Szerző Téma: Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás  (Megtekintve 1159695 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #690 Dátum: 2005.03.04 13:22:41 »
Tényleg kár vitázni, mert a design fontosabb a józan észnél, és úgyis nyerni fog...
music     

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #691 Dátum: 2005.03.04 13:26:56 »
Idézet
nem tom nálatok mennyire őrültek a gyalogosok, de nálunk nagyon

Errefelé nincsenek ilyen széles utak, úgyhogy a gyalogosokkal sem olyan vészes a helyzet... Szerencsére!

Idézet
Ez így van, csak azért van ott valami lökhárítószerűség, mert a szemünk megszokta azon a tájékon a tagolást.

Nem csak a tagolást. Mi lenne, ha nem lenne külön, és egy koccanás miatt az egész elejét cserélni kellene a kocsinak!  :lol:
Amúgy ötletes pl a Citroen Xsara-kon a lökhárítóban lévő 3 részből álló koptatócsik. Egy kicsit meghúzod, akkor csak azt az egy db-ot kell cserélni!
Xanyi

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #692 Dátum: 2005.03.04 13:31:00 »
Idézetet írta: "Xanyi"
Nem csak a tagolást. Mi lenne, ha nem lenne külön, és egy koccanás miatt az egész elejét cserélni kellene a kocsinak!  :lol:

Ehhez nem kell lökös. Annyi részből rakod össze a karosszériát, amennyiből akarod, ha egy darabból, akkor egy darabból.
music     

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #693 Dátum: 2005.03.04 13:54:09 »
Idézetet írta: "Xanyi"
Idézet
nem tom nálatok mennyire őrültek a gyalogosok, de nálunk nagyon

Errefelé nincsenek ilyen széles utak, úgyhogy a gyalogosokkal sem olyan vészes a helyzet... Szerencsére!

Idézet
Ez így van, csak azért van ott valami lökhárítószerűség, mert a szemünk megszokta azon a tájékon a tagolást.

Nem csak a tagolást. Mi lenne, ha nem lenne külön, és egy koccanás miatt az egész elejét cserélni kellene a kocsinak!  :lol:
Amúgy ötletes pl a Citroen Xsara-kon a lökhárítóban lévő 3 részből álló koptatócsik. Egy kicsit meghúzod, akkor csak azt az egy db-ot kell cserélni!

Ez milyen koptatócsík?
Olyan, mint ami a Yarison van?
Mert azt egy galamb is összetöri :D
Laco 73 :D

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #694 Dátum: 2005.03.04 15:29:13 »
Idézet
Ehhez nem kell lökös. Annyi részből rakod össze a karosszériát, amennyiből akarod, ha egy darabból, akkor egy darabból.

Pont ez a lényeg... Ha egy darabbol lenne, akkor egy kisebb koccanásért teljes karosszériát vennél?  :lol:  :lol:

Idézet
Ez milyen koptatócsík?
Olyan, mint ami a Yarison van?
Mert azt egy galamb is összetöri

Annál egy kicsit vaskosabb, de igazából az sem ér sokat (semmit)!  :lol:
Xanyi

Pecka

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 193
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #695 Dátum: 2005.03.04 17:20:35 »
Sziasztok!

Valaki gyári polírt használt már? Ha igen, akkor használatról, tapasztalatokról kis összefoglalót adjon. Majd ha jó idő lesz / bár nem úyg néz ki / kipróbálnám.

Előre is thx.
Pecka - Corolla HB Sol  64

nzanga

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #696 Dátum: 2005.03.04 17:50:42 »
palaczk, xanyi, kosz. elmegyek a sakurahoz es veszek javitofeteket s.k.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #697 Dátum: 2005.03.04 18:12:18 »
Idézetet írta: "nzanga"
palaczk, xanyi, kosz. elmegyek a sakurahoz es veszek javitofeteket s.k.

