Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni: van egy 2006-os évjáratú RAV4-esem, a 177 LE-s modell. Menet közben letiltott a motor (nem állt le) ezért be kellett szállítani egy Toyota márkaszervízbe (nevet szándékosan nem írok). Megállapították, hogy a részecskeszűrő okozza a problémát, de megpróbálják regenerálni (kiviszik autópályára és számítógépre kötve regenerálják). Másnap kellett menni az autóért. Közölték, hogy a regenerálás nem sikerült, de a hibakódot kiütötték és lehet vele menni. A részecskeszűrő cserét felajánlották, de az összeg kicsit soknak tűnt. Valamint közölték, hogy valószínűleg hengerfejes is a kocsi. Mivel eddig semmilyen erre utaló jelet nem tapasztaltam, megkérdeztem miből jutottak erre a következtetésre. Válasz: fogy a hűtővíz a kiegyenlítőtartályból és bugyog benne a víz. Ezt elég furcsának tartottam mivel minden héten megnéztem a folyadékszinteket és amióta nálam van (több mint egy éve) soha nem fogyott egy deci se belőle. Mivel erre is egy horror összeget mondtak érzékeny búcsút vettünk egymástól. A részecskeszűrőt leszedettem és kitisztíttattam (nem savazásos technológiával). Majd elvittem egy másik szerelőhöz a hengerfej "probléma" miatt. Megállapította, hogy kiegyenlítő tartály túlfolyó szelepén nyomja ki a vizet a rendszer (sehol máshol nincs folyás). Szétszedték az egész hűtőrendszert, amibe dugulást nem találtak. Megnézték a termosztátot és a vízpumpát is. Ezekkel semmi probléma nem volt. Elvitték próbaútra: feltöltötték a hűtőrendszert maximum szintig. A próbautak során a tartályban a víz mindig lecsökkent a minimum szintre (túlfolyón kinyomta), de tovább nem. A vízhőmérséklet folyamatosan az optimális szinten volt, minimális túlmelegedés sem volt. A motorolaj és a hűtőfolyadék nem keveredik egymással és a kipufogó füst se fehéres színű. A szerelő azt tanácsolta, hogy a hengerfejet ne bántsuk egyenlőre, mert semmi nem utal arra hogy hengerfejes lenne a kocsi, de nem tudja mi okozhatja a problémát. Szerinte nyugodtan használhatom, amíg nem forralja a vizet vagy nem ürül ki teljesen a kiegyenlítő tartály. Azóta már menten én is vele, de a hűtővíz ugyanazon a szinten (minimum) van és nem is melegszik túl (kisebb mértékű bugyogás látható), felmegy az üzemi hőmérsékletre és onnan nem mozdul a mutató. (Az autóban 250ezer km van jelenleg, viszont 120ezer km-nél (garanciális visszahívás) a motorblokkot és a hengerfejet is kicserélték.)
Ha valakinek lenne hasonló tapasztalata vagy találkozott ezzel e jelenséggel kérem segítsen! Köszönöm!