Szerző Téma: !Teljesen OFF  (Megtekintve 1243155 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

leszilaci

  • Vendég
Re: !Teljesen OFF
« Válasz #3555 Dátum: 2009.10.09 20:54:51 »
Innen talán nem b.sznak ki offolásért:

http://index.hu/bulvar/2009/10/09/hetfon_mindenkit_ellenoriznek_aki_budapestre_tart_az_m3-ason/

Maargit, noormális?!
ilyen akcióba egyszer szaladtam bele fehérgyarmat-mátészalka között.
igaz, ott "picivel" kisebb a forgalom, mint az m3-on, mégis szépen feltorlódott a kocsisor.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26329
Re: !Teljesen OFF
« Válasz #3556 Dátum: 2009.10.09 21:32:47 »
és a 110kw?
Nem hiszem, hogy fajlagosan annyival rosszabb lenne, mint a 2000 ccm. (Nekem csak 108, de mindegy, ugyanaz a sáv.)
Egyébként is az egyes biztosítók díjpolitikája annyira különböző, hogy ennek elég mérsékelt a jelentősége.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: !Teljesen OFF
« Válasz #3557 Dátum: 2009.10.09 22:12:14 »
2011-től már motorteljesítmény alapján kell a kötelezőt fizetni

A teljesítmény alapú besorolás kategóriái a személyautóknál: 37 kW alatt, 38-50, 51-70, 71-100, 101-180 kW, illetve e teljesítmény felett.
Sávok kilowattban megadva... Ejj de korszerűek vagyunk  :sorcerer: ... Klassz, ez így nem mond semmit. Adták volna meg lóerőben, úgy legalább tudna is vele valamit kezdeni az ember. Valahogy így lehetett volna: 45 LE-ig, 46-60 LE, 61-75 LE, 76-90 LE, 91-115 LE, 116-150 LE, 150-200 LE, 200 LE fölött. Na persze minden ilyen sávozósdinak lesznek vesztesei, akik épp a limit fölé csúsznak: lásd Satriani példáját  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: !Teljesen OFF
« Válasz #3558 Dátum: 2009.10.09 22:41:57 »
A forgalmiban is KW szerepl, mint ahogy gyakorlatilag mindenhol máshol is (pl. "luxusadó"), szerintem emiatt logikus a KW.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26329
Re: !Teljesen OFF
« Válasz #3559 Dátum: 2009.10.09 22:47:35 »
Valahogy így lehetett volna: 45 LE-ig, 46-60 LE, 61-75 LE, 76-90 LE, 91-115 LE, 116-150 LE, 150-200 LE, 200 LE fölött. Na persze minden ilyen sávozósdinak lesznek vesztesei, akik épp a limit fölé csúsznak: lásd Satriani példáját  ::)
Honnan is ismerős ez a számsor...? Anno amikor a németeknél bevezették ezt a számsort, az lett az eredménye, hogy hirtelen minden autó vagy 45, vagy 60, vagy 75, vagy 90, vagy 115, vagy 174, vagy ennél több lóerős lett. Függetlenül a tényleges teljesítménytől.
Pl. az 1,4-es 60 lovas Opel, illetve VW-motorokról - ami hát ugye literteljesítményben nem egy világszám - a fékpadon mérve kiderült, hogy 68-70 LE körüliek...
music     

uttoro

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 171
  • 2002 Toyota Problema 1.4 VVTi Sedan fapad
Re: !Teljesen OFF
« Válasz #3560 Dátum: 2009.10.09 23:08:01 »
Beméretem az autómat 70 kW-ra.

Ha úgy érzed ura vagy az autónak, egészen biztos, hogy lassan vezetsz.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26329
Re: !Teljesen OFF
« Válasz #3561 Dátum: 2009.10.09 23:10:05 »
Az számít, ami a forgalmiban van írva.
music     

uttoro

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 171
  • 2002 Toyota Problema 1.4 VVTi Sedan fapad
Re: !Teljesen OFF
« Válasz #3562 Dátum: 2009.10.09 23:10:54 »
Francba, az nekem is 71.