OK, viszont felhordani szerintem is sokkal jobb a modellekhez kapható nagyon vékony ecset...
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #698 Dátum: 2005.03.04 22:27:02 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Tulajdonképpen a "lökhárító" kifejezésnek már nincs is értelme, mert ezek a maiak szinte semmit nem hárítanak ;) ...

Ez így van, csak azért van ott valami lökhárítószerűség, mert a szemünk megszokta azon a tájékon a tagolást. A tendencia azonban az, hogy egyre jobban tűnik el a dudor is, lásd pl. Accord :!:

Szerintem ez sajnálatos, de ne nyissunk erről vitát, a gyalogos lábát éri ott ütés ugye? De a teste az a motorháztetőn/ szélvédőn landol nem?
Akkor melyik a fontosabb?
A lába úgyis eltörik, ha a gyalogos hibájából akkor csúnyán fogtok rám nézni, de kimondom, megérdemli. Mert ne rohangáljon össze vissza az úton. Más az, ha én nem adom meg neki az elsőbséget, de ez már a kresz topikba tartozik.
Szóval szted ha meglegyezed 1 új kocsival a gyalogost, akkor nem fog eltörni a lába?
Mert szerintem igen.
Nem 1-2 centi meglökésről van szó, hanem, ha 10km/h-val elütöd mondjuk, de lehet ez 20 is.


Na ne viccelj már !

Ha az artista leesik mutatvány közben , akkor a saját hibájából esik le . Ez talán azt jelenti , hogy nem kell alá védőháló , dögöljön meg , ha ügyetlen volt ?

Ha a hegymászó lezuhan , akkor a saját hibájából zuhan le . Ergo nem kell rá biztosító kötél ?

Azoknak a motorosoknak , akik a saját hibájukból esnek el , nem jár ki a bukósisak ?

A lépcső szélére nem kell korlát , mert aki tud vigyázni magára , az úgysem esik le , aki meg nem , az úgyis a saját hibájából esik le ?

Stb ...

-----------------------

Már bocs , de miféle álláspont ez , hogy az a gyalogos , aki történetesen a saját hibájából kerül egy autó elé , az nem érdemel védelmet  :?: Ide nekem egy páncéldobozt , és dögöljön meg mindenki , aki történetesen x okból véletlenül elém kerül ?

Korántsem mindegy , hogy mondjuk az általad említett 20 kmh sebességgel egy merev acél cucc ütközik a lábadnak , vagy egy puha , rugalmas , párnázott valami  :!:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #699 Dátum: 2005.03.05 13:36:48 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "KLaco"
A lába úgyis eltörik, ha a gyalogos hibájából, akkor csúnyán fogtok rám nézni, de kimondom, megérdemli. Mert ne rohangáljon össze vissza az úton. Más az, ha én nem adom meg neki az elsőbbséget, de ez már a kresz topikba tartozik. Szóval szted ha meglegyezed 1 új kocsival a gyalogost, akkor nem fog eltörni a lába?
Mert szerintem igen. Nem 1-2 centi meglökésről van szó, hanem, ha 10km/h-val elütöd mondjuk, de lehet ez 20 is.

Na ne viccelj már! Ha az artista leesik mutatvány közben, akkor a saját hibájából esik le. Ez talán azt jelenti, hogy nem kell alá védőháló, dögöljön meg, ha ügyetlen volt? Stb...
 
Már bocs, de miféle álláspont ez, hogy az a gyalogos, aki történetesen a saját hibájából kerül egy autó elé, az nem érdemel védelmet :?: Ide nekem egy páncéldobozt, és dögöljön meg mindenki, aki történetesen x okból véletlenül elém kerül?

Korántsem mindegy, hogy mondjuk az általad említett 20 kmh sebességgel egy merev acél cucc ütközik a lábadnak, vagy egy puha, rugalmas, párnázott valami :!:

Na, csak összeszedtem gondolataimat, és továbbra is állítom, nincs igazad, de talán nekem se, a 2 között van valahol.

