Még annyit tennék hozzá, hogy elég sok - de gondolom, mindenütt - helyen biztonsági okból ezek a kiegészítő zöld lámpák jóval hamarabb alszanak ki, mint ahogyan irányváltás történik, van utána még 2-3 mp, amíg kvázi nem történik semmi, épp azért, hogyha valaki lassan reagált (legyünk jóindulatúak...), és még átcsusszant a már nem világító zöldön, az se okozhasson balesetet.
Tehát szerintem kiemelt prosztóság volt a micrást vegzálni, ha emiatt vegzálták.
Ez pontosan így van. Ezeknél a lámpáknál a keresztirányok kb. úgy vannak programozva, mintha a zöld kialvása után még jönne egy átmeneti (sárga) jelzés is. Mind emberi, mind műszaki logika szerint, ha úgy mész át, hogy reakcióidőn belül kialudt előtted a kiegészítő zöld jelzés, akkor az ugyanaz, mintha a sárga legelején mennél át. Ami ugyebár teljesen szabályos.
Ennyiben igaza van a nyilatkozó rendőrnek, hogy ez anomália, hiszen az autós ilyenkor teli piros jelzésen megy át, ami a legsúlyosabb vétségek egyike, mégis nyilvánvaló, hogy nem ugyanaz a kategória, mintha rendesen, több másodperces átmeneti jelzés után mennél át a piros legelején - de ezt a szabályok nem rendezik.
A dolog annyiban érdekes, hogy a legtöbb helyen kiegészítő zöld jelzés jobbra kanyarodáshoz szokott lenni. Akkor meg a kanyar miatt eleve lelassítasz, így, hacsak nem pont az orrod előtt pár centivel vált, meg fogsz tudni állni időben, ha elalszik a zöld. A Nagy Lajos király útján, és még pár hasonló helyen viszont (az oldalfekvésű villamospálya miatt) az egyenes iránynak adnak kiegészítő zöldet, ahol teljesen szabályosan mehetsz 50 km/h sebességgel, tehát ideális útviszonyok és jó gumi mellett is kb. másfél-két másodperccel a lámpa előtt vagy, amikor már a lámpa a féktávodon belül van. Tehát ideális feltételrendszerben is benne van, hogy két teljes másodperce teli piros a lámpa, amikor te átmész.