Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3764650 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

boksi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6390 Dátum: 2012.05.26 17:02:45 »
köszi a segítséget.a főtengely bal oldalán van egy érzékelő(kb.1 cm átmérőjő fémhenger)azt kiszedtem,megtisztogattam.a gyorscsatlakozója a motor mögött,a lambdaszonda csatlakozója mellett van.ez az?hogy lehet kipróbálni hogy működik-e?az injektoroknál voltmérővel lehet mérni működés közben?

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6391 Dátum: 2012.05.26 18:37:05 »
köszi a segítséget.a főtengely bal oldalán van egy érzékelő(kb.1 cm átmérőjő fémhenger)azt kiszedtem,megtisztogattam.a gyorscsatlakozója a motor mögött,a lambdaszonda csatlakozója mellett van.ez az?hogy lehet kipróbálni hogy működik-e?az injektoroknál voltmérővel lehet mérni működés közben?

Igen ez az.
Próbálni nem igen lehet, oszciloszkóppel esetleg, de az nem igen akad a háztartásban  :D Az injektorok jelének is lassú a multiméter.
A főtengely jeladón magán egy ellenállást lehetne mérni, csak ahhoz kellene referencia adat és az sem mondja meg a tutit.

Hibakódot kellett volna villogtatni mielött bontasz. Így már becsapós, mert a szétszedés miatt is biztosan jött bele, törlés után meg nem biztos, hogy egyszerre visszajön. De azért meg lehet nézni. Ha törlés és indítózás után visszadobja a jeladó kódját, akkor csere...
Xanyi

boksi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6392 Dátum: 2012.05.26 18:45:27 »
hát akkor megyek a szerelőhöz,házilag ez már nem jön össze  :cry:

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6393 Dátum: 2012.05.26 22:47:40 »
hát akkor megyek a szerelőhöz,házilag ez már nem jön össze  :cry:

Dehogynem. Kérj meg egy hasonló Carinást, és cseréljétek át.
Xanyi

HUN337

  • Vendég
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6394 Dátum: 2012.05.28 13:36:43 »
Sziasztok

imár 4 éve van nálam a DCAT T25, 20.000km-el vettem Németországban. Most 175.000km-el volt az elsö nagyobb baja.

De igazábol tavaly ösz óta költeni kellet rá kb fél milliót :S

Amiket eddig cseréltem:

- Gátlók (japán KYB került be a szar angol helyére)
- Kupplung tárcsa & szerkezet (gyári TOY, szerintem nem kelett volna mert 2 héttel csere után megint szar volt - felsö munkahenger megadta magát...)
- Kupplung munkahengerek (gyári)
- Féltengelyek
- Váltó (bontott, 3000km-es került bele. Féltengelyek ugyanaz, gyári TOY)
- akksi
- vizhütö (volt benne 2 lyuk, lett uj gyári Toyota)
- Webasto vizkeringetö (állófütéshez)

amiket mostanában kell majd:
- komplett fék körbe (120.000km-t birt ki a 4 tárcsa, az elsö betéteket cseréltem 1szer)
- lökös alatti müanyagok
- EGR tömités
- belsö (nagy) szilent az alsó lengökarban hátul

Amugy nem vészes, ezen kívül semmi baja. A csapágyas váltóval hazamentem Svájcbol 1400km-t BPre - itt kint már megszünt a 2, Ausztriában elment a 6ik és BPn másnap reggel amikor levettem a váltót 3deci olaj volt benne a 4 liter helyett.... Szerintem jól birta.

üdv
Kristóf

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6395 Dátum: 2012.05.29 18:52:00 »
Sziasztok

imár 4 éve van nálam a DCAT T25, 20.000km-el vettem Németországban. Most 175.000km-el volt az elsö nagyobb baja.

