Szavazás

Melyik állítás igaz rád?

Télen téli gumi - nyáron nyári gumi, lehetőleg nem túl idősek.
307 (92.2%)
Négyévszakossal nyomom télen-nyáron.
19 (5.7%)
Ami éppen akad, cserébe óvatos vagyok.
3 (0.9%)
Nem érdekel a gumi kérdés, szerintem csak marketing.
4 (1.2%)

Összes szavazó: 331

Szerző Téma: Gumik és felnik  (Megtekintve 4089761 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22935 Dátum: 2014.05.07 23:22:58 »
Ja, most jelenleg valahol 570000 (igen, ötszázhetvenezer) km jár saját elmondása szerint. Még mindig gyári fékekkel. :)))
Persze, mert nem fékez  :D ... és a kormányt sem fogja  :lol: ... lévén azon sem látható semmi kopás  :sorcerer: !

Én utoljára akkor láttam közelről azt az autót, mikor még "csak" 400 ezer volt benne. De ha egy nullát leszed belőle, azt is simán elhiszem  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22936 Dátum: 2014.05.11 11:39:34 »
Sajna sanszos, hogy a nyári gumijaimat le kell cserélnem. Kicsit jobbra húz a kocsi. Voltam szervizben, beállították a futóművet, de így is megmaradt a jobbra húzás. Hátra tettük az első gumikat, de nem segített. Azt mondták, hogy a gumi a hibás. Most még lesz egy próba, visszatesszük a télieket és meglátjuk.

Viszont a 215/50R17 méret elég horror áron van esetleg a 225/45R17 lehet helyette, ezeknek 15-20e Ft-tal olcsóbb darabja.
A Fulda SportControl kijönne egy százasból, a kicsit nevesebbek már 130-tól lennének fölfelé. Eredeti méretben 180-220e/garnitúra  :eek:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22937 Dátum: 2014.05.11 16:23:24 »
Sajna sanszos, hogy a nyári gumijaimat le kell cserélnem. Kicsit jobbra húz a kocsi. Voltam szervizben, beállították a futóművet, de így is megmaradt a jobbra húzás. Hátra tettük az első gumikat, de nem segített. Azt mondták, hogy a gumi a hibás. Most még lesz egy próba, visszatesszük a télieket és meglátjuk.

Viszont a 215/50R17 méret elég horror áron van esetleg a 225/45R17 lehet helyette, ezeknek 15-20e Ft-tal olcsóbb darabja.
A Fulda SportControl kijönne egy százasból, a kicsit nevesebbek már 130-tól lennének fölfelé. Eredeti méretben 180-220e/garnitúra  :eek:
Milyen mintázatú a gumi? Meg van adva, hogy melyik a külső és a belső oldala? Ha nem, akkor én azzal próbálkoznék, hogy átszereltetném egyik oldalról a másikra. Tehát: felniről le, felnire föl, és áttenni a másik oldalra: hogy a forgásirány ne változzon, de a gumi az autó másik oldalára kerüljön.

Nekem is volt amúgy korábban ilyen gumim. Mivel annál kötött volt, hogy melyik oldala a külső, és nem húzott el nagyon, továbbá ahogy te is írod: jobbra húzott (zavaróbb, ha a szembeforgalom felé húz!) ezért úgy döntöttem, csere helyett inkább együtt élek a jelenséggel.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22938 Dátum: 2014.05.11 16:25:41 »
A két képen a Yarisom bal első kereke látható. Közvetlenül egymás után készültek a képek - de közben állítottam a keréknyomáson. Tippeltek, hogy mennyiről mennyire  :) ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22939 Dátum: 2014.05.11 16:54:23 »
Sajna sanszos, hogy a nyári gumijaimat le kell cserélnem. Kicsit jobbra húz a kocsi. Voltam szervizben, beállították a futóművet, de így is megmaradt a jobbra húzás. Hátra tettük az első gumikat, de nem segített. Azt mondták, hogy a gumi a hibás. Most még lesz egy próba, visszatesszük a télieket és meglátjuk.

