Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3764634 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10560 Dátum: 2016.01.21 08:38:06 »
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni a következőkben: adott egy Avensis T22, 2001-es gyártású 1.8 VVT-i sedan. Tavaly augusztusban vettem, jön-megy, oké. Sajnos ez sem mentes az olajfogyasztási problémától. Jelenleg kb. 1400-1600 km-re öntök bele egy liter olajat. 10W40 van benne (tudom-tudom 5W30, de hála az okos szerelőnek, minden nyavajgásom ellenére ez került bele.) Ami érdekes, még anno beszéltem a tulajjal, ő bevitte a márkaszervízbe/ kereskedésbe ahol vették, de mivel nem érte el az 1l/1000km-t az olajfogyasztás, elhajtották. Magyarország...
Ami a lényeg: Sümegen lakunk (Veszprém megye nyugati csücske) és itt körbekérdezgetve olyan horror árakat kaptam gyűrűcserére, hogy gyakorlatilag vehetnék belőle még egy autót. (Első szerelő: minimum 400-450e. Én:  :wacko: :eek: Mondom mi? Válasz: dugót is cserélni kell, egy dugó 50-60e, egy garnitúra gyűrű min. 15e (x4 ugye) stb. Ja kösz. Második kb. 200-ig számolt anyagban, de még nem volt vége... A többit nem is mondom...
A fórumot olvasgattam sokat, itt legfeljebb 150-et írtak sokan az egész műveletre.
Tud-e valaki a környékünkön (Veszprém / Zala megye stb.) megbízható, normális szerelőt, aki nem rajtam akarja az egész éves bevételét megkeresni?
Olajfogyasztás megoldás röviden:

1. új gyűrűszett, hengerfejtömítés, szelepfedél tömítés, szelepszárszimeringek, főtengelyszimering.
2. hengerfejet kompletten fel kell újítani: tisztítás, ha szükséges - csiszolás, szelepfészkek tisztítása, ha szükséges - csiszolása, majd síkolás és nyomáspróba.
3. Dugók tisztítása, fémtisztára csiszolása, főleg a gyűrűhornyok környékén és az olajelvezető furatoknál. Van, aki plusz furatokat helyez el a hornyokban, van, aki nem. Lényeg, hogy minden visszakerülő alkatrész fémtiszta és szennyeződésektől mentes legyen.
4. Mechanikus alkatrészek (csapágyak, hajtókarok, vezérműlánc, stb.) kopásának, nyúlásának ellenőrzése, az eredmények összevetése a gyári tűréshatárokkal. Ha belül vannak a határon, akkor minden mehet vissza a helyére.

Mindez legjobb esetben anyagárban, némi kedvezménnyel kijön 45-50e Ft-ból (NPR gyűrűszett, Elring tömítések, szimeringek). A gyári alkatrészekkel némileg drágább, ezek közül a hengerfejtömítés és a szelepszárszimering az, ami jelentősen drágább, kb duplája a jó minőségű utgy. alkatrészek árának.

A munkadíjban biztosa van szórás. Nekem 50+16e volt. Charlie Bt. Monoron kb 85E Ft-ért vállalja, BP-en drágább. Az ár akkor is följebb kúszik, ha a fentebb leírtakon kívül mást (pl. vezérműlánc, görgők) cserélni kell. Utóbbi nagyságrendileg +40e Ft.

Más megoldás nincs az olajfogyasztásra, sem adalékkal, sem más varázsszerrel nem fog eltűnni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

MaciWorks

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10561 Dátum: 2016.01.21 08:59:24 »
Köszönöm. Ez, ahogy számolom, tényleg olyan 150 körül van. Csak Monor eléggé kiesik nekem.  :(
De ha más nem lesz...

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10562 Dátum: 2016.01.21 10:01:30 »
A katalizátor mögötti (3.) szondát simán csak kontroll szondának hívják. Annyi a feladata, hogy nézi, hogy a katalizátor hatásfoka megfelelő-e. Ha nem, dobja az ECU a P0420 hibakódot.  ;)

