Kíváncsiságból végigfutottam ezt a vitát (is). Kívülállóként jelzem, nagyon rossz felé vittétek el a témát, semmi értelme csoportokat összemosni, stb.
A lényeg az élni és élni hagyni elv! Mindkét részről. Igen, vannak tuskó paraszt motorosok is, de/és vannak ilyen autósok is. Na, ezeket kellene kigyomlálni mindkét részről és béke lenne, olyan béke, ami pici odafigyeléssel fenntartható is.
Én autósként igenis, támogatom pl. a pirosnál álló autósorhoz érkező nagymotor egy-egy nem túlzó(!!!) gázfröccsel történő jelzését. Azt nem, hogy üres kipufogó csővel, dob nélkül többször is leszabályzáson üvöltsöm, mert az ijesztő, felesleges és paraszt dolog. Ilyenért garantáltam kiszállok és lerúgom a fszba a motorost, pláne, ha akkor teszi ezt, amikor a gyerekeim alszanak hátul az ülésben. Ez a példa egy erősen sarkított, de sajnos létező eset, jómagam nem találkoztam még ilyennel. Ellenben, olyannal igen, hogy meglátom haladás közben a visszapillantómban közeledő motorost és lehúzódom neki, utat engedve és Ő ezt kézjelzéssel megköszöni. Felénk ez nem ritka és nem is emlékszem, mikor volt utoljára erre motoros baleset.
Én úgy vagyok vele, hogy egy nagymotor kb 2 mp- alatt megelőz, ezért, én törekszem arra, hogy segítsem, ahogy tudom, hadd haladjon. Cserébe, elvárom tőle, hogy hozzám hasonlóan figyeljen rám, ne türelmetlenkedjen.
Debreceni jóbarátomnak van egy Triumph Tiger mocija (800ccm). Az elmúlt hétvégén mutatta, hogy kivette a kipuffja végéből a tompító csődarabkát. Picit öblösebb lett a hangja, nekem kifejezetten tetszett, a magam részéről hasznos jelzőnek tartom, ha csak 4-5000-ig pöccint a gázkarra. Nem tolakodó, nem ijesztő, csak jelző hang. És örömmel segítem, ha tudom.
Nem kívánom, hogy bármelyik motoros essen, sérüljön, hajon meg, de, aki nem ésszel vezet, az ne csodálkozzon, ha balesetet szenved. És azt kell, hogy mondjam, nem tudom sajnálni. De az olyat igen, aki önhibáján kívül szenved balesetet.