Generator hiba lesz, ma kiderult. Szereztem multimetert, ismet ramertem es mar egyaltalan nincs toltes. A kedden zsir ujonnan vett akksi is lemerult mara annyira, hogy nem lehetett mar inditozni. Meg epp az utolso sikeres inditas elott ramertem, hogy mekkora feszultsegen tolt a generator, ha jar a motor, de fordulatszamtol fuggetlen 11,2V-ot mertem az akksin, ha pedig beindult a hutoventillator, leesett 10,6V-ra.
Hazajonni megint csak bikazassal tudtam, es most mar annak is ertem az okat, hogy menet kozben idonkent miert villan fel az ABS es VSC off lampa, meg neha miert tunik el a fedcomp. Mivel a generator nem tolt, az egesz gyujtas, fedcomp, fenyszoro es minden az akksirol megy. Amikor a fekre teszem a labam, a hatso feklampat felvesznek akkora aramot, hogy az az ABS aramkorenek mar nem tetszik, es bejelez. Amint leveszem a labam a fekrol, a muszerfal fenyereje is helyreall, es elalszanak a lampak.
Most felhoztam tolteni az akksit, szerintem keddig mar vissza sem teszem, nem lenne jo ezt is kinyirni. Kedd reggel irany a szerviz. Szerencsere batyam reven ismerek egy autovillamossagi szakit, aki ujra tudja tekercselni a generatort, illetve ha kell, csapagyat is cserel. Meglatjuk. Az mindenesetre mar gyanus volt kedden is, mikor az uj akksi kerult bele, hogy a tukrok nem ugy nyitodtak - csukodtak, ahogy kell. De becsuletere legyen mondva az uj akksinak, jol birta a gyurodest. Kedd ota nulla toltessel kb. 60 km varost kibirt dugoban, idonkent legkondival, szellozessel, motor hutoventit jaratva, es kb. 2x20 perc tompitott fenyszoro hasznalatot. Remelem nem lett maradando karosodasa, bar a 11,2V-ra merules (20 perc mulva azert picit eszhez tert, mert 11,5-ot is mertem meg rajta toltes elott) biztosan nem tett jot az elettartamanak.
Tanulsag: ha nyaron barmi gond van az akksival, mindenkeppen generatorra kell eloszor gyanakodni, es csak masodsorban cellazarlatos akksira