A T25 1.8-nál két szonda van. Egy a katalizátor előtt a leömlőben,egy pedig a leömlőben lévő katalizátor után lévő diagnosztizáló szonda. Nincs több szerencsére.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10563 Dátum: 2016.01.21 10:31:06 »
A T25 1.8-nál két szonda van. Egy a katalizátor előtt a leömlőben,egy pedig a leömlőben lévő katalizátor után lévő diagnosztizáló szonda. Nincs több szerencsére.
Az Te autódon is 3db szonda van.  ;)
A leömlőben rögtön 2db (!)  szabályzószonda van. Ha jól rémlik, akkor 1-4 és 2-3. henger párosításban. Ezeket követően van egy kicsi (elő)katalizátor, majd az ismert, és alulról is látszó nagy katalizátor, majd utána van a 3., ami az általam alább leírt feladattal bír. Nézd csak meg az autódat, vagy a Toyodiy-t!  :hug:

a szerk.: Nem biztos.  :surrender: A Toyodiy nem egyértelmű, most nézem. Az 1,6 vvt-i moto rmögött összesen 2db szonda van, az igaz. Az 1,8 vvt-i mögött 3db-nak kellene lenni.  :hmmmm:
A te autód annyiban különbözik az enyémtől, hogy elektronikus gázpedálod van, és klasszikus fojtószelepházad sincs. Nekem ezek megvannak, minden másban azonos a két motor.
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.21 10:48:52 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10564 Dátum: 2016.01.21 10:40:46 »
Olajfogyasztás megoldás röviden:

1. új gyűrűszett, hengerfejtömítés, szelepfedél tömítés, szelepszárszimeringek, főtengelyszimering.
2. hengerfejet kompletten fel kell újítani: tisztítás, ha szükséges - csiszolás, szelepfészkek tisztítása, ha szükséges - csiszolása, majd síkolás és nyomáspróba.
3. Dugók tisztítása, fémtisztára csiszolása, főleg a gyűrűhornyok környékén és az olajelvezető furatoknál. Van, aki plusz furatokat helyez el a hornyokban, van, aki nem. Lényeg, hogy minden visszakerülő alkatrész fémtiszta és szennyeződésektől mentes legyen.
4. Mechanikus alkatrészek (csapágyak, hajtókarok, vezérműlánc, stb.) kopásának, nyúlásának ellenőrzése, az eredmények összevetése a gyári tűréshatárokkal. Ha belül vannak a határon, akkor minden mehet vissza a helyére.

Mindez legjobb esetben anyagárban, némi kedvezménnyel kijön 45-50e Ft-ból (NPR gyűrűszett, Elring tömítések, szimeringek). A gyári alkatrészekkel némileg drágább, ezek közül a hengerfejtömítés és a szelepszárszimering az, ami jelentősen drágább, kb duplája a jó minőségű utgy. alkatrészek árának.

A munkadíjban biztosa van szórás. Nekem 50+16e volt. Charlie Bt. Monoron kb 85E Ft-ért vállalja, BP-en drágább. Az ár akkor is följebb kúszik, ha a fentebb leírtakon kívül mást (pl. vezérműlánc, görgők) cserélni kell. Utóbbi nagyságrendileg +40e Ft.

Más megoldás nincs az olajfogyasztásra, sem adalékkal, sem más varázsszerrel nem fog eltűnni.
Ez tök jó, ilyen leírást keresgéltem a fórumon két hónapja, de eddig úgy tűnt, hogy aki megcsináltatta az semmiképp nem akarja leírni, hogy mi mennyi. Jó így átláthatóan, összefoglalva látni, hogy mire számítson az ember. Bár -kopp-kopp-, úgy tűnik az enyém nem eszi.

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10565 Dátum: 2016.01.21 11:09:07 »
Az Te autódon is 3db szonda van.  ;)
A leömlőben rögtön 2db (!)  szabályzószonda van. Ha jól rémlik, akkor 1-4 és 2-3. henger párosításban. Ezeket követően van egy kicsi (elő)katalizátor, majd az ismert, és alulról is látszó nagy katalizátor, majd utána van a 3., ami az általam alább leírt feladattal bír. Nézd csak meg az autódat, vagy a Toyodiy-t!  :hug:

a szerk.: Nem biztos.  :surrender: A Toyodiy nem egyértelmű, most nézem. Az 1,6 vvt-i moto rmögött összesen 2db szonda van, az igaz. Az 1,8 vvt-i mögött 3db-nak kellene lenni.  :hmmmm:
A te autód annyiban különbözik az enyémtől, hogy elektronikus gázpedálod van, és klasszikus fojtószelepházad sincs. Nekem ezek megvannak, minden másban azonos a két motor.

