 írta Oximoron »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10698
Beszélgessünk...
« Válasz #2583 Dátum: 2013.10.20 10:12:41 »
Szerintem nincs az a  GS450h, amit legalább egyszer meg ne hajtottak volna padlógázas gyorsítással. Azt sajnos nemigen lehet tudni, hogy ki használta állandóan ilyen "üzemmódban". Milyen jó lenne, ha a fedélzeti elektronika a vezetés módjáról is tárolna adatokat - le lehetne kérni vásárlás előtt  ::) Persze nálunk ezt is hamisítanák  :devil:

Itt esetleg állandó padlógázas gyorsításokról lehet szó, mert ha néha "megkergeti" az ember az autót, az nem árthat neki annyit. Volt nekem is szerencsém ráncfelvarrt GS450h-t hajtani, párszor én is néztem benne 0-180-at illetve 100-200-ra gyorsításokat (az embernek a lélegzete is eláll az ülésbe préselő gyorsulástól  :D ), de ezt bírnia kell.

Én még esetleg arra gyanakodnék, hogy utolérhették az autót hátulról olyan mértékben, hogy lehet az akku illetve maga a rendszer is károsod(hat)ott. De persze a vízkár se kizárt, elég sok ilyen "hulladékot" behoznak amerikból - igaz főleg Priust.
Mondjuk a kínálat legalján szereplő autókat az esetek 99%-ában nem szabad megvenni, ez is olyasmi lehet.  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2584 Dátum: 2013.10.20 12:55:35 »
Nem hiszem, hogy a hajtás okozza azt, hogy az aksik tönkremennek. Hiszen pont ezzel lesz a leghosszabb életű a rendszer, hogy egymás után merül-tölt-merül-tölt...
Én inkább külső behatásra tippelek, ha valóban tönkrement a csomag. És ebben az esetben pénzt nem szabad adni érte.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2585 Dátum: 2013.10.20 13:58:42 »
Nem hiszem, hogy a hajtás okozza azt, hogy az aksik tönkremennek. Hiszen pont ezzel lesz a leghosszabb életű a rendszer, hogy egymás után merül-tölt-merül-tölt...
Én inkább külső behatásra tippelek, ha valóban tönkrement a csomag. És ebben az esetben pénzt nem szabad adni érte.

De ha folyamatosan masszív gyorsításokkal van használva, akkor az akku gyorsabban kisül és emiatt hamarabb elfárad. Mondom ezt úgy, hogy különösebben azért nem értek a témához.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10698
Beszélgessünk...
« Válasz #2586 Dátum: 2013.10.20 14:42:51 »
És persze azt sem szabad kizárni, hogy mondjuk egy helyben állt az autó 1-2 évet, az se tesz jót az akksinak.  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2587 Dátum: 2013.10.20 16:28:25 »
És persze azt sem szabad kizárni, hogy mondjuk egy helyben állt az autó 1-2 évet, az se tesz jót az akksinak.  :hmmmm:
Inkább EZ nem tesz jót neki. Meg persze az árvíz... :-[
A hibrid rendszernek pont az kell, hogy folyamatosan használják.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2588 Dátum: 2013.10.20 18:35:57 »
De ha folyamatosan masszív gyorsításokkal van használva, akkor az akku gyorsabban kisül és emiatt hamarabb elfárad.
Korábban már volt róla szó itt a fórumon, hogy több  régebbi GS-ben kellett cserélni meghajtó akkut.
A Lexusokban nagyobb teljesítményű az elektromotor, aminek ellátása nagyobb pakkot igényel, ami nagyobb méretet igényel. A méretet úgy lehet csökkenteni, ha a vezérlés nagyobb delta SOC-ott engedélyez, illetve nagyobb áramerősséggel  engedi terhelni a rendszert (magyarán többet és/vagy gyorsabban lehet kivenni belőle).
Úgy tűnik ebben az esetben, nem hogy nem lett túltervezve a rendszer, hanem nagyobb igénybevétel esetén az akkupakk nem tart ki a gépkocsi többi részének leamortizálódásáig.-(

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2589 Dátum: 2013.10.20 18:56:38 »
Olvasmányos élményeim szerint ezeknek a hibrideknek úgy van szabályozva a töltésszintje, hogy egy előre beállított alsó és felső érték között tartózkodjon. Üzemi körülmények között (legyen az akár padlógázas gyorsítás), elvileg nem fordulhat elő, hogy az akku túltöltődik, vagy nagyon lemerül (a "lemerült" állapotban, tehát mikor már nem is kapcsolódik be a hajtásba, csak a benzinmotor hajt, akkor is bőven van még benne töltés, csak a rendszer felé mutatja magát üresnek, így is óvva az akkumulátor élettartamát.)
Viszont minden, ami tényleges túltöltést vagy (valószínűbben) lemerülést okozhat, az valóban erősen csökkentheti az akku élettartamát, (víz, mechanikai sérülésből adódó zárlat, vagy akár hosszú állás).
Utóbbira nem is gondoltam volna, de tényleg, bár ilyet max valamilyen lefoglalás kapcsán tudok elképzelni, nem valószínű, hogy valaki csak nézegetni vesz egy ilyen autót. ::)

