Palack, ezt sikerült összevakarni. Amúgy szerintem ausztráliai adatok. Figyelembe kell venni, hogy szigetországként viszonylag egységes lehet a benzinkínálat és minőség. Ugyanakkor az európai piacnál, mivel nincsenek fizikai határok, bele kell, hogy kalkulálják a 'balkáni' benzint és az oroszt is. Szerintem ezért inkább a 95 a mérvadó.
Továbbra is biztos vagyok benne , hogy az ottani kivitel eltér az ittenitől . Tehát az autóban van a különbség , és nem a benzinben . Kizártnak tartom , hogy az ausztrál 91-es jobb lenne , mint , teszem azt , a német . Ezen fölül semmibe nem kerülne a Toyotának , teszem azt , az orosz piacon forgalmazott autóiba 98-as benzint előírni , míg a németeknél 95-öst vagy akár 91-est .
VAGY PEDIG :Egy másik kézenfekvő magyarázat lehetne , hogy az EU-ban kihalófélben van a normál (91-es) benzin . Ha jól tudom , pl. pont Németországban már nem is forgalmazzák , és máshol is így van ez . Ez látszólag tökéletesen megmagyarázná , hogy miért minimum 95-öst írnak elő Európában mindenhol . Most néztem meg a 2004-es AutoKatalogban a különféle Toyota modellek adatait , és szembeötlő , hogy míg Európában szupert (95-öst) írnak az összes modellhez , addig más piacokon (Japán , Ausztrália , sőt Dél-Afrika) gyakran ugyanazokhoz a modellekhez normált (azaz 91-est) .
------------------------------
Ugyanakkor szerintem ez mégsem azt jelenti , hogy az európai Toyoták is vígan elketyegnének a 91-essel , csak azért ír a gyár 95-öst , mert 91-est nem lehet kapni . Ez azért elég gügye dolog lenne . Valószínűbbnek tartom , hogy az itteni modellek motorvezérlő-elektronikája valóban a 95-ös benzinre van beállítva . Alátámasztja ezt az is , hogy gyakran fedezhetők fel apró (sőt néha nem is annyira apró) különbségek a teljesítmény-adatokban . Vegyük pl. a Camryt ! Az európában forgalmazott Camry 2.4-es változata , amihez 95-ös az előírás , ugyanúgy 152 lóerőt ad le 5200-nál , mint a 91-es benzinre előírt ausztrál . A nyomatékuk is azonos : 218 Nm ; viszont az európai 3800-as , az ausztrál pedig 4000-es fordulaton adja ezt le ! A 3.0 motornál már nagyobb a különbség : a 95-ösre hangolt európai 186 lovas 5300-nál és 273 a nyomatéka 4300-nál , míg a 91-esre "belőtt" ausztrál érdekes módon erősebb : 197 LE 5200-nál és 284 Nm 4400-nál . Továbbá megjegyezném , hogy az európai Corolla 1.8 1 KW-al kisebb teljesítménnyel , és 1 Nm-rel alacsonyabb nyomatékkal rendelkezik , mint az ausztrál !
Szerintem ezek a látszólag apró , "elhanyagolható" különbségek bőven jelzik , hogy korántsem azonos kivitelekről van itt szó - messze nem arról , hogy Ausztráliában "elég bele" a 91-es is , mert az ott olyan tuti , nálunk pedig "a biztonság kedvéért" 95-ös kell :idea: !