Nyaah... olajcsere, szűrőcsere letudva, az első fékbetétek azonban megszívattak, ezért visszakerültek a régi fékek. Érződött már a régi olajon, hogy le kell cserélni, nem volt már egészséges a hangja a motornak. Beleöntöttük az üzemmeleg motorolajhoz az LM Engine Flush tisztítót, majd járni hagytuk a motort bő 10 percig. Addig lepapíroztuk a dolgokat (br2500Ft lett az olajcsere díja, teljesen hivatalosan, munkalapot is nyitva, rendszerben rögzítve, szervizkönyvbe pecsételve), majd beálltam a csápos emelő fölé. Elvileg az olaj 95%-a kifolyt egy apró trükkel: Először az olajszűrőt vette le a srác, mert így az olajjáratokból is azonnal kifolyt az olaj, majd ezután az olajleeresztő csavart szedte ki. Kicserélte a szűrőket, és szétszedte a féket, majd újra összerakta. Addig az olaj csöpögött kifelé, volt rá ideje (bő fél - 3/4 óra). Majd sorra került az új olaj betöltése.
Fék:
Az történt, hogy valami admin. hiba folytán a kapott Brembo fékbetét szett az egydugattyús fékrendszerhez passzol, míg az enyém 2 dugattyús, tehát szipi-szopi van. Régi fékek vissza, bolt felhív, hogy csere-bere kéne. Hétfőn folytatjuk, kérdéses a csere lehetősége a nagyker részéről, mert 4 hónapja vásároltam. Meglátjuk mit tudnak tenni az ügy érdekében, én bízok a sikerben. Nem visszafizettetni akarom velük, hanem, hogy cseréljék ki megfelelő árura. Igazából az alkatrész adatbázis hozta ezt a betét típust találatként, tehát, nem a mi hibánk a rossz döntés.
Ellenben, van egy jó hírem is: Megvizsgáltuk közelebbről is az ABS rendszert egy BOSCH diagnosztikai laptoppal. Ugye, tavasszal azt mondták nekem a Toyota márkaszervizben, hogy az ABS computer nem kommunikál valamiért a diagnosztikai eszközzel. Nos, ez a tézis megdőlt, mert ezzel a BOSCH-sal elsőre tökéletesen csatlakozott, majd végigfuttattunk több hibakód keresőt is, találat nélkül.
Ellenben, amikor elvittük az autót egy lassú körre - ahol a kerekeknél lévő jeladók által érzékelt sebességeket figyelhettük meg, feltűnt, hogy a bal hátsó jeladó a másik 3-ná később indul el, de hamarabb is 0-ázódik le. Amikor magához tér, szépen, azonos sebességeket mutat mind a 4db szenzor, de a bal hátsó induláskor és megállás előtt rakoncátlankodik. Idő hiányában csak ennyire volt lehetőségünk, de a vizsgálódás a következő alkalommal - amikor tényleg kicserélődnek a fékek - folytatódik.
Tehát, nem az ABS computer a hibás, hanem valószínűleg az egyik érzékelő reagál falsch-ul.