Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3764651 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

fnz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5325 Dátum: 2011.04.15 21:42:05 »
A hasonló sérülésmentes, magyarországi, első üzembehelyezésű, eredeti tulajdonosú, kocsik nem ilyen áron vannak!
De inkább ne legyen igazam. :no:

köszi, én is erre gondoltam.
egyébként a toyota szervizek alvázszám és motorszám alapján meg tudják mondani a kocsi kortörténetét?

nem is értem, hogy miért jó az órát tekergetni. nem lenne baj, ha van benne pl. 250.000 km, de akkor tudná az ember, hogy mire figyeljen és úgy szervizeltetné! sajnos ilyen a magyar mentalitás. nekem eszembe nem jutna, hogy a kocsimban visszatekerjen 135.000-ről pl. 80.000-re, ha ennyit mentem, akkor ennyi.

érdemes esetleg olyan cégtől drágábban venni 2-300.000-rel, aki ad 1 év garit a fő alkatrészekre?

diegho

  • Vendég
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5326 Dátum: 2011.04.15 22:55:27 »
vén arra lennék kíváncsi, hogy miért ragaszkodsz a dízelhez? a toyota sosem volt igazi dízel nagyhatalom, mindig is a benzinmotoroknál voltak ott az élen. Én pl soha nem vennék dízelt használtan (újonnan se, de ez már más téma) egy dízelnél sokkal nagyobb költségek jöhetnek elő, mint egy benzinesnél. Ráadásul a fogyasztás nem annyival kevesebb, mint azt sokan gondolják, egy 1.6-os kombival is el lehet közlekedni 6.5l-ből, míg egy dízel kombit se könnyen viszel 5l alá. Ráadásul dízelt drágábban adnak, mint benzinest. Mondjuk ha mész évente 100.000km-t akkor talán megéri a dízel, ellenkező esetben nem értem miért kell HASZNÁLT DÍZEL KOMBI - mert ez a három szó így együtt itthon szerintem nagyon kerülendő ráadásul új konstrukcióknál akár milliós javítási költségek is bejöhetnek (nem csak toyotánál, bármelyik dízelnél amelyiknek nem tudod az előéletét) ezek már nem olyanok, mint a régi szívódízelek, amik a világból kivittek fillérekből, pedig de jó is lenne.

Valvematic mióta van? Mert ha beleférne a keretedbe egy 1.6 Valvematic kombi, akkor nem kérdéses mit kell venni.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5327 Dátum: 2011.04.16 00:47:14 »
Avensis esetében a Valvematic a III. generációval lépett a színre, szóval 1-2 éve csak.

Dízel ellen szólhat a magasabb szervizköltség is (több olaj és egyebek), használt esetében pedig ha valami bekrepál, akkor mélyen a zsebbe kell nyúlni. És valóban elég sokat kell autózni ahhoz, hogy behozza az árkülönbözetet.

Azt is tudom, hogy erős, hideg telünk már nincs olyan sokszor, de én egyszer ültem egy csípős reggelen egy dízelben... 15 km megtétele után is fáztam, mert még nem melegedett be a motor és nem volt értékelhető fűtésünk... Motor előmelegítő soktízezerért pedig természetesen nem volt benne.

9 évesen és 222e km-el adtam el a kis 1.6-osomat, a motor konstrukciós hibáján kívűl sose hagyott cserben, illetve nem volt hatalmas összegű javításom sem, és a fogyasztás is barátinak nevezhető volt.

Engem sem lehetne meggyőzni róla, hogy dízellel kellene járnom, pedig ez a 2.4-es motor nem éppen a baráti fogyasztásáról híres.  :D
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5328 Dátum: 2011.04.16 07:51:17 »
Valvematic mióta van? Mert ha beleférne a keretedbe egy 1.6 Valvematic kombi, akkor nem kérdéses mit kell venni.
Kb. 2009 eleje, tehát 2 éveset vagy fiatalabbat lehetne találni.

Sördög

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5329 Dátum: 2011.04.16 17:33:20 »
9 évesen és 222e km-el adtam el a kis 1.6-osomat, a motor konstrukciós hibáján kívűl sose hagyott cserben, illetve nem volt hatalmas összegű javításom sem, és a fogyasztás is barátinak nevezhető volt.

 
Milyen konstrukciós hibára gondolsz?

fnz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5330 Dátum: 2011.04.16 21:15:57 »
A hasonló sérülésmentes, magyarországi, első üzembehelyezésű, eredeti tulajdonosú, kocsik nem ilyen áron vannak!
De inkább ne legyen igazam. :no:

ma megnéztem az autót. egy idősebb fazoné volt és becseréltette nála egy egyterűre. állítólag a cége miatt az öreg német autópályán is használta.
kérdeztem az árát. azért ennyi az ára, mert nem akar ülni a kocsin, hanem pörgetni szeretné az autókat. tudja, hogy elég alacsony áron adja.
azt mondta a kereskedő, hogy most ne keressem pár napig ha érdekelne az autó, mert kimegy a kocsival külföldre és majd a hét közepén lesz.

hét elején felhívom a szervizt, ahol szervizeltették, illetve utána nézetek a központi járműnyilvántartóban rendszám alapján, hogy tényleg csak 1 tulaja volt e és valóban idős e.