De igazábol tavaly ösz óta költeni kellet rá kb fél milliót :S

Amiket eddig cseréltem:

- Gátlók (japán KYB került be a szar angol helyére)
- Kupplung tárcsa & szerkezet (gyári TOY, szerintem nem kelett volna mert 2 héttel csere után megint szar volt - felsö munkahenger megadta magát...)
- Kupplung munkahengerek (gyári)
- Féltengelyek
- Váltó (bontott, 3000km-es került bele. Féltengelyek ugyanaz, gyári TOY)
- akksi
- vizhütö (volt benne 2 lyuk, lett uj gyári Toyota)
- Webasto vizkeringetö (állófütéshez)

amiket mostanában kell majd:
- komplett fék körbe (120.000km-t birt ki a 4 tárcsa, az elsö betéteket cseréltem 1szer)
- lökös alatti müanyagok
- EGR tömités
- belsö (nagy) szilent az alsó lengökarban hátul

Amugy nem vészes, ezen kívül semmi baja. A csapágyas váltóval hazamentem Svájcbol 1400km-t BPre - itt kint már megszünt a 2, Ausztriában elment a 6ik és BPn másnap reggel amikor levettem a váltót 3deci olaj volt benne a 4 liter helyett.... Szerintem jól birta.

üdv
Kristóf
Sajnálom, hogy így jártál a "20ekm-es" autóval.
Az első gátlók halála 175e körül, a magyar utakon, nem kirívó.
Nekem a szar angol is Kayaba volt, a bal első miatt 210-nél mentek a kukába
A manuális váltó már más tészta, abban szerintem nincs 4l olaj, de a váltóhibával kapcsolatban ezt gugliztam: http://www.toyotaownersclub.com/forums/index.php?showtopic=104533&st=0
A kupplungra lásd az előbbi linket.
Féltengelyek: Nem volt megütve a futómű?
Akksi: Hát igen, valamikor csak el kell halnia!
Vízhűtő: Nem szokott magától lukanni (főleg nem 2 helyen egyszerre), nem lehet hogy felütöttél vele és hátravert?

A mostaniakhoz:
Faja tárcsáid lehetnek, ha 120-at elmennek az elsők is.
Nálam a betétek cruise módban bírnak 45-öt elől, a tárcsák a dupláját.
Az EGR tömítéshez nem tudok hozzászólni, nálam vannak okosabbak a fórumon a témában.

Mindenesetre, érdekes az eseted.
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

HUN337

  • Vendég
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6396 Dátum: 2012.05.29 21:59:39 »
Szia Béla, Lásd a válaszaim a hozzászólásodban!
üdv, Kristóf

Sajnálom, hogy így jártál a "20ekm-es" autóval. HUN337: Toyota Deutschland AG volt az elsö tulaj, Kölnben valamelyik középmanager használta 5 hónapot az autót. Utánna egyböl hozzám került szóval tényleg annyi volt benne.
Az első gátlók halála 175e körül, a magyar utakon, nem kirívó.
Nekem a szar angol is Kayaba volt, a bal első miatt 210-nél mentek a kukába HUN337: A gyári nem KYB volt benne hanem made in UK Toyota sajnos. a KYB most nagyon ultra ahoz a szarhoz képest ami volt benne!
A manuális váltó már más tészta, abban szerintem nincs 4l olaj, de a váltóhibával kapcsolatban ezt gugliztam: http://www.toyotaownersclub.com/forums/index.php?showtopic=104533&st=0
A kupplungra lásd az előbbi linket.
HUN337: 2,3l van benne - ne haragudj a Subarumban volt 3,9 és kevertem. Az olajat minden második olajcserénél a váltóban is cseréltem, MOTULt kapott ami megfelelt a normáknak amiket elöírt a Toyo. Most egy 3000km-es váltó került bele, per pill még UNIX olaj van benne mosás szempontjábol, köv olajcserére már megvettem a MOTULt.
Féltengelyek: Nem volt megütve a futómű?HUN337: Nem, viszont nagon sokat kapott 100% terhelést - ez lehetett a váltó vege is. Elkezdtek rázni és elég idegesitö volt hogy minden gyorsitáskor rázza a kormanyt. Ebböl is az a 3000km-es került bele mint a váltó.
Akksi: Hát igen, valamikor csak el kell halnia!
Vízhűtő: Nem szokott magától lukanni (főleg nem 2 helyen egyszerre), nem lehet hogy felütöttél vele és hátravert?HUN337: Nem volt soha sérült a kocsi, nem kapott még apróbb koccanást sem. Talán nem meglepö hogy "DENSO - Made in Hungary" volt ráírva. 2 darab nagyon nagyon pici lyuk volt, épp hogy látszottak. Mivel szinte csak külföldön vagyok nem akartam kockáztatni hogy valahol a pályán felszakad és nem veszem észre mondjuk éjjel 200+nál azt egyszercsak forr a motorom...

