Gyors véleménykutatást szeretnék tartani, kinek milyen tapasztalata van az 1.8 VVT-i (1ZZ-FE) motorokkal;
elsősorban azok ilyen-olyan hagjaival kapcsolatban.
1.) Hideg (< +10°C) motor alapjárati fordulatszáma nálatok mennyi? Szerintetek rendellenes a 2100-2200 körüli rpm?
(a motor melegedésével szépen lemegy 800 körüli értékre, de a Carina-nál még -20°C esetén sem megy ilyen magasra)
2.) Hidegindításnál két kellemetlen hangjelenség is van
a.) "síró" (NEM a csúszó ékszíj féle) hang, forrása behatárolhatatlan; a motor fordulatszámával arányosan változik.
Tudom, hogy nem túl részletes a hang leírása, de nem is igazán tudom, milyen lenne a megfelelő jelző;
leginkább arra lennék kíváncsi, hogy a láncos vezérlésnek van-e valami olyan hangja (főként hideg motornál), amit a szíjas autóknál nem lehet hallani.
Egyébként ez a hang is meleg motornál eltűnik, de hidegen jelen van.
b.) fémes jellegű, "kenetlen csapágy" hang; a változatosság kedvéért szintén csak nem teljesen üzemmeleg motor esetén.
Ez egyértleműen valamelyik, ékszíj által hajtott szíjkerék felöl jön; legnagyobb eséllyel a generátortól.
Konkrétan valakinek volt már ilyen problémája, hogy 130 ezer km-t futott motornál a generátor csapágyazása elfáradt volna?
3.) Nagyobb gázadáskor (félnél jobban lenyomott gázpedál; nem nagy, 2-3ezres rpm) tapasztal-e valaki nem túl erős,
leginkább tompítatlan szívászajhoz hasonlítható hanghatást? Ja, üzemmeleg motorról beszélek, kivételesen :-)
Előre is köszi a megosztott tapasztalatokat!
(egyébként 2001-es, 130ezret futott Avensisnél tapasztalom ezeket a dolgokat; érdekelne, melyik rendellenes, melyik nem)
nekem is 1ZZ motor van 2003-s Avensisben, és az alapjárat hidegen 1500-1600 körül van (igaz garázsban áll az autó, és nem sokat volt még kint 10 fok alatt)
Az érdekes csikorgás nekem is benne van hidegen, ami melegen eltünik. Azt mondják, a lánzos vezérlés miatt amugy is hangosabb az autó. Igaz nekem is már 150 000 van benne, de a motor nem régen volt átszedve (meggyürüzve)
melegen nincs különösebb hangja, csak az alapjárat ugrál 600-1100 között, ha be van kapcsolva a klima, de már ezzel sem foglalkozom, azt mondják, az elektronika korrigál, emiatt ugrál.
A fémes hangot adhatja a lánc is, amig teljesen át nem kenődik olajjal, miatta is csöröghet hidegen