Viszont a 215/50R17 méret elég horror áron van esetleg a 225/45R17 lehet helyette, ezeknek 15-20e Ft-tal olcsóbb darabja.
A Fulda SportControl kijönne egy százasból, a kicsit nevesebbek már 130-tól lennének fölfelé. Eredeti méretben 180-220e/garnitúra  :eek:

Érdekesek ezek a T25 Ave 17-es gumiméretek. Facelift előtt 215/45R17, utána - mint neked - 215/50R17. Holott a 16-os méret 205/55R16 és gondolom a téli nálad is ezen futott.
A 16-os gyári méretnek a tökéletes váltómérete az, amit te is írtál a 225/45R17, viszont ez sajnos nem szerepel sehol sem az autó dokumentációjában, ellenben a másik 17-es méretekkel, amik valóban váltóméretek, de nem a 100%-osak. Én nem gondolnám, hogy bármi problémát okozhatna a 225-ös méret. De inkább kérdezz meg egy olyan gumist, akinek adsz a szavára, szakértelmére, hogy mi lenne, ha 225-ös kerülne fel rá.

Amúgy a 215/50-es még drágább is, mint a /45-ös.  :devil:

215/50R17-ben egy esetleges értelmes opció pl. 36eFt/db áron a Hankook  :otlet:
http://www.gumi-popgom.hu/autogumi/hankook/ventus-prime-2-k115/215-50-r17-91-w

Tudom, hogy ez is kemény pénz, de ha akarsz ragaszkodni a gyári mérethez és kicsit márkásabb gumit szeretnél, akkor talán.


Jövőre hasonló cipőben leszek, elkopnak vagy inkább elöregszenek a gumik nálam is, cserélni fogok.

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22940 Dátum: 2014.05.11 17:06:50 »
A két képen a Yarisom bal első kereke látható. Közvetlenül egymás után készültek a képek - de közben állítottam a keréknyomáson. Tippeltek, hogy mennyiről mennyire  :) ?

Szerintem növelted a nyomást, a jobb oldali képen több van a gumiban. Többet enged mutatni a háttérből - főleg a sétáló alak körül. De, hogy ez mennyi tized bar, passz. 0,4 bar?

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22941 Dátum: 2014.05.11 17:14:21 »
Nekem is volt amúgy korábban ilyen gumim. Mivel annál kötött volt, hogy melyik oldala a külső, és nem húzott el nagyon, továbbá ahogy te is írod: jobbra húzott (zavaróbb, ha a szembeforgalom felé húz!) ezért úgy döntöttem, csere helyett inkább együtt élek a jelenséggel.
GY Eagle NCT5. Van még rajta 5+ mm minta.
Az egyiken van egy minimális, alig-alig észrevehető szálhiba   :wacko:



'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22942 Dátum: 2014.05.11 17:24:14 »
De inkább kérdezz meg egy olyan gumist, akinek adsz a szavára, szakértelmére, hogy mi lenne, ha 225-ös kerülne fel rá.
Én is jövő szezonra terveztem a cserét.
Hogy melyik gumis lenne jó, azt nem tudom, Áprilisban rakattam fel, akkor centrírozták is, most a szervizben mind a 4-et újra szerelték, mert itt teljesen mást mutatott a gép  :eek:
A 225-öst kicsit jobban megvezetik a hosszanti bordák, viszont nagyobb felületen tapad. A felnire bőven felmegy, csak kicsit soknak érzem egy "unalmas" Avensisre  ;) Viszont a 205/55R16-nak pontos váltómérete, szemben a mostanival.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22943 Dátum: 2014.05.11 17:33:23 »
A két képen a Yarisom bal első kereke látható. Közvetlenül egymás után készültek a képek - de közben állítottam a keréknyomáson. Tippeltek, hogy mennyiről mennyire  :) ?
Szerintem fél bar a különbség

Bal: 2,5-3,0
Jobb: 3,0-3,5

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22944 Dátum: 2014.05.11 20:15:52 »
Sajna sanszos, hogy a nyári gumijaimat le kell cserélnem. Kicsit jobbra húz a kocsi. Voltam szervizben, beállították a futóművet, de így is megmaradt a jobbra húzás. Hátra tettük az első gumikat, de nem segített. Azt mondták, hogy a gumi a hibás. Most még lesz egy próba, visszatesszük a télieket és meglátjuk.



