Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2297054 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4755 Dátum: 2011.01.15 12:34:45 »
Szevasztok!

Csak gondoltam, leírom, hogy jártam. 2 hónapja van nálam a 2003-as HB Corolla, és most jutottam el oda, hogy kuplung csere is kell. (érdekes, hogy erről alig találtam valamit itt a fórumon a kereső segítségével.) Tegnap 8 órán át szívott a szrerelővele, nem tudta leszedni a váltót a motorról, mert rá van rohadva a kuplung, csupa rozsda minden, pajszerral sem jönnek szét, a kinyomócsapágy már valószínüleg be van szorulva a kosárba, az összes csavar feje el van nyírva. Nem tudom mi lesz, de az is lehet, hogy le kell vágni a váltót, aztán lesz ami lesz, cserélni kell, ami károsodott. kicsit pipa vagyok, hogy 50 ezer forintos kuplung cseréből 150 ezres váltócsere lehet, írtam is a kereskedőnek, hogy ez így nem teljesen fair.

Csak gondoltam leírom...

Hát ilyet még nem hallottam, pedig a héten pár sokkal rosszabbul szerelhető autóról vettem le a váltót kuplungcsere miatt (Renault Thalia és Scenic I, egyéb autók topikban képekkel), tehermentesítő gyűrűk lehetnek megrozsdásodva, de az akkorát nem foghat hogy ne jöjjön le.
A kinyomócsapágy a váltón van így az jönne a váltóval együtt, az nem foghat.
Maga a kuplungszerkezet meg a lendkerékre van csavarozva

Saját "lábán" mentél oda a kocsival?
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.15 12:52:09 írta TZoli »

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #4756 Dátum: 2011.01.15 13:53:33 »
Nekem is kicsit furcsa a történet.
Mert ha valóban a kinyomócsapágy szorult bele valamilyen módon a szerkezetbe, akkor pedig ki kellene valahogy (pl a váltó elején lévő porvédőgumit kiszedve) pattintani a kiemelővillát a helyéről, és akkor le kell jönnie a váltónak.
Xanyi

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Szerviz
« Válasz #4757 Dátum: 2011.01.15 14:11:20 »
Eleg furi a dolog. Csak akkor szorulhat fel a valto ha a stiftek elhajlottak vagy esetleg a valto tengelye belerohadt a tarcsa kozepebe. Csavarlazitoval megfujni a kiszedheto muanyag takaronal?
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re: Szerviz
« Válasz #4758 Dátum: 2011.01.15 14:12:58 »
Lehet, hogy megérkezett az első komolyabb hibám. Felengedett kuplungnál zörgést hallok. Alapjáraton elhallgat, de felette folyamatosan szól. Egyedül nem tudtam belokalizálni a hang forrását. Ha csak ráteszem a lábam a kuplungra (kb. 1cm-t nyomom be) elhallgat. Elképzelhető, hogy nyeles-tengely csapágy? Az autó még csak 2 éves és csak 20e km van benne, igaz ez 80%-ban Budapesten, reggel este dugóban.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4759 Dátum: 2011.01.15 15:32:57 »
A Cserélni kellett a vízmpumpát mert eresztett (egyébként is cserélni kellett a hűtőfolyadékot, és így a szijat is).
Milyen szíjat? Egyetlen szíj van, az ékszíj, és ennek cseréjéhez mi köze a hűtővíz cseréhez?  :eek: Ennek a szíjnak is van egy kötelező csereideje, ez aszem pont a 120ezer km, de többnyire előbb kicserélik, nekem pl 60szervizkor szólak, hogy nem ártana cserélni, mert repedezett kicsit.

Így van, azt az egyetlen szijat cserélték ki. Úgy ítélték meg, hogy ki kell cserélni. Eresztett a vízpumpa és a szíjra folyt rá a cucc, ettől egyébként csúszott is, aminek volt hangja. Egyébként erre én is azt mondtam nekik, hogy dobják ki a régi szíjat. Egyébként meg éppen a 120 ezres szervíz volt  ::) .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4760 Dátum: 2011.01.15 15:37:04 »
Lehet, hogy megérkezett az első komolyabb hibám. Felengedett kuplungnál zörgést hallok. Alapjáraton elhallgat, de felette folyamatosan szól. Egyedül nem tudtam belokalizálni a hang forrását. Ha csak ráteszem a lábam a kuplungra (kb. 1cm-t nyomom be) elhallgat. Elképzelhető, hogy nyeles-tengely csapágy? Az autó még csak 2 éves és csak 20e km van benne, igaz ez 80%-ban Budapesten, reggel este dugóban.

Valószínűleg nem ugyanolyan váltód van mint nekem, de mikor nekem szétmentek a nyelestengely csapágyak (ezért kellett megbontani a váltót és akkor cseréltettem a szinkront is), akkor alapjáraton nem volt vele gond, hanem magasabb fordulaton (egyébként ahogy rosszabb lett egyre alacsonyabb fordulat kellett neki és egyre hangosabb volt) illetve terheléskor (emelkedő, gyorsítás) volt hangja.
A végén már annyira durva volt, hogy 100 körül sik pályán is hangos volt. De alapjáraton emlékeim szerint nem volt vele gond.

Azt mondták a szervízben, hogy ebben a váltóban a csapágyak a tartós magas fordulattól tudnak szétmenni, ami ezekszerint nálad nincs.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re: Szerviz
« Válasz #4761 Dátum: 2011.01.15 16:23:47 »
Én is remélem, hogy más baja lesz. Épp a héten jelentkeztem be jan. végére köt. szervizre, úgy látszik megérezte, hogy produkálnia kell valamit addigra.

