Hosszas, problémamentes 26.000km után péntek este észrevettem egy fura, eddig nem jelenlévő zajt az autó motorjából. Egy vonyítás jelent meg, amely a motor fordulatszámától függően erősödik, vagy halkul. A héten elmegyünk szerelőhöz, első- és második hallásra is (TZoli, akibor) úgy tűnik, hogy a hosszbordásszíj által összefogott egységek valamelyike felől jön a hang. Reményeim szerint csak egy feszítő görgő lesz a hibás, mert egy generátor cserének (felújított 55-90e Ft; új 114.000-204.000Ft!!!) nagyon nem örülnék.
A vonyító hang meglétén kívül semmi egyéb rendellenességet nem tapasztalok az autón.
Vélhetően a mostani párás-esős idő miatt megcsappant a görgőkben az eddig megvolt kenés.
A Gates hosszbordásszíjban jelenleg kb 25-26.000km van, hajszálrepedéseket fedeztem fel rajta. WTF?! Nem kizárt, hogy alapos mérlegelés után ezt is lecserélem... Majd írok a fejleményekről...
Van egy kis fejlemény az ügyben.
Úgy tűnik, 2, vagy 3 alkatrészt cserélni kell:
1. vízpumpa: szemrevételezés alapján néhány kisebb repedés fedezhető fel rajta, egyelőre nem észleltem szivárgást. A kiegyenlítőtartályban pontosan a min-max jelzés között félúton áll teljesen hidegen a hűtővíz szintje. Ha jól emlékszem, többen Aisin vízpumpát ajánlottatok, igaz? Listaáron olyan 12e Ft körül mozog.
2. Ha már vízpumpa, le kell hozzá venni a szíjat is, amit nem rakok vissza alapból, de amúgy sem, mert a Gates szíj alig több, mint 25e km alatt repedezetté vált...nem is értem... kapni fog újat.
3. Valamelyik görgő is ludas lehet, de ez majd csak szétszedés után derül ki.
Ahogy néztem a webshopokat, listaáron kb 30.000Ft körül lesz az anyagár, plusz a munkadíj. Ez az első meghibásodás az autón 26.000km alatt, mióta nálam van.