A mostaniakhoz:
Faja tárcsáid lehetnek, ha 120-at elmennek az elsők is.
Nálam a betétek cruise módban bírnak 45-öt elől, a tárcsák a dupláját.HUN337: ATE Premium + Ferodo Thermo Quiet betét. a gyári tárcsak 60ezernél meghalt.
Az EGR tömítéshez nem tudok hozzászólni, nálam vannak okosabbak a fórumon a témában.

Mindenesetre, érdekes az eseted.

boksi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6397 Dátum: 2012.05.30 13:07:48 »
sziasztok.folytatódik a történet:szikra van,benzin van,hibakódot nem villogtat,mégsem indul!valakinek 5lete?

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6398 Dátum: 2012.05.30 13:29:48 »
Sziasztok

imár 4 éve van nálam a DCAT T25....

Én már felgyújtottam volna egy elhagyatott mezőn...

HUN337

  • Vendég
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6399 Dátum: 2012.05.30 13:52:30 »
Én már felgyújtottam volna egy elhagyatott mezőn...

Ha öszinte vagyok én nem vagyok normális dízel kombi felhasználó...
Szerintem ennyi belefér, ahogy használtam a kocsit meg használom is... Viszont nálam egy deka olajat nem eszik, még mindig megy 240et stb... az a pár javítás amit kellett rajta csinálni - hát valamit valamiért!

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6400 Dátum: 2012.05.30 18:13:57 »
Szia Béla, Lásd a válaszaim a hozzászólásodban!
üdv, Kristóf
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6401 Dátum: 2012.05.30 18:46:49 »
Szia Béla, Lásd a válaszaim a hozzászólásodban!
üdv, Kristóf
Szia Kristóf!
Ha megvetted a képviselettől, a 20e valós, a használati körülmények kétségesek.
A középmanager (meg aki éppen hozzájutott) hasonlóképpen adott a pofájának mint te!
Inkább az olajat fogyasztaná, mint a váltó-kupplung-féltengely triót.
A hűtőhöz: Ha nem volt az alja megütve, miért kell a lökös alatti műanyagburkolatokat cserélni?
Egyébként meg a Denso itthon is úgy minősíti az alkatrészeit mint Japánban, semmivel sem lehetnek rosszabb minőségűek mint az anyaországban gyártottak.
Cimbinek írtad, de ide passzol:
"Ha öszinte vagyok én nem vagyok normális dízel kombi felhasználó...
Szerintem ennyi belefér, ahogy használtam a kocsit meg használom is..."
Ezért, ha belefér hát belefér!

De kérlek ne engedd (eladás estén) megkíméltként hirdetni a Toyota nagyobb dicsőségére. :helpsmilie:
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

HUN337

  • Vendég
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6402 Dátum: 2012.05.30 19:25:46 »
Na látod itt külömbözik a dolgokra a hozzáálásunk:

A müanyagok egyszerüen lehajlottak egyszer nagy tempónál és eltörtek.