GuMiSZu

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re: Szerviz
« Válasz #4762 Dátum: 2011.01.15 16:45:14 »
Szia,

Kicsit előrébb jutottunk.
Probléma:
hidegen az első 2-3 percben teljesen normális minden.
utána hirtelen elkezd fulladozni, leakadni a motor, az ECONOMY led kis gázon is folyamatosan narancsban van. tő gázon elindul de ott is darabosan jár.
fogyasztás az egekben jóval 10fölött kb 15 környéke kipufogó kormoz, és elég budös is...

Erre van tippetek? Előre is köszi...

COROLLA '93 1,6 4AFE :(
Corolla XLI  '93 1,6 4a-fe "hecsbekk"
Corolla Verso  SOL '03 1,8 1ZZ

GuMiSZu

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re: Szerviz
« Válasz #4763 Dátum: 2011.01.15 17:24:11 »
Na,

lekaptam a lambda szondát, és helyreállt a béke, normálisan jár, visszajött az alapjárat....
létezik, hogy a lambda szonda ezt a hibát generálja?

Na nézek valahol lambda szondát ....

az ötleteket szívesem veszem :)

köszönöm a segítséget mindenkinek!!!
 :)
Corolla XLI  '93 1,6 4a-fe "hecsbekk"
Corolla Verso  SOL '03 1,8 1ZZ

jrtom

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 111
Re: Szerviz
« Válasz #4764 Dátum: 2011.01.15 20:16:08 »
Szia!

Igen létezik! A lambdaszonda elég sok baromságot tud csinálni. Szerintem nyugodtan nézhetsz egy szondát. :)
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.15 21:28:27 írta kleingy »
Corolla TS, Facelift

GuMiSZu

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re: Szerviz
« Válasz #4765 Dátum: 2011.01.15 20:59:05 »
:)  :clap:

köszi...
nézegettem, agyári az 49pénz... nincs esetleg valami "utánérzős" típus ami nem ilyen drága?
ennyit nem szeretnék érte kiadni   :wacko:

Corolla XLI  '93 1,6 4a-fe "hecsbekk"
Corolla Verso  SOL '03 1,8 1ZZ

Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re: Szerviz
« Válasz #4766 Dátum: 2011.01.16 10:35:19 »
"Csavarlazitoval megfujni a kiszedheto muanyag takaronal?"

Most épp ez történik, reggel megnézem, hogy hol tart a dolog, hátha lejött magától.

"ki kellene valahogy (pl a váltó elején lévő porvédőgumit kiszedve) pattintani a kiemelővillát a helyéről, és akkor le kell jönnie a váltónak."

Ezen gondolkodtam én is, de remélem eszébe jut a szerelőnek magától is. de azért megkérdem tőle, hogy úgy nem megy e.

Félek, hogy ha valami brutál módon húzza le, akkor sérül valami a motoron, vagy a váltóban...


bandibá

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Szerviz
« Válasz #4767 Dátum: 2011.01.16 16:11:30 »
Sziasztok,

Na, voltunk a szervízben... A kocsit nem szedték szét, de egy próbakör után megállapították, hogy nem a tárcsa kopott, hanem a kuplung szerkezet gyengült meg. :-(
Átlagos gyorsításnál valóban nem észlelni semit, csak jellemzően padlógázasan 3-asban, 4-esben - pl. autópályás felhajtásnál, akkor is olyan 300-400 fordulatot "szalad el" a motor, majd éri utol az autó. Szóval annyit mondtak, hogy egyelőre akut probléma nincs. Ennek ellenére úgy érzem legkésőbb nyárra én kicseréltetném benne, mielőtt még nagyobb lesz a gond. Úgyhogy ha valakinek van valami megbízható (és viszonylag olcsó) szervíz javaslata kuplungcserére, szívesen veszek minden javaslatot.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4768 Dátum: 2011.01.16 16:18:51 »
A kuplung-szettnél úgy 30-35 ezer anyagárra számíthatsz (E12 Corolla esetében, mert évjáratot nem írtál, így csak tippelni tudok), plusz a munkadíj kb. még egyszer ennyi. Melyik városban laksz? Hol ajánljunk szervizt? Garis a kocsi vagy sem? Stb. :)
         

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Szerviz
« Válasz #4769 Dátum: 2011.01.16 19:11:13 »
Sziasztok,

Na, voltunk a szervízben... A kocsit nem szedték szét, de egy próbakör után megállapították, hogy nem a tárcsa kopott, hanem a kuplung szerkezet gyengült meg. :-(
Átlagos gyorsításnál valóban nem észlelni semit, csak jellemzően padlógázasan 3-asban, 4-esben - pl. autópályás felhajtásnál, akkor is olyan 300-400 fordulatot "szalad el" a motor, majd éri utol az autó. Szóval annyit mondtak, hogy egyelőre akut probléma nincs. Ennek ellenére úgy érzem legkésőbb nyárra én kicseréltetném benne, mielőtt még nagyobb lesz a gond. Úgyhogy ha valakinek van valami megbízható (és viszonylag olcsó) szervíz javaslata kuplungcserére, szívesen veszek minden javaslatot.

Ne nyomjál padlógázt, minek? Én életemben nem nyomtam padlógázt, sztem azt csak gyorsulási versenyen kell.. 1-1 neccesebb előzésnél esetleg(ilyen talán volt nekem is), de amúgy minek?