Szal ezek szerint te gyilkos vagy, mert régi kocsival jársz.
Ugye?
És azok is gyilkosok, akik megtehetnék, hogy újat vesznek, de féltik, nehogy ellopják, összetörjék, ezért régivel járnak.
Sőt azért is gyilkos vagy, mert nem a legjobb fejlesztésű téligumik vannak a kocsidon, hogy ha netán eléd esik valaki, azzal tuti megállnál?

Sőt tovább megyek, az is gyilkos, aki nagy kocsit vesz, pl. terepjárót, mert abból még nem láttam puha elejűt. Sőt a gallytörő rács feltétele miatt már eleve 20 évre ítélnek.

Más.

Ha most választanod kellene 2 féle kocsi között, mert csak ez a 2 van, melyiket választanád:
1. Minden szempontnak megfelel, amit te szeretnél, 5 csillagos az utasvédelme, de a gyalogos védelme nuku.

2. Szintén minden szempontból jó, 3 csillagos utasvédelem, legjobb gyalogos védelem.

Na, melyik?

Azt ne mond, hogy a 2.

A saját életedet kockáztatnád csak azért, hogy ha valakit elülsz, akkor jobb legyen a lelkiismereted, hogy te mindent megtettél a gyalogos védelme érdekében, és most egymás mellett fekszetek a korházban?

Jó tudom, ez kitekert példa, mert a gyalogos védelem és a belső utas végelem összefügg valamilyen szinten.

A törésteszteken a gyalogosvédelmet hogy tesztelik terepjáróknál?
Gallytörővel?
Mert ha igen, akkor annyira nem jelent sokat, hogy az mennyire merev, mert elég jól szerepelnek a mai terepjárók.
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #700 Dátum: 2005.03.06 00:15:02 »
Idézetet írta: "KLaco"
Na, csak összeszedtem gondolataimat, és továbbra is állítom, nincs igazad, de talán nekem se, a 2 között van valahol.

Szal ezek szerint te gyilkos vagy, mert régi kocsival jársz.
Ugye?
És azok is gyilkosok, akik megtehetnék, hogy újat vesznek, de féltik, nehogy ellopják, összetörjék, ezért régivel járnak.
Sőt azért is gyilkos vagy, mert nem a legjobb fejlesztésű téligumik vannak a kocsidon, hogy ha netán eléd esik valaki, azzal tuti megállnál?

Sőt tovább megyek, az is gyilkos, aki nagy kocsit vesz, pl. terepjárót, mert abból még nem láttam puha elejűt. Sőt a gallytörő rács feltétele miatt már eleve 20 évre ítélnek.

Más.

Ha most választanod kellene 2 féle kocsi között, mert csak ez a 2 van, melyiket választanád:
1. Minden szempontnak megfelel, amit te szeretnél, 5 csillagos az utasvédelme, de a gyalogos védelme nuku.

2. Szintén minden szempontból jó, 3 csillagos utasvédelem, legjobb gyalogos védelem.

Na, melyik?

Azt ne mond, hogy a 2.

A saját életedet kockáztatnád csak azért, hogy ha valakit elülsz, akkor jobb legyen a lelkiismereted, hogy te mindent megtettél a gyalogos védelme érdekében, és most egymás mellett fekszetek a korházban?

Jó tudom, ez kitekert példa, mert a gyalogos védelem és a belső utas végelem összefügg valamilyen szinten.

A törésteszteken a gyalogosvédelmet hogy tesztelik terepjáróknál?
Gallytörővel?
Mert ha igen, akkor annyira nem jelent sokat, hogy az mennyire merev, mert elég jól szerepelnek a mai terepjárók.


Emlékeztetnélek , hogy azt írtad : kvázi mindegy , hogy milyen a lökhárító , mert ha a gyalogos a saját hibájából eléd kerül , akkor "megérdemli" !

Na , ez az , ami nem stimmel szerintem - és nem kell ilyen messzire menni az ellenérvelésben , mint ahogy itt most te tetted .