Élőben néztem  :) de itt is kettő van csak...  :surrender:

« Utoljára szerkesztve: 2016.01.21 11:12:20 írta Kika1 »

Norbee

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 216
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10566 Dátum: 2016.01.21 13:10:18 »
Olvass vissza kicsit a témában. Ha csak kicsit "gyengült" a lambdaszonda és/vagy katalizátor, akkor a lambdaszonda kiemelő(közdarab) is segíthet. http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=249.msg639214#msg639214
Vagy egy apró elektromos módosítás : yaris fórumban volt róla szó (Rezsofridrich talán)
Persze, ha totál vége a lambdának, akkor cserés. (az első szerelőd szerint meg a katalizátor a rossz) Kérdés, hogy melyikre hallgatsz... :whistling:
Én biztos a filléres megoldásokkal kezdeném a próbát... :yes:

Kiemelőnek ez jó?  : http://www.ebay.de/itm/LAMBDA-O2-OXYGEN-SENSOR-EXTENDER-SPACER-FOR-DECAT-HYDROGEN-M18-Stainless-Steel-/170909875264?_trksid=p5197.m1992&_trkparms=aid%3D111000%26algo%3DREC.CURRENT%26ao%3%20D1%26asc%3D14%26meid%3D6679586195318494773%26pid%3%20D100015%26prg%3D1006%26rk%3D1%26sd%3D170909875264%%2026
Megnéztem a videót ami a yaris fórumban volt. Ez nem az én asztalom.  ::) Valóban Rezsofridrich volt. :yes:
Röviden : Első szerelővel csak telefonon konzultáltam, bedobta a P0420-t.
2. esetében személyesen ott voltam , ugyanaz a jelenség , mint a videóban.
Hátsó szonda csak konstans magas értéket jelzett , ezzel szemben az elsőnél megvolt a görbe.
Amúgy most már én is kíváncsi vagyok hogy akkor hány darab szonda is van?  :hmmmm:


andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10567 Dátum: 2016.01.21 13:28:22 »
Igen ilyesmi a kiemelő. Lehet esztergáltatni is. A menetméretek legyenek jók.
Egy próbát megér. :yes:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Norbee

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 216
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10568 Dátum: 2016.01.21 14:16:29 »
Igen ilyesmi a kiemelő. Lehet esztergáltatni is. A menetméretek legyenek jók.
Egy próbát megér. :yes:

Tovább olvasva : Please note: after installation, you may need to reset the engine ECU to remove 'Check Engine' light.
Ez a lekötöm az akksit , aztán vissza ?
Emiatt el fog tűnni a km óra trip adat, rádiót újra kell hangolni. Még valami?


bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10569 Dátum: 2016.01.21 14:25:53 »
Tovább olvasva : Please note: after installation, you may need to reset the engine ECU to remove 'Check Engine' light.
Ez a lekötöm az akksit , aztán vissza ?
Emiatt el fog tűnni a km óra trip adat, rádiót újra kell hangolni. Még valami?
Elektromos ablakok automata funkcióját is újra kell tanítani.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10570 Dátum: 2016.01.21 15:30:14 »
HA van OBD-s kütyüd,akkor még reset sem kell,csak kitörlöd a hibát.

Norbee

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 216
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10571 Dátum: 2016.01.21 15:48:48 »
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.21 16:02:00 írta Norbee »

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10572 Dátum: 2016.01.21 17:53:56 »
Ha jó a menet mérete,most nem emlékszem rá fejből) akkor jó.
Az univerzális szondával lehet gond szerintem,de ha kicseréled a szondát,akkor nem kell a kiemelő.Ha a kiemelőt beleteszed,akkor egyenlőre hagyd a szondát.

Norbee

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 216
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10573 Dátum: 2016.01.22 08:12:58 »
Ha jó a menet mérete,most nem emlékszem rá fejből) akkor jó.
Az univerzális szondával lehet gond szerintem,de ha kicseréled a szondát,akkor nem kell a kiemelő.Ha a kiemelőt beleteszed,akkor egyenlőre hagyd a szondát.

Szerintem jó: M18 x 1,5  :yes:
Első körben akkor kiemelő.
A szonda cserét így mennyivel lehet eltolni?  :hmmmm:

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10574 Dátum: 2016.01.22 08:18:50 »
Ez két különböző dolog...

1, ha azért dobott hibakódot,mert a katalizátor hatásfok alacsony,de jók a mért káros anyag értékek,akkor a szonda kiemelő jó megoldás.
2, Ha biztosra tudod,hogy rossz a szonda,akkor ki kell cserélni a szondát az a jó megoldás.

Igazából ha kiemeled a szondát,akkor az sokat nem fog mérni,így nagy valószínűséggel hibát sem fog dobni. Én ha biztosra tudnám,hogy rossz a szonda,akkor azt kicserélném.