Dani80

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5331 Dátum: 2011.04.17 10:06:58 »
Sziasztok!

Van egy nagy problémám; 2.0 benzines automata avensisem motorjából csörgő hangok jönnek a beindítás pillanatában ill rendszertelen csörgések, nagyobb gázadáskor, gáz visszaengedéskor, vagy akár fix 90 es tempónál,   mintha laza lenne a vezérmű lánc, de le lett véve a szelepfedél, és nem laza a lánc, már ami onnan látszódott.. Amikor feltöltöttem az olajat a max szintig akkor van amikor teljesen elhalkul, de van amikor ugyanúgy csinálj mint előtte. Van valakinek valami tippje, hogy mi lehet ez?  :eek:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5332 Dátum: 2011.04.17 12:22:40 »
Van egy nagy problémám; 2.0 benzines automata avensisem motorjából csörgő hangok jönnek a beindítás pillanatában ill rendszertelen csörgések, nagyobb gázadáskor, gáz visszaengedéskor, vagy akár fix 90 es tempónál,   mintha laza lenne a vezérmű lánc, de le lett véve a szelepfedél, és nem laza a lánc, már ami onnan látszódott.. Amikor feltöltöttem az olajat a max szintig akkor van amikor teljesen elhalkul, de van amikor ugyanúgy csinálj mint előtte. Van valakinek valami tippje, hogy mi lehet ez?  :eek:
Hát tényleg lehet vezérműlánc; annak a feszességét elvileg olajnyomás által működtetett szerkezet állítja automatikusan - lehet, hogy ezzel van a gond. De elképzelhető az is, hogy a VVTi (szelep-állító) rendszer hibásodott meg. Akárhogy is: ezt sürgősen nézesd meg, szerintem márkaszervízben (pl. a kaposváriban vagy a kiskőrösiben) - mert nagyon súlyosan károsodhat a motorod :excl:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5333 Dátum: 2011.04.17 12:28:54 »
sajnos nincsen semmilyen ismerősöm és nem a szakterületem az autó, ezért félek használt autót venni.
a jelenlegi 7 éves (peugeot 206 1.4 hdi) és újonnan vettem, de kicsi lett, ezért kellene egy nagyobb. nem igazán szeretnék egy kisgyerekkel lerobbanni valahol!
ezt nézegettem:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_wagon_2.2_d-4d_sol-4677266
Szerintem ez az autó gyanús. Sanszos, hogy visszatekerték az óráját, és/vagy sérült volt. Márkaszervízben mindenképp próbálj meg utánaérdeklődni az előéletének. Amúgy még ha igaz is a 180 ezer km, az akkor is elég sok már ennek a kocsinak - konkrétan a motorra gondolok. Sajnos nem igazán a megbízhatóság szobra, nem nyújtja teljesen azt, amit egy Toyotától várna az ember. Én nem mernék megvenni egy ilyen kocsit, közel 200 ezer km-rel. Ha ragaszkodsz a dízelhez, inkább egy kétliterest próbálj keresni - kevesebb velük a probléma. Vagy, még inkább, egy 1.8-as benzinest - 7-8 liter közötti átlagfogyasztásokkal minden extra odafigyelés nélkül elmegy, és meglehetősen megbízható; átlagosan a km is jóval kevesebb benne.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5334 Dátum: 2011.04.17 12:32:10 »
vén arra lennék kíváncsi, hogy miért ragaszkodsz a dízelhez? a toyota sosem volt igazi dízel nagyhatalom, mindig is a benzinmotoroknál voltak ott az élen. Én pl soha nem vennék dízelt használtan (újonnan se, de ez már más téma) egy dízelnél sokkal nagyobb költségek jöhetnek elő, mint egy benzinesnél. Ráadásul a fogyasztás nem annyival kevesebb, mint azt sokan gondolják, egy 1.6-os kombival is el lehet közlekedni 6.5l-ből, míg egy dízel kombit se könnyen viszel 5l alá. Ráadásul dízelt drágábban adnak, mint benzinest. Mondjuk ha mész évente 100.000km-t akkor talán megéri a dízel, ellenkező esetben nem értem miért kell HASZNÁLT DÍZEL KOMBI - mert ez a három szó így együtt itthon szerintem nagyon kerülendő ráadásul új konstrukcióknál akár milliós javítási költségek is bejöhetnek (nem csak toyotánál, bármelyik dízelnél amelyiknek nem tudod az előéletét) ezek már nem olyanok, mint a régi szívódízelek, amik a világból kivittek fillérekből, pedig de jó is lenne.

