... a Civicnek volt egy 1.5-ös fogyasztásra hangolt változata, aminek hosszabb volt a végáttétele, emiatt 120-nál(!) forgott 3e körül, a fogyi pedig 6 körül-alatt..
Igen, és az pl nem is ment. Ráadásul anno az 1,4 hengerenkénti befecskendezéséses Off F Astra alapból ilyen volt (óra szerinti 116-nál mutatott 3000-et), tartós 100-120 sebességnél 6,2-nél nem ment feljebb a fogyi 1995-ben, amikor még a benzin is olcsó volt és nem kellett "művészkedni" az alacsony fogyasztásért.
El kell fogadni, hogy a mai hiperszívó kis cm3-s benzinmotorok nem kifejezetten utazó motorok, annak ellenére, hogy lehet velük gyorsan is menni. Erre egyértelműen a nyomatékra hangolt 5-nél több fokozatú váltóval szerelt típusok valók. Igazából legjobban akkor érzi át ezt a különbséget az ember, ha ilyet is és olyat is vezet.
A kis cm3-as motorokhoz nyomaték hiány miatt felesleges és ésszerűtlen 5-nél több fokozatot társítani, azokat pörgetni kell, hogy menjenek pl egy előzés alkalmával. Ezeknél tervezéskor-gyártáskor a tartós üzemhez hangolt strapás alkatrészekre kell helyezni a hangsúlyt ahelyett, hogy 6 sebességes váltót társítanak hozzá. Minek? Azért, hogy vízszintes úton tartani tudja a 140-et?
Az autópályára (és hosszabb utakhoz) elsősorban nyomaték kell és