Szerző Téma: Suzuki  (Megtekintve 263580 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Suzuki
« Válasz #255 Dátum: 2005.08.19 17:39:28 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "KLaco"
5,7-et fogyaszt városban? Az 1 literes Yarisunk 6,5-nél nem fogyaszt többet. Ez azért elég gáz.

Hivatalosan a Te Yarisod is 6,8-at kajál városban. Az 5,7 alá simán le lehet majd menni velük. Én olyan 5,2-re tippelek. Azért 1 liter diffi 100 kilométerenként nem kevés: 2,6 forint/km! Emellett jobban is megy, mint az 1.0 Yaris.

Meddig? 250ezerig, azért ne röhögtessenek már, azért attól, mert hogy kis kocsi, mehetne simán 400ezret szerintem. Akkor is az 1 liter az nem sok, azért nem vennék dízelt, meg azért, hogy ha megpakolom néha, akkor ne fogyasszon annyit. Szerintem nem annyira jó az a moci. 1 ekkora kaszniban kevesebbet kellene fogyasztani 5 decivel legalább még.


A Yaristól kimagaslóan jó ez a 6.5-ös érték városban . Ez semmivel nem rontja a kis Suzuki dízel érdemét (mellesleg GM Powertrain-féle konszernmotor ez , nem nevezném tisztán "Fiat-motor"-nak) , öt liter alatti városi fogyasztást nem nagyon realizál semmilyen autó . Jóbarátoméknak van egy 1.4-es dízel Mazda 2-ese , az is 5.8-at eszik városban - igaz , nyomják is neki .

Finoman vezetve ezekkel a kis dízelekkel meg lehet csinálni a városi 5 litert . Utazva , 140-150-el autópályán sem esznek többet . Ha pedig azt mondod , hogy "most spórolunk !" , és nekiállsz 90-100-al csordogálni az országúton , akkor nem fogják megenni a 4 litert . Na , ezt csináld utánuk egy ezres benzinessel - méghozzá úgy , hogy ha kell , produkálni tudják egy 1.6-os benzines kompaktautó rugalmassági értékeit , magyarul húznak négyben-ötben , mint a fene  :)

Ami a prognosztizált futásteljesítményt illeti : vedd figyelembe , hogy hova/mire tervezték ezt a motort . Elsősorban városi kisautókba , az EU piacára . Márpedig eszerint az ábra úgy néz ki , hogy előreláthatólag elenyésző kisebbségük fogja csak megérni ezt a futásteljesítményt , mielőtt bontóba kerülnének  :idea:

Ha normális vezetési stílusban fogyaszt 1 ilyen dízel 5 litert városban, akkor azt még talán vennék is, de nem GM motorosat, akkor már Yarist. De 5,7 ről beszélünk, ami a 6,8 hoz képest is csak 1 liter minusz, amit elég hosszan autózik ki az ember. Jó, cserébe kényelmesebb, mert rugalmas a motor, ez néha hiányzik a benzinesből, de 500ezret nem ér meg, hogy 1 literrel fogyasszon kevesebbet pl. a Yaris esetén.
Laco 73 :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Suzuki
« Válasz #256 Dátum: 2005.08.19 17:56:16 »
Idézetet írta: "KLaco"
Persze ez az összehasonlítás nem fair, de azt se feledd el, hogy nem minden autó gyártó írja oda a korrekt fogyasztási adatot, például haveréknek az 1.5-ös Ignis többet fogyaszt, mint a gyári érték. Ebből kiindulva, lehet, hogy az az 5,7 is kamu, és inkább 6, amit 5,5-re le lehet vinni, ha simogatod a pedált, és elviseled, hogy ledudálnak a pesti közlekedésben.