Valvematic mióta van? Mert ha beleférne a keretedbe egy 1.6 Valvematic kombi, akkor nem kérdéses mit kell venni.
Alapvetően igazad van - de 6.5 literrel tényleg csak a Valvematic 1.6-os megy el; az is csak spórolósan vezetve. A régebbi benzinesek esetében érdemes inkább 7.5-el számolni, legalább. Míg pl. a 2.0 dízel minden különösebb odafigyelés nélkül elszaladgál 6 literrel. Spórolósan 5.5-el is. De, mondom, amúgy minden stimmel, amit írsz - tényleg nehéz nálunk korrekt használt dízelt találni - kombiban pláne.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5335 Dátum: 2011.04.17 12:45:38 »
a jelenlegi 7 éves (peugeot 206 1.4 hdi) és újonnan vettem, de kicsi lett, ezért kellene egy nagyobb. nem igazán szeretnék egy kisgyerekkel lerobbanni valahol!
És muszáj Avensis méretű legyen? Mert ha nem, akkor erősen tudnám ajánlani neked a Corolla kombit, 1.4 dízel motorral. Megbízhatóbb, mint a nagyobb dízelek - és jobb eséllyel találni belőle itthoni, nem túl sokat futott példányt. Teljesen átlagos használat mellett 5.5 literes fogyasztással elvan. Példa
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.17 12:49:11 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kustora

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
    • mokusradio
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5336 Dátum: 2011.04.18 19:13:26 »
Csatlakozom az előttem szólóhoz, én is inkább az 1.8 -as benzinest választanám. Abba pedig bele a gázt!
Így olcsóbb lesz a tankolás mint ha gázolajost vennél.
Land Cruiser J90,  RAV4 2.0

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5337 Dátum: 2011.04.18 20:14:39 »
Idézet
köszi a választ.
sajnos nincsen semmilyen ismerősöm és nem a szakterületem az autó, ezért félek használt autót venni.
a jelenlegi 7 éves (peugeot 206 1.4 hdi) és újonnan vettem, de kicsi lett, ezért kellene egy nagyobb. nem igazán szeretnék egy kisgyerekkel lerobbanni valahol!
ezt nézegettem:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_wagon_2.2_d-4d_sol-4677266

hát ha nem akarsz  lerobbanni, akkor benzinest vegyél...
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.18 23:18:24 írta music »

kissanya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 155
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5338 Dátum: 2011.04.18 20:19:39 »
Végül is  a dízelek sem maradnak ám az út szélén. A legközelebbi szervizig általában el tudnak jutni :devil: :devil: :devil:
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára.

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5339 Dátum: 2011.04.18 21:16:18 »
Idézet
ma megnéztem az autót. egy idősebb fazoné volt és becseréltette nála egy egyterűre. állítólag a cége miatt az öreg német autópályán is használta.
kérdeztem az árát. azért ennyi az ára, mert nem akar ülni a kocsin, hanem pörgetni szeretné az autókat. tudja, hogy elég alacsony áron adja.
azt mondta a kereskedő, hogy most ne keressem pár napig ha érdekelne az autó, mert kimegy a kocsival külföldre és majd a hét közepén lesz.

hét elején felhívom a szervizt, ahol szervizeltették, illetve utána nézetek a központi járműnyilvántartóban rendszám alapján, hogy tényleg csak 1 tulaja volt e és valóban idős e.
Hali!

Keveslik az öngyulladós kollégákat ;)  Kedves Fnz kolléga! Én mint egy  5-éves D-cat tulajdonos azt tanácsolom ülj be az autóba és menj vele egy kört. Utána ülj be egy benzinesbe és szerintem magad is tudod a választ.Lehet itt köpködni egy dízelre meg felsorolni az összes lehetséges hibát.Én úgy gondolom ilyen nyomatékkal minimális fordulaton szép csendben élmény az autózás. Te már váltod a következő fokozatot mikor a benzines kollégáknak még el sem kezd húzni az autójuk és utána hallgatják a fordulat hangot állandóan.Benzines Ave-m is volt.Városban nem tudtam 10 alá vinni a fogyasztását. Sőt ha komolyabban rugdosod megeszi a 12 is. Most,hogy melegebb van 8 literrel járok a városban úgy,hogy azért néha oda pörrentek neki.Nézve itt benzines kollégák fogyasztási adatait felbuzdulva hétvégén 90-es tempóval 6.-ban 1500-as fordulattal autóztam BP.-Kalocsa_Bp.  51-es úton több településen keresztül. 5.1 liter lett a vége 1500 kg-val 400 NM 177 LE. A dizelnél arra figyelj : mindig csúcs olaj+szűrők és mindig prémium üzemanyag.Hibásodás becsúszhat itt is a benzinesnél is. Arra figyelj ne az utolsó forintod költsd el a vételárra.Kis tartalék maradjon a zsebedben. Üdv és sok sikert!!
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.18 23:19:34 írta music »