Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3764520 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Anzsul

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12525 Dátum: 2017.01.11 09:57:26 »
Sziasztok. 2.0VVTI Avensisem van. 2005.4.hó. Tegnap este eléggé "nyögvenyelősen" indult. Ahogy hazaértem a munkából felraktam tölteni az aksit. Gondolván azt hogy lemerult és nincs elegendö töltés. Ma reggel beraktam a fullra feltöltött aksit,próbálom indítani és semmi. Tekeri de nagyon lomhán és nem indul be. Esetleg valami vélemény hogy mi okozhatja?

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12526 Dátum: 2017.01.11 09:59:17 »
Ezt akartam itt megtudni hogy ki mit gondol, mekkora szívás ezt beforrasztani oda, mert lehet ki sem kell venni a szondát csak a vezetéket megkeresni akár az utastérben, és a forrasztás ott kivitelezhető.
Lehet, hogy ott tudják és elmondják, hogy miért ennyi  ;)

Sokadszorra olvasok itt is hasonló hozzászólást a szerviz árakkal kapcsolatban, ezért unom már kicsit a picsogást.  :flowers: :flowers: :flowers:

(semmi közöm az autószerelőkhöz, de én is céget építettem és próbálom jól fenntartani)

Hoffmann G.

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12527 Dátum: 2017.01.11 10:47:24 »
Hagyjuk már ezt a szerelő milliókat keres rajtunk havonta dumát  :flowers:

Első körben mindenki tegyen le sok-sok milliót az asztalra, építsen egy korrekt műhelyt és vegyen egy rakat szerszámot, drága diagnosztikai műszert. Magyarul fektesse be a pénzét, amit szeretne valahol, valamikor visszanyerni. Aztán fizessen járulékokat, bért és minden nemű sarcot és legyen jövedelme is, mert ő sem jótékonysági intézmény.

Szóval ha sok, akkor tessék kimenni a fészerbe -10 fokban és barkácsolni! Vagy vidd olyan szerelőhöz, aki nem ad munkalapot, se számlát, ahol semmi nyoma, hogy ott jártál (ha gond lenne a munkával). Lehet választani, kinek mi a megfelelő! Hajrá!  :hug:  :yawn:

Ne turkáljunk már más zsebében.
Egyetértek. A másik oldalt kevesen látják. Az ember hajlamos azt hinni hogy a millió forintos diagnósztikai műszer ingyen van meg a fűtés stb. Sajnos ilyen a rendszer , de ha teljes körű szolgáltatás kell akkor az nincs ingyen

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12528 Dátum: 2017.01.11 10:51:55 »
Lehet, hogy ott tudják és elmondják, hogy miért ennyi  ;)

Sokadszorra olvasok itt is hasonló hozzászólást a szerviz árakkal kapcsolatban, ezért unom már kicsit a picsogást.  :flowers: :flowers: :flowers:

(semmi közöm az autószerelőkhöz, de én is céget építettem és próbálom jól fenntartani)
Ugye megmondtam, hogy el szoktunk rajta vitatkozgatni. ;)
Mivel kapitalizmus van és szabaccság ;) mindenki ott költ és annyit, ahol és amennyit akar, ettől színes a világ. Bocsássátok meg nekem, ha néha meg jegyzem, hogy létezik nem 10e Ft/óradíjas szerelés is.  :hug:  Tizenéves, többszázezret futott, 1-2 milliót érő autókat nem jókedvükből tartanak az emberek, hanem azért mert nincs drágábbra pénzük, és bizony nekik (és nekem is) számít, hogy mennyi a járgányuk szervizköltsége. :yes:
Továbbá, a drágaság és a becsület egymástól nem elválaszthatatlan fogalmak, létezik nem drága és becsületes autószerelő is, és engem - pártállástól függetlenül - nem zavar, ha nem kapok számlát, és nem érdekel, ha egy fékbetétcserekor nincs a szervizben méregdrága diagnosztikai műszer. :no:
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.11 11:08:54 írta Izso »

