Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355336 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6195 Dátum: 2010.03.18 08:32:40 »
Kedves feleségenm hívott még novemberben kétségbeesve, mert ott állt a metró végállomásnál a parkolóban, és sekép sehang. -Szerencsére 2 utcára voltam ép onnan, így nem kezdtem el távgyógyítani a kocsit; az akkusaru le volt lazulva

-Ha belső világítás sem volt, akkor 100% hogy ez történt, és 90%, hogy este indulni fog. - mindenképp nézd meg a sarukat, vaószínűleg laza, de lehet, hogy csak vastagon oxidos. 10-es kulcs ( villás, nem violin :D ) legyen nálad a meghúzás végett!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6196 Dátum: 2010.03.18 10:06:34 »
Este mikor hazaértem, sem reagált semmire. Ma reggel leszedtem a sarukat fél percre, utána rendben volt minden. :D
Ellenben a jobb oldali lengéscsillapító torony tetején ott volt egy tenyérnyi szalonnabőrke :eek:, úgyhogy beszerzek egy nyest/menyét elleni riasztósprayt...
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6197 Dátum: 2010.03.18 19:47:40 »
music, ilyen derült égből totális áramkimaradás-jelenséget tényleg akkumulátor-főkábel kontakthiba szokott okozni. Korrózió, lelazulás, ilyesmi...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6198 Dátum: 2010.03.18 20:05:00 »
jó, de a Music féle ave nem éppen ezen kategória..
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6199 Dátum: 2010.03.18 20:12:14 »
jó, de a Music féle ave nem éppen ezen kategória..
Egy hét éves autónál bőven előfordulhat ilyesmi, pl. korrózió miatt. Bennem is nehezen tudatosul  :) - de ezek az első szériás Ave II-esek már nem kimondottan mai csirkék.

A Carinánkat öt évesen vettük, és ugyanezt csinálta pár nappal a vétel után. Indítózásnál puff, villany leó, se kép-se hang... Korrodált volt a pozitív akkusarun a főkábel-csatlakozó.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

partizan9

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6200 Dátum: 2010.03.23 21:36:39 »
SZIASZTOK,RELATÍVE ÚJ HILUXOS VAGYOK, NEMRÉG VETTEM EGY ANLIÁBÓL SZÁRMAZÓ MEGKÍMÉLT 1992-ES ÉVJÁRATÚ GÉPET. MINDEN TÖKÉLETESEN, A VÁRT MÓDON MŰKÖDIK, DE A TELJESEN VÁRATLANUL PÁR NAPJA NEM TUDOM LENYITNI A CSOMAGTARTÓ ABLAKOT ÉS ÍGY NEM TUDOM A CSOMAGTARTÓT SEM KINYITNI. ELÁLLÍTOTTAM VALAMIT? VAGY MI LEHET A GOND? SEGÍTSÉGETEKET ELŐRE IS KÖSZÖNÖM!

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6201 Dátum: 2010.03.23 21:42:00 »
Ez egy rendes platós Hilux raktértetőnek nevezett utólagos műanyagbódéval, vagy a Hilux Surf nevű egybekasznis verzió?
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

partizan9

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6202 Dátum: 2010.03.24 16:24:16 »
 Hilux Surf , melynek a hátsó, tehát csomagtartó ajtaját a pótkerék oldalra hajtása után csak úgy lehet kinyitni, hogy a kulcsot elfordítva lecsúszik az ablak, majd belülről kibiztosítom és belülről kinyitom. lehet, hogy bonyolultnak tűnik, de az is. üdv

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6203 Dátum: 2010.03.24 22:54:47 »
A központi zár nem mozgatja azt a zárat? mert a rudazat meg tud szorulni, de van típus, ami reteszeli a csomagtérzárat.
Elég ritka darab, nem lesz egyszerű hozzáértőt találni!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6204 Dátum: 2010.04.05 16:41:38 »
Ha az akksi már döglött és nem vesz fel töltést, akkor éghet emiatt (járó motornál) a műszerfalon a töltés-visszajelző lámpa? A donor-Coronán tapasztaltam ilyesmit. Az akksi full halott, nem vesz fel semmi töltést. Betettem az autóba (mert jelenleg nincs más ami passzolna oda, nomeg nincs is rá jelenleg szükség hogy legyen), bikázással beindítottam a motort; de a visszajelző (ami legutóbb még nem égett) nem aludt ki. Ebben a pillanatban ugrott be, hogy lehet a kettő között összefüggés  :hmmmm: ... Vagy rosszul gondolom?

Hisz ha a generátor tényleg nem töltene, akkor -a töküres akksival- le is állna a motor, nem?

Ejj, ezek az elektromos dolgok, mennyire nem értem én ezt  :wacko:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6205 Dátum: 2010.04.05 17:13:54 »
vmi van az akksiban ha nem áll le. de nem tölt azért ég a lámpa. bár ezen a régi vason bármi lehet
az autó megy úgy is ha nem tölt a generátor jó akksival 20-30kmt sztem. nálam volt ilyen.
nem egyszerübb ha kinn feltöltöd egyrészt a töltömüszer is jelzi h mi van. ,másrészt megméred, és úgy rakod be.

most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6206 Dátum: 2010.04.05 17:25:33 »
Szerinted honnan tudom, hogy nem vesz fel töltést  ;) ? Onnan, hogy próbáltam tölteni és meg sem mozdult a műszer mutatója. Egy deka áram nincs benne. Viszont a motor mégis jár vele. Úgy, hogy közben világít a töltésellenőrző lámpa. Ez a kép nem igazán áll össze. A töküres akksival, ha töltés sem lenne, le kéne álljon a motor, nem?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6207 Dátum: 2010.04.05 17:29:36 »
nem. nem kell h leálljon a motor, sőt az autó jó is mert jelzi h nem tölt.  :hug:
sőt az egyik sarut is leveheted menet közben. láttam már ilyet. de inkább ne :no:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6208 Dátum: 2010.04.05 19:26:54 »
Szerintem töltés jelző akkor gyullad ki, ha a generátoron nincs fesyültség. Ha ezt az aksi húzza le közel 0-ra, akkor a töltésjelző nem alszik el. Nem tudom van-e generátoroknál áram korlátozó - szerintem nincs -, de szerintem nem jó ötlet ilyen zárlatos (?) aksit tölteni a generátorral. Ha a töltés jelző nem úgz működik, ahogy az én Avensis-emen, akkor persze az előbbi eszmefuttatás nem igaz.
Idézetet írta: Palaczk
próbáltam tölteni és meg sem mozdult a műszer mutatója.
Ez azt jelenti, hogy elkezdte tölteni maximális árammal és az nem is csökkent vagy egyáltalán nem is töltött? Az előbbi eset nekem a zárlatos akkumlátort jelentené.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6209 Dátum: 2010.04.05 19:36:12 »
Lehet hülyeséget írok, de nekem úgy rémlik, hogy régi autókon (nincs tele elektronikával) a töltésjelző lámpát a generátor és az akku közé kötik be, így a következő esetekben világit:
- nem tölt a generátor (az akku állapota normális)
- túltölt a generátor (ekkor a generátoron 15V felett van a fesz.)
- a generátor tölt, de az akku feszültsége nagyon alacson.
Ha mégsem, akkor bocsi.