Minden autómárkánál előfordul, hogy 1-1 autó nem teljesíti a gyári értéket, ebből még nem lehet következtetéseket levonni, különösen nem a fogyasztás esetében, ami a legösszetettebb és ebből következően a legérzékenyebb paraméter.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Suzuki
« Válasz #257 Dátum: 2005.08.20 13:22:44 »
Idézetet írta: "KLaco"
Ha normális vezetési stílusban fogyaszt 1 ilyen dízel 5 litert városban, akkor azt még talán vennék is, de nem GM motorosat, akkor már Yarist. De 5,7 ről beszélünk, ami a 6,8 hoz képest is csak 1 liter minusz, amit elég hosszan autózik ki az ember. Jó, cserébe kényelmesebb, mert rugalmas a motor, ez néha hiányzik a benzinesből, de 500ezret nem ér meg, hogy 1 literrel fogyasszon kevesebbet pl. a Yaris esetén.


Mit jelent az , hogy "normál vezetésí stílus" ? Egyiknek ezt , másiknak azt . Ahogy írtam : barátomék Mazda 2-es dízele hajtós (érthetőbben 3500-4000-ig pörgetős) stílusban eszik városban 5.8-at . Ennek fényében reális ez az 5.7-es gyári adat a Suzuki dízelre , méghozzá teljesen . Az öt literhez viszont már alighanem spórolósan kell vezetni .

A Yaris 1.0-val nem tom , mekkora városi fogyasztást lehet kihozni - gondolom , úgy általában 7-el biztosan elmegy , ha meg nagyon spórolsz , akkor talán 6-al . OK , ez csak egy liter , persze . Mégis mennyi legyen ? Kisautók között fogyasztásban azért ez elég jelentős különbség - százalékban kifejezve a 6 liter ugye 20 %-al haladja meg az ötöt , ez olyan , mintha 10 helyett 12 litert enne egy autó ;) ...

És közben van egy jobban vezethető , sokoldalúbban használható (pl. terhelve , autópályán is lépést tud tartani) motorod .

Hogy mikor éri meg ? Ez persze nagyban függ az új ártól . Yaris esetében csakugyan eléggé brutális a különbség , ezt "kiautózni" nagyon nehéz . Pláne egy kisautónál , amellyel ritkán mennek az emberek évi 40-50 ezer kilométert . Viszont azt hozzátenném , hogy szerintem nem az 1.0 , hanem az 1.3 benzines Yaris árához kell viszonyítani a dízelét .

És még egy dolgot ne felejtsünk el . OK , mikor megveszed újonnan a dízelt a benzines helyett , kifizeted a nagyobb árat . Lehet , hogy később nem mész annyit , hogy kijöjjön a különbözet . Ez is OK . De ettől még minden egyes tankoláskor , minden egyes hosszú úton stb stb meglesz az örömöd , amit a viccesen kicsi fogyasztási értékek okoznak - említett jóbarátom is ezt mondja : leszarja ő , hogy mennyivel lett volna olcsóbb a benzines kis Mazda , amikor legurul békésen a Balatonra 90-100-al , utána leméri a fogyasztást , és az jön ki , hogy négy litert evett az autó  :D ... vagy öt litert úgy , hogy jön haza Bayreuthból az autópályán a megpakolt kocsival , és nyomja neki 140-150-el !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Suzuki
« Válasz #258 Dátum: 2005.08.20 23:00:20 »
...és ott van még, ami Szeke vesszőparopája: ha nem kp., hanem részletre veszed az autót, akkor egy bizonyos futásteljesítmény felett nem is kerül többe, hiszen amennyivel drágább, annyival olcsóbb a fenntartása. :idea:
music     

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Suzuki
« Válasz #259 Dátum: 2005.08.20 23:02:46 »
Jó persze mindent meg lehet magyarázni  :D  Csak ezt add be annak, aki még 1 Loganra is csak úgy kuporgatja össze a kezdő befizetést, és akkor még havi 35-40, na itt nem mind1, hogy +- 5-10ezer a havi részlet, mert magyarországi fizuból élünk, szal nem mindenki keres 150-et, hogy megtehesse, hogy havi 40-et a kocsi részletére + 10 a kaszkóra +10 a benyára.
Laco 73 :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Suzuki
« Válasz #260 Dátum: 2005.08.20 23:04:55 »
Adja a halál, nem akarok én Suzuki-értékesítő lenni... :wink:
music     

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Suzuki
« Válasz #261 Dátum: 2005.08.21 07:41:59 »
Idézetet írta: "KLaco"
Jó persze mindent meg lehet magyarázni  :D  Csak ezt add be annak, aki még 1 Loganra is csak úgy kuporgatja össze a kezdő befizetést, és akkor még havi 35-40, na itt nem mind1, hogy +- 5-10ezer a havi részlet, mert magyarországi fizuból élünk, szal nem mindenki keres 150-et, hogy megtehesse, hogy havi 40-et a kocsi részletére + 10 a kaszkóra +10 a benyára.