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12529 Dátum: 2017.01.11 11:29:05 »
Ugye megmondtam, hogy el szoktunk rajta vitatkozgatni. ;)
Mivel kapitalizmus van és szabaccság ;) mindenki ott költ és annyit, ahol és amennyit akar, ettől színes a világ. Bocsássátok meg nekem, ha néha meg jegyzem, hogy létezik nem 10e Ft/óradíjas szerelés is.  :hug:  Tizenéves, többszázezret futott, 1-2 milliót érő autókat nem jókedvükből tartanak az emberek, hanem azért mert nincs drágábbra pénzük, és bizony nekik (és nekem is) számít, hogy mennyi a járgányuk szervizköltsége. :yes:
Továbbá, a drágaság és a becsület egymástól nem elválaszthatatlan fogalmak, létezik nem drága és becsületes autószerelő is, és engem - pártállástól függetlenül - nem zavar, ha nem kapok számlát, és nem érdekel, ha egy fékbetétcserekor nincs a szervizben méregdrága diagnosztikai műszer. :no:

Azt hiszem hasonló véleményen vagyok én is mint amit leírtál. Egyébként továbbra is úgy gondolom, hogy ha az én esetemben ez a szonda vezetékbe beforrasztós dolog tényleg 2 órás munkát igényel vagy annyira szìvás helyen van a vezeték/csatlakozó akkor talán még rendben is a munkadíj, de ahogy írtam, nem biztos hogy ennek a megoldást a szonda kivételével lehetne csak megvalósítani. De ha valaki leírja, hogy egy ilyen forrasztás mitől két órás meló, akkor megköszönöm. Azt meg elhiszem, hogy vízpumpát is lehet a teljes motor kiemelésével könnyebbe  cserélni, csak épl anélkül is megoldható.
Egyik régi szerelő haver mondta még korábban, hogy annyiszor rontunk ahányszor bontunk..
Egyébként az én autóm is már az 1M kategóriás, szóval a szervízköltség számít. Az meg, hogy egyes javításokért reális ár elvárásai vannak szerintem nem a szarrágás kategória, hanem pusztán az ésszerűség és mérlegelés. De tényleg nem akartam ebből vitát, inkább most már csak az érdekelne, hogy merre fut ez a nyomorult lambda vezeték... Gondoltam már arra is hogy lehet az ECU felé kellene kikeresni ezeket a szálakat, és ott berakni a módosítást..igaz ez végső eset lenne. :)
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12530 Dátum: 2017.01.11 11:58:27 »
A leömlőben lévő lambdáé nincs, az ok, de a katalizátor utánié? Azok általában egy résen keresztül egy utastéri csatival szoktak vagy kárpit alatt vagy műanyag borítás alatt becsatlakozni. Nem hinném hogy az autó alatt szabadon lenne a lambda csati..max motortérben, de még tüzetesebben illetve aknából nem néztem meg.
Esetleg robbantott rajz? A ToyoDIY -on nincs kép róla. Még a szondát sem hozza...
Pontosan milyen autod van? Ha az alairasodban is atirnad, akkor neha egyszerubb lenne valaszolni, mint allandoan a hozzaszolasok kozott keresgetni. :D Peace!
Szer: idokozben megtalaltam. Az abrat a lambda szenzorokrol itt talalod:
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2004_TOYOTA_AVENSIS_ZZT251L-AEMEKW_8401.html
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.11 12:00:57 írta Tshuhash »
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12531 Dátum: 2017.01.11 12:50:57 »
Pontosan milyen autod van? Ha az alairasodban is atirnad, akkor neha egyszerubb lenne valaszolni, mint allandoan a hozzaszolasok kozott keresgetni. :D Peace!
Szer: idokozben megtalaltam. Az abrat a lambda szenzorokrol itt talalod:
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2004_TOYOTA_AVENSIS_ZZT251L-AEMEKW_8401.html

Köszönöm a linket!! Ezt kerestem, de nem találtam valamiért. Úgy látom az autó jobb oldalán kellene keresgélni, majdnem úgy mint a korábbi hondám esetében. :) Lényegében az utasoldali középrész, illetve kesztyűtartó környékén kellene lenni a csatinak így első elgondolásra, de majd megnézem a hétvégén.