Erről az egyik barátom története jutott az eszembe. Vett a barátom egy vadiúj Honda Civic-et, az "űrcivivet". A kocsi új korától húzott enyhén, de érezhetően az egyik irányba. A szervíz többszöri próbálkozással sem tudott mit csinálni a kocsival, nem találták meg a hibát. Végül a Honda megoldása az lett, hogy a két oldalon eltérő nyomásra fújta a gumikat úgy, hogy meglegyen nagyjából az egyenesfutás.

A srác azóta is így jár a kocsival.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22945 Dátum: 2014.05.11 20:34:47 »
Erről az egyik barátom története jutott az eszembe. Vett a barátom egy vadiúj Honda Civic-et, az "űrcivivet". A kocsi új korától húzott enyhén, de érezhetően az egyik irányba. A szervíz többszöri próbálkozással sem tudott mit csinálni a kocsival, nem találták meg a hibát. Végül a Honda megoldása az lett, hogy a két oldalon eltérő nyomásra fújta a gumikat úgy, hogy meglegyen nagyjából az egyenesfutás.

A srác azóta is így jár a kocsival.

Biztos működik, de nem ezt a megoldást várná az ember  :hmmmm:
Pont a múltkor próbáltam a Carinát, hála Istennek simán elment 200 métert úgy, hogy nem kellett korrigálni - kb. 1 centire volt a kezem a kormánytól  :whistling: Futóműves csak a kormány állásán állított (ellenőriztettem a futóművet lengéscsillapító csere után), de az sem sikerült neki  :wacko: A gumikat egyformára fújom.
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.11 20:38:06 írta vd1234 »

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22946 Dátum: 2014.05.11 20:35:20 »
Biztos működik, de nem ezt a megoldást várná az ember  :hmmmm:

Főleg nem egy Hondától...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22947 Dátum: 2014.05.11 21:39:53 »
Biztos működik, de nem ezt a megoldást várná az ember  :hmmmm:
Pont a múltkor próbáltam a Carinát, hála Istennek simán elment 200 métert úgy, hogy nem kellett korrigálni - kb. 1 centire volt a kezem a kormánytól  :whistling: Futóműves csak a kormány állásán állított (ellenőriztettem a futóművet lengéscsillapító csere után), de az sem sikerült neki  :wacko: A gumikat egyformára fújom.
Lehetett akár más probléma is. Mint pl nálam:nem párban cseréltem vissza a kerekeket és máris félrehúzott(Persze új autónál másnak kell lenni)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22948 Dátum: 2014.05.11 21:47:01 »
Szerintem fél bar a különbség

Bal: 2,5-3,0
Jobb: 3,0-3,5
Na, a megoldás: a bal oldaliban 2.2, a jobban 3.0 van  :otlet: :yes:

Igazából azt írtátok, amit olvasni szerettem volna  ;) ... hogy alig látszik. (Mert korábban itt valaki nagyon amellett tört lándzsát, hogy már 0.2 eltérést is látni szemre.)

Jól mutatja a kép, hogy a felfekvő felület gyakorlatilag nem csökken  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22949 Dátum: 2014.05.11 22:45:30 »
Na, a megoldás: a bal oldaliban 2.2, a jobban 3.0 van  :otlet: :yes:

Igazából azt írtátok, amit olvasni szerettem volna  ;) ... hogy alig látszik. (Mert korábban itt valaki nagyon amellett tört lándzsát, hogy már 0.2 eltérést is látni szemre.)

Jól mutatja a kép, hogy a felfekvő felület gyakorlatilag nem csökken  :yes:

Nemrég letöltöttem egy androidos vizsgafelkészítő programot, és van benne műszaki rész is. Abban is az van, hogy nagy nyomás mellett a gumi közepe kopik (jobban), tehát csökken a felület, alacsonyabbnál meg a két széle. Régen is így tanultuk. Ezek szerint az újabb gumikra ez már kevésbé jellemző?