Igen igen, ez a vesszőparipám :)
Számold csak ki: fizet havi 30 törlesztőt. Elkölt havi 15öt benyára. Ha dízelt vett volna, akkor fizetne havi 35 törlesztőt és költene havi 10et benyára. Szerintem tökmind1, hogy a részleted magasabb, vagy a benzinköltséged....   Kb. évi 15e km és afelett mindenféleképpen megéri részletre a dízelt venni. De kisebb futásteljesítmény esetén sem buksz, csak nem is nyersz.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Suzuki
« Válasz #262 Dátum: 2005.08.21 11:24:41 »
Idézetet írta: "Szeke"
De kisebb futásteljesítmény esetén sem buksz, csak nem is nyersz.

Annyit mindenképpen, hogy élvezetesebb vezetni (meg tankolni is).
Persze nagyon pikáns, hogy csupa olyanok beszélünk a dízel mellett, akinek benzines kocsija van... :lol:  :lol:  :lol:
music     

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Suzuki
« Válasz #263 Dátum: 2005.08.21 12:43:31 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "KLaco"
Jó persze mindent meg lehet magyarázni  :D  Csak ezt add be annak, aki még 1 Loganra is csak úgy kuporgatja össze a kezdő befizetést, és akkor még havi 35-40, na itt nem mind1, hogy +- 5-10ezer a havi részlet, mert magyarországi fizuból élünk, szal nem mindenki keres 150-et, hogy megtehesse, hogy havi 40-et a kocsi részletére + 10 a kaszkóra +10 a benyára.

Igen igen, ez a vesszőparipám :)
Számold csak ki: fizet havi 30 törlesztőt. Elkölt havi 15öt benyára. Ha dízelt vett volna, akkor fizetne havi 35 törlesztőt és költene havi 10et benyára. Szerintem tökmind1, hogy a részleted magasabb, vagy a benzinköltséged....   Kb. évi 15e km és afelett mindenféleképpen megéri részletre a dízelt venni. De kisebb futásteljesítmény esetén sem buksz, csak nem is nyersz.

Kiszámoltad, a havonta hány kilómétert kell ahhoz menni, hogy 5000 különbség legyen a tankolásnál? Kb-ra kiszámoltam 260-as dízel és 280-as benzinár mellett, 5 ill 6 literes fogyival számolva ha havi 1500km-et mész, akkor már megéri. 1 kis autóval ki megy ennyit havonta? Nem sokan. Nem minden a komfort érzés, mert a pénztárca is számít. Most én innen közelítem meg a dolgot, pláne 1 népautó esetében, mint a Suzuki.
Laco 73 :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Suzuki
« Válasz #264 Dátum: 2005.08.22 09:05:32 »
Idézetet írta: "KLaco"
Kiszámoltad, a havonta hány kilómétert kell ahhoz menni, hogy 5000 különbség legyen a tankolásnál? Kb-ra kiszámoltam 260-as dízel és 280-as benzinár mellett, 5 ill 6 literes fogyival számolva ha havi 1500km-et mész, akkor már megéri. 1 kis autóval ki megy ennyit havonta? Nem sokan. Nem minden a komfort érzés, mert a pénztárca is számít. Most én innen közelítem meg a dolgot, pláne 1 népautó esetében, mint a Suzuki.