Az aláírást pótolom! A reg korábbi volt már mint az autó, mert előre olvasgattam a típusról. :) Ezért nem került bele az aláírásba sem.

« Utoljára szerkesztve: 2017.01.11 12:57:45 írta mh197 »
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12532 Dátum: 2017.01.11 13:34:44 »
Köszönöm a linket!! Ezt kerestem, de nem találtam valamiért. Úgy látom az autó jobb oldalán kellene keresgélni, majdnem úgy mint a korábbi hondám esetében. :) Lényegében az utasoldali középrész, illetve kesztyűtartó környékén kellene lenni a csatinak így első elgondolásra, de majd megnézem a hétvégén.

Az aláírást pótolom! A reg korábbi volt már mint az autó, mert előre olvasgattam a típusról. :) Ezért nem került bele az aláírásba sem.
Gondolom nem a computer/ECU szekcioban kerested. :D Kerestem kepet/videot is, de errol a tipusrol nem talaltam. Vannal olyan modellek, amelyeknek mar konkretan a padloja alatt van a szenzor, ilyen esetben altalaban van a vezeteken egy gumiharang ami a padlolemezbe illeszkedik, ezen keresztul jon be a vezetek a kabinba, es a csatlakozo valahol az ulessinek mellett szokott lenni.
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12533 Dátum: 2017.01.11 13:48:22 »
Gondolom nem a computer/ECU szekcioban kerested. :D Kerestem kepet/videot is, de errol a tipusrol nem talaltam. Vannal olyan modellek, amelyeknek mar konkretan a padloja alatt van a szenzor, ilyen esetben altalaban van a vezeteken egy gumiharang ami a padlolemezbe illeszkedik, ezen keresztul jon be a vezetek a kabinba, es a csatlakozo valahol az ulessinek mellett szokott lenni.

Nem kerestem még, és az ECU gondolat csak végső lenne. :)
Amúgy igen, az alsó szondák egy gumiharangon keresztül szoktak a padlólemeznél bejönni. A csati pedig a régi Hondám esetén középen volt a lábtér részben. Nem is volt nehezen hozzáférhető. Videót én is kerestem, de Avensisről nincs. Legtöbb Corolláról van meg Siennaról. Max csinálok majd egyet én, ha arra döntenék, hogy én javítom meg ezt a gondot. :D
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12534 Dátum: 2017.01.11 13:58:48 »
Nem kerestem még, és az ECU gondolat csak végső lenne. :)
Amúgy igen, az alsó szondák egy gumiharangon keresztül szoktak a padlólemeznél bejönni. A csati pedig a régi Hondám esetén középen volt a lábtér részben. Nem is volt nehezen hozzáférhető. Videót én is kerestem, de Avensisről nincs. Legtöbb Corolláról van meg Siennaról. Max csinálok majd egyet én, ha arra döntenék, hogy én javítom meg ezt a gondot. :D
Talaltam egy pdf-et, az azt irja, hogy a padloszonyeg alatt lesz a csatlakozo.
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12535 Dátum: 2017.01.11 15:55:56 »
Köszönöm a linket!! Ezt kerestem, de nem találtam valamiért. Úgy látom az autó jobb oldalán kellene keresgélni, majdnem úgy mint a korábbi hondám esetében. :) Lényegében az utasoldali középrész, illetve kesztyűtartó környékén kellene lenni a csatinak így első elgondolásra, de majd megnézem a hétvégén.

Az aláírást pótolom! A reg korábbi volt már mint az autó, mert előre olvasgattam a típusról. :) Ezért nem került bele az aláírásba sem.