Ma kirándulni voltunk, egy RX400h közelébe sikerült parkolnom. Érdekes, az autóból (hátulról) kisebbnek látszott, mint emlékeztem, de amikor visszamentem megnézni - háát, jó méretes jószág azért ez. És persze szép, de így újra megnézve jobban értem Richkan álláspontját, tényleg nem egy feltűnő autó. Elsőre. Mikor másodszorra jobban megnézed a többi között, azért erősen látszik a minőségkülönbség :-) Szép.


Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2590 Dátum: 2013.10.20 19:57:39 »
úgy van szabályozva a töltésszintje, hogy egy előre beállított alsó és felső érték között tartózkodjon.
A mérték a lényeg. ;) Ezen felül minden külső behatás (N-ben használat miatti túlmerítés, beázás, hosszú önkisülés) rövidíti az élettartamát.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2591 Dátum: 2013.10.20 22:08:03 »
A mérték a lényeg. ;) Ezen felül minden külső behatás (N-ben használat miatti túlmerítés, beázás, hosszú önkisülés) rövidíti az élettartamát.
Én nem hiszen el, hogy a Lexus így tönkremehetne. Ez homlok egyenes ellentétes a Lexus hozzáállásával.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10698
Beszélgessünk...
« Válasz #2592 Dátum: 2013.10.20 23:01:23 »
vagy akár hosszú állás).
Utóbbira nem is gondoltam volna, de tényleg, bár ilyet max valamilyen lefoglalás kapcsán tudok elképzelni, nem valószínű, hogy valaki csak nézegetni vesz egy ilyen autót. ::)

Előfordulhat, lehetett banki lefoglalt, amit kicsit kicsinosítottak utána, vagy állhatott sokáig mondjuk egy karambol után is - sajnos mivel olyan a használt autók piaca, amilyen - így kénytelen vagyunk ilyesmiket is feltételezni...  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2593 Dátum: 2013.10.21 00:36:28 »
Én nem hiszen el, hogy a Lexus így tönkremehetne. Ez homlok egyenes ellentétes a Lexus hozzáállásával.
Nem kell elhinned, de attól még a kelleténél intenzívebb töltés/ kisütés rövidíti az élettartamot
Az, hogy a fokozott igénybevételnek kitett akkuk nem szolgálják ki az autó életciklusát  lehet tervezési hiba, de az is előfordulhat, hogy az élettartamnál a nagyobb teljesítmény magasabb prioritást kapott.

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2594 Dátum: 2013.10.21 00:57:27 »
A használtautó piac milyensége miatt olyan egyszerű használt autót választani manapság  :-(
Még a szakszervizes bevizsgáltatás sem garancia semmire - de persze ilyen értékű autónál nem lenne túl okos kihagyni.
Nekem sosem volt bajom azzal, ha egy autó nem tökéletes - ez egy használati eszköz, kopik, sérül. Ha ez ismert, és megjelenik az árban, még jó is lehet - sok olyan alkatrész van, aminek még örülnék is, ha tudom, hogy én cseréltettem ki ekkor - és ezzel eddig fogja húzni.
Ez a hibrid kérdés azért olyan izgalmas, mert olyan dologról van szó, amit nem lehet látni, maximum mérni - és bonyolultabbnak tűnik (sokaknak), mint amilyen valójában. Az emberek többsége pedig már csak olyan, hogy nem szereti azt, amit nem ismer vagy nem ért.
Egyébként azt vettem észre, hogy nagyon hibridsíkra terelődtünk. Én sajnos minél többet nézegetem ezt az autót, annál jobban tetszik. Nem lesz jó érzés, ha esetleg mégsem mellette fogunk dönteni.

Egy ilyen akkucsere konkrét költségéről kitől lehet érdeklődi? Reálszisztéma? (nem akarok rohanni akkuhibás autót venni, csak érdekel - ha már a dízeltől a kettőstömegű, nagynyomású és egyéb gyönyörűségek miatt egy kicsit ódzkodok (mondom ezt dízelesként...))

Én nem hiszen el, hogy a Lexus így tönkremehetne. Ez homlok egyenes ellentétes a Lexus hozzáállásával.

Ez nem hiszem, hogy Lexus, inkább NI-MH akku sajátosság lehet  ::) Emellett a Lexus biztosan mindent megtett, hogy megfeleő szabályozással óvja az akkukat, de bármennyire is otthon van a Toyota a poka yoke megoldásokban, teljesen bolondbiztos rendszert nem tudom, lehet -e építeni...