A megkiméltség számomra az hogy mindig be volt melegitve, le lett hűtve a motor, a turbó tengelye feszes mint ujkorában. SOHA nem volt törve az autó. A Toyotánál 1 ember használta, 1:1ben olyan volt mintha új lenne. Köln Hamburg útvonalon járt, semmi más. Ha bármilyen kétségeim lettek volna nem veszem meg...

A Toyota Európai gyártása igenis sokkal több hibàt eredményez mint a japán. a hűtő nem alul folyt, hanem a kellös közepén. Az új OEM Toyota hütő Denso "Made in Japan". lehet nem voltam egyedüli eset...

És az hogy "adok a pofájának" egy dolog. Azért van. Ettöl függetlenül mindig a legjobb termékekkel szervizelem stb. Nagyon vigyázva van rá, a váltó gyenge volt benne és a munkahenger, na mega féltengelyek. Ez az egyetlen hibája - 300.000HUF majdnem 4 év alatt szerintem nem vészes, föleg nem 155000km alatt amióta nálam van.
Ez egy használati tárgy, nem egy szobor! kopik itt ott kicsit meg lesz csinálva.

Aki ismer tudja mennyire vigyázok rá, de igenis használom. Sokat közlekedek és gyorsan. A váltóban egy csapágy ált be, igy hazamentem 1200kmt és ott i tudtam vele haladni. Itt kint Svájcban drágább lett volna levenni a váltót javítás nélkül mint nekem volt a hazaút, az új váltó meg egy oda vissza repjegy Zürichbe. Lehet ha egyböl javittatom elég egy csapágyat cserélni, de így olcsóbb volt és számomra egy gyárilag összeszerelt váltó megbízhatóbb mint egy javított.

Azért nem vagyok "normális" felhaszbáló, mert valszeg az átlagnál többet használom ki az autó potenciálját. De ennél rendszeresebben karbantartptt Auto nem sok van. Évi 3 olajcsere, az összes szürőt is cserélen mindig és még nem is Mo-n tankolok...

Szal szerintem karbantartott autó, törésmentes is és valós km. Nem hiszem hogy eladom egyhamar, megmarad majd mint cipelő a következő mellé, mert az valami sportos benzines lesz... És még 5 év mulva sem lesz nagyobb baja!

WK

Szia Kristóf!
Ha megvetted a képviselettől, a 20e valós, a használati körülmények kétségesek.
A középmanager (meg aki éppen hozzájutott) hasonlóképpen adott a pofájának mint te!
Inkább az olajat fogyasztaná, mint a váltó-kupplung-féltengely triót.
A hűtőhöz: Ha nem volt az alja megütve, miért kell a lökös alatti műanyagburkolatokat cserélni?
Egyébként meg a Denso itthon is úgy minősíti az alkatrészeit mint Japánban, semmivel sem lehetnek rosszabb minőségűek mint az anyaországban gyártottak.
Cimbinek írtad, de ide passzol:
"Ha öszinte vagyok én nem vagyok normális dízel kombi felhasználó...
Szerintem ennyi belefér, ahogy használtam a kocsit meg használom is..."
Ezért, ha belefér hát belefér!

De kérlek ne engedd (eladás estén) megkíméltként hirdetni a Toyota nagyobb dicsőségére. :helpsmilie:

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6403 Dátum: 2012.05.30 19:51:30 »
Szal szerintem karbantartott autó, törésmentes is és valós km. Nem hiszem hogy eladom egyhamar, megmarad majd mint cipelő a következő mellé, mert az valami sportos benzines lesz... És még 5 év mulva sem lesz nagyobb baja!
Nem is akarlak piszkálni, járjatok sokáig együtt sok hibamentes évet!
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

boksi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6404 Dátum: 2012.05.31 21:51:50 »
és még tovább folytatódik a történet (nem gyújtottam fel ahogy "jófej" márkatársunk javasolta,talán tanácstalanságában),az immobiliser huncutkodik,mert ha a holtponti jeladó lenne akkor nem volna szikra és éghető folyadék légtorokba juttatásakor sem indulna be! azért köszi mindenkinek.