Az 1.8-nál egy szonda van a leömlőben és egy alul a kipufogó csőben az első ajtók vonalában.

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12536 Dátum: 2017.01.11 17:35:02 »
Talaltam egy pdf-et, az azt irja, hogy a padloszonyeg alatt lesz a csatlakozo.

Na az ok,de melyik részén a padlószőnyegnek, és honnan férhető hozzá legkönnyebben?...

Az 1.8-nál egy szonda van a leömlőben és egy alul a kipufogó csőben az első ajtók vonalában.

Ez így rendben, tudom, hogy két szonda van, a fenti a leömlőben szépen látszik is a motortérből. Az alsót viszont még nem láttam, és aknán sem voltam vele eddig. Úgy sejtem, hogy a padlón át bemegy a vezeték az utastérbe, csak kérdés, hogy hol lehet a csatihoz hozzáférni. Igazából ott lehetne legkönnyebben megoldani a forrasztást úgy vélem eddig. Az első ajtók vonala alatt gondolom az első ajtók első vonalát érted :D
Amúgy az egyik netes leírásban találtam egy részletet arról, hogy az ülést kell kicsavarozni hozzá, és hátrébb tenni, mert úgy lehet a legkönnyebben hozzáférni, de nem írták az autó pontos típusát. Szóval azzal sem mentem sokra..
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12537 Dátum: 2017.01.11 18:03:11 »
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12538 Dátum: 2017.01.11 18:10:16 »
Na az ok,de melyik részén a padlószőnyegnek, és honnan férhető hozzá legkönnyebben?...

Ez így rendben, tudom, hogy két szonda van, a fenti a leömlőben szépen látszik is a motortérből. Az alsót viszont még nem láttam, és aknán sem voltam vele eddig. Úgy sejtem, hogy a padlón át bemegy a vezeték az utastérbe, csak kérdés, hogy hol lehet a csatihoz hozzáférni. Igazából ott lehetne legkönnyebben megoldani a forrasztást úgy vélem eddig. Az első ajtók vonala alatt gondolom az első ajtók első vonalát érted :D
Amúgy az egyik netes leírásban találtam egy részletet arról, hogy az ülést kell kicsavarozni hozzá, és hátrébb tenni, mert úgy lehet a legkönnyebben hozzáférni, de nem írták az autó pontos típusát. Szóval azzal sem mentem sokra..
Ime a valasz.

Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12539 Dátum: 2017.01.11 18:14:58 »
Tegnap késő esti sztori: Megyek a kocsival, egyszercsak távoli visítás, mintha ékszíj/flex hangok keveréke lenne. Mondom csak nem én vagyok az...  Lassítok, elhalkul. Gyorsítok, hangosabb. Visszafékezek, megint elhalkul. Ablakot letekerem, határozottan halatszik. Gyorsan lehúzódtam, hogy körbenézzem a kocsit. Na ekkor egyszercsak elment mellettem a sikító hang egy 2-es Golf formájában. [rohog]
Rendesen megkönnyebbültem. Aztán kicsit később észrevettem, hogy a műszerfal karácsonyfa módba váltott (VSC, TRC OFF, Check Engine). Motoron nem érződött semmi, de rögtön valami motor katasztrófát vizionáltam. Aztán utánanéztem miket takarhat és másnap reggel azonnal megindultam Mayerék felé, szép óvatos gázadással. Mayeréknél örültek nekem(nyammmm, zsíros kuncsaft), soron kívül bevettek és kiolvasták a hibakódot.  Első oxigén szenzor jelzett be, be is írtak cserére, de ma a teljes menet után nem jelzett be az autó. A korábbi Avensisek jegyzeteit túrva találtam olyat, hogy nagy hidegben bejeleztek, úgyhogy ha holnap se jelez be, lehet lemondom a cserét (67k HUF).
Tanulság: ha legközelebb hibát dob akkor is irány a szervíz. De azért beszerzek egy ODB II olvasót...