Ha úgy érzed ura vagy az autónak, egészen biztos, hogy lassan vezetsz.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26329
Re: !Teljesen OFF
« Válasz #3563 Dátum: 2009.10.09 23:21:45 »
Nekem a Corsáéba 66 helyet 68-at írt valami nagyokos kisasszony - ilyen teljesítményű motort az Opel nem gyártott a Corsába. Emiatt évente párszáz forinttal többet kell fizetni a súlyadóban. Javítani nem lehet, ha nagy kegyesen elismernék a tévedést, akkor új forgalmit kell igényelni, az meg annyiba kerül, amennyibe...
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: !Teljesen OFF
« Válasz #3564 Dátum: 2009.10.09 23:56:57 »
A forgalmiban is KW szerepl, mint ahogy gyakorlatilag mindenhol máshol is (pl. "luxusadó"), szerintem emiatt logikus a KW.
OK, rendben, adják meg hivatalosan kW-ban (is) az értékeket - de ne ezek legyenek a kerek számok, hanem a lóerőben kifejezettek... Pl. 66 KW legyen egy határérték (ami ugye 90 LE).

Még csak nem is következetes a lista, mert ugye az első érték, vagyis a 37 kW nyilván azért pont annyi, mert ez 50 LE-nek felel meg... Akkor a többi kW-szám miért kerek?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: !Teljesen OFF
« Válasz #3565 Dátum: 2009.10.09 23:58:50 »
Honnan is ismerős ez a számsor...? Anno amikor a németeknél bevezették ezt a számsort, az lett az eredménye, hogy hirtelen minden autó vagy 45, vagy 60, vagy 75, vagy 90, vagy 115, vagy 174, vagy ennél több lóerős lett. Függetlenül a tényleges teljesítménytől.
Pl. az 1,4-es 60 lovas Opel, illetve VW-motorokról - ami hát ugye literteljesítményben nem egy világszám - a fékpadon mérve kiderült, hogy 68-70 LE körüliek...
Ja, gondolom, lemérték az összeset  :szemez: ...

Amúgy meg - nem mindegy? Az számít, ami a papíron van  ;) ... De felőlem lehetne 50, 75, 100, 125 stb. LE is a határ - csak nekem vmiért inkább ezek a régi, megszokott számok a szimpatikusak, bár tény, hogy manapság egyre kevesebb gyártó alkalmazkodik hozzájuk.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: !Teljesen OFF
« Válasz #3566 Dátum: 2009.10.10 00:02:40 »
Honnan is ismerős ez a számsor...? Anno amikor a németeknél bevezették ezt a számsort, az lett az eredménye, hogy hirtelen minden autó vagy 45, vagy 60, vagy 75, vagy 90, vagy 115, vagy 174, vagy ennél több lóerős lett. Függetlenül a tényleges teljesítménytől.
Pl. az 1,4-es 60 lovas Opel, illetve VW-motorokról - ami hát ugye literteljesítményben nem egy világszám - a fékpadon mérve kiderült, hogy 68-70 LE körüliek...

Igy volt, de már nincs. Ma már tipus osztályok vannak, amelyik tipus több kárt termel, (csak hogy a legfontosabbat nevezzem) az határozza meg a biztositás összegét. (+ még pár tényezö) Rájöttek, hogy nem a LE-töl függ a károk összege.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26329
Re: !Teljesen OFF
« Válasz #3567 Dátum: 2009.10.10 00:26:09 »
Igy volt, de már nincs.  Rájöttek, hogy nem a LE-töl függ a károk összege.
Tudom, nem véletlenül hoztam ezer éves példát.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: !Teljesen OFF
« Válasz #3568 Dátum: 2009.10.10 01:56:58 »
Mi meg, szokás szerint, "időben" reagálunk  ::) ... Majd talán 2025-ben bevezetjük a károkozási valószínűség szerinti osztályozást is (lásd: kb. azonos teljesítmény mellett, egy Toyota Avensis vagy egy Honda CRX okoz-e nagyobb eséllyel balesetet?) ...  :nonono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26329
Re: !Teljesen OFF
« Válasz #3569 Dátum: 2009.10.10 14:33:28 »
Mi meg, szokás szerint, "időben" reagálunk  ::) ... Majd talán 2025-ben bevezetjük a károkozási valószínűség szerinti osztályozást is (lásd: kb. azonos teljesítmény mellett, egy Toyota Avensis vagy egy Honda CRX okoz-e nagyobb eséllyel balesetet?) ...  :nonono:
erre nem feltétlenül kell központi szabályozás. Most is van olyan biztosító, ahol a piros színű járművek fokozottabban kockázatosnak minősülnek, míg van, ahol az autómárkáknak (típusoknak?) van szorzószámuk.
Mármint itthon.
Egyébként a kis köbcentis turbómotorok elterjedése bizonyos szempontból újra időszerűvé teszi ezt a fajta osztályzást. Mert azok a motorok harapósabbak, mint a szívómotorok, ergo nagyobb a kísértés is.
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.10 14:42:10 írta music »
music