Szeke azt írta, hogy kb. évi 15e km-nél lesznek egálban, ez stimmel - különösen, ha nem 1 literes különbséggel számolsz, mert szerintem nagyobb a difi.
music     

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Suzuki
« Válasz #265 Dátum: 2005.08.22 09:32:45 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "KLaco"
Kiszámoltad, a havonta hány kilómétert kell ahhoz menni, hogy 5000 különbség legyen a tankolásnál? Kb-ra kiszámoltam 260-as dízel és 280-as benzinár mellett, 5 ill 6 literes fogyival számolva ha havi 1500km-et mész, akkor már megéri. 1 kis autóval ki megy ennyit havonta? Nem sokan. Nem minden a komfort érzés, mert a pénztárca is számít. Most én innen közelítem meg a dolgot, pláne 1 népautó esetében, mint a Suzuki.

Szeke azt írta, hogy kb. évi 15e km-nél lesznek egálban, ez stimmel - különösen, ha nem 1 literes különbséggel számolsz, mert szerintem nagyobb a difi.

De ennyit se megy a kisautósok 80%
Még mindig ott tartok, hogy ez 1 népautó, szal ezt azért veszik, hogy behozza az árát, nem a komfort miatt. A mai emberek 70% nem tudja, mitől jobb 1 mai dízel, mint 1 benzines. Hidd el nekem, csak a komfort miatt kevesen vesznek ilyen kocsit.
Laco 73 :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Suzuki
« Válasz #266 Dátum: 2005.08.22 09:56:13 »
Idézetet írta: "KLaco"
De ennyit se megy a kisautósok 80%-a.

Ezt nem tudom megítélni, Te többet tudsz... :wink:
Idézetet írta: "KLaco"
Még mindig ott tartok, hogy ez 1 népautó, szal ezt azért veszik, hogy behozza az árát, nem a komfort miatt. A mai emberek 70% nem tudja, mitől jobb 1 mai dízel, mint 1 benzines. Hidd el nekem, csak a komfort miatt kevesen vesznek ilyen kocsit.

Ezen nincs vita, elhiszem. Nálunk legalábbis így van. Szeke pusztán csak annyit állított, hogy kb. évi 15e km felett megéri a dízel.
Az más kérdés, hogy erről a köznép mit gondol.
music     

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Suzuki
« Válasz #267 Dátum: 2005.08.22 10:13:03 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "KLaco"
De ennyit se megy a kisautósok 80%-a.

Ezt nem tudom megítélni, Te többet tudsz... :wink:
Idézetet írta: "KLaco"
Még mindig ott tartok, hogy ez 1 népautó, szal ezt azért veszik, hogy behozza az árát, nem a komfort miatt. A mai emberek 70% nem tudja, mitől jobb 1 mai dízel, mint 1 benzines. Hidd el nekem, csak a komfort miatt kevesen vesznek ilyen kocsit.

Ezen nincs vita, elhiszem. Nálunk legalábbis így van. Szeke pusztán csak annyit állított, hogy kb. évi 15e km felett megéri a dízel.
Az más kérdés, hogy erről a köznép mit gondol.

Persze, ez érthető, hogy ki lehet autózni a különbséget. Én azt tudom, hogy mióta így emelkedtek a benzinárak, vele együtt persze a dízel is kevesebbet autózunk picit, és takarékosabban. Idén még csak 5000-et zavartunk bele a Yarisba.
Laco 73 :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Suzuki
« Válasz #268 Dátum: 2005.08.22 10:24:28 »
Én nem törődöm az áremelkedéssel. Mondjuk az évi 9000 km-mel nem vagyok egy jó alany az állam számára. Így kb. havonta 10-12e forint a benya, ez nem ráz meg, ha felmegy 15-re.
music     

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Suzuki
« Válasz #269 Dátum: 2005.08.22 17:52:32 »
Idézetet írta: "music"
Én nem törődöm az áremelkedéssel. Mondjuk az évi 9000 km-mel nem vagyok egy jó alany az állam számára. Így kb. havonta 10-12e forint a benya, ez nem ráz meg, ha felmegy 15-re.


Nekem, viszont a heti 1 tankolás (45-50l) megvan, és a városba nem is igen használom, ott többnyire a teherrel járok. Szóval nálam a két gépre havi 50-80 között van az üzemanyag!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!