Senki nem gyilkos , akinek régebbi autója van . De ettől még nagyon helyes , hogy a fejlődés abba az irányba megy , hogy inkább legyen az autó lökhárítója sérülékeny és kelljen a tulajnak többet fizetnie a kisebb koccanások kijavítására (maga a törésbiztonság ettől nem lesz rosszabb , sőt  :!:) , de az autó kevésbé veszélyeztesse a gyalogosokat . Ha a mostani autók már ilyenek , akkor 20 év múlva már a csórók 20 éves használt autói is ilyenek lesznek ;) ... A kulcsszó a FEJLŐDÉS .

A két lehetőség közül természetesen az 1-est választanám . Mondj nekem valakit , aki nem ;) ... De nem is erről van szó , mert a gyalogos- és utasvédelem NEM VAGYLAGOS - mint említettem , a páncél-lökhárítótól nem lesz jobb a kocsik utasvédelme .

Ami a gallytörőt illeti , ennek betiltását pl. a németek már meg is valósították .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peter

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1629
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #701 Dátum: 2005.03.06 09:42:28 »
Idézetet írta: "KLaco"
A lába úgyis eltörik, ha a gyalogos hibájából akkor csúnyán fogtok rám nézni, de kimondom, megérdemli. Mert ne rohangáljon össze vissza az úton.


Es azt akkor is igy fogod gondolni, ha pl a gyereked figyelmetlenul lelep az auto ele?
Ezeket az autokat a civilizalt nepeknek keszitik, olyan orszagokba, ahol a gylogosok nem rohangalnak ossze-vissza, de ha megis, akkor az autosok igyekeznek nem elutni...

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #702 Dátum: 2005.03.06 09:43:42 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Menj el egy fényezőhöz , és kevertess ki kismennyiségű (mondjuk 1 deci) festéket az autódhoz (ez olyan ezres körül lesz) , aztán vegyél egy megfelelően kicsi ecsetet (mondjuk modellboltban , ott nagyon picik is vannak) , és festegesd le a kis sérüléseket . A bemélyedések ettől még megmaradnak , sajnos azokon csak a komplett fényezés segít ; de azért lényegesen kevésbé fognak látszani .

A gyári javítófesték is ilyen, annyi különbséggel, hogy külön van benne a festék és védő lakk, szóval két réteget kell felvinni. Ez is 2000 Ft alatt van.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #703 Dátum: 2005.03.06 09:48:39 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Ez így van . "Sajna" tudomásul kell venni , hogy a parkolóbeli súrlódásokat-koccanásokat jól tűrő , de a kocsi törésbiztonságát érdemben nem növelő , ugyanakkor a gyalogosokra-biciklistákra nagyon veszélyes , páncél-jellegű lökhárítók kora lejárt . Tulajdonképpen a "lökhárító" kifejezésnek már nincs is értelme , mert ezek a maiak szinte semmit nem hárítanak ;) ... A kocsi elejének puhának kell lennie , a valódi energiaelnyelő-elvezető fém struktúra csak jóval mögötte kezdődik . Ez nem kedvez a tulajok pénztárcájának , de nem lehetett máshogy megoldani (színrefújatlan rugalmas fekete műanyag lényegesen strapabíróbb lenne , de azt meg esztétikai okokból nem fogadnák el a népek) .

A Volvonak – ha jól emlékeszem – volt valami rugós megoldása a lökhárítókra. Az elnyelte szó nélkül a kisebb koccanásokat. Nagyobbnál meg úgyis mindegy. Talán ezt az ötletet meg lehetett volna tartani.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #704 Dátum: 2005.03.06 10:08:57 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Már bocs , de miféle álláspont ez , hogy az a gyalogos , aki történetesen a saját hibájából kerül egy autó elé , az nem érdemel védelmet  :?: Ide nekem egy páncéldobozt , és dögöljön meg mindenki , aki történetesen x okból véletlenül elém kerül ?

És ráadásul nem lehet külön autót gyártani a szabályos és szabálytalan vezetőknek. Ha meg valaki pl. a jégen megcsúszik és úgy esik eléd, akkor mi van?
Márhogy a fenti igazából KLacónak írtam.
Attila 31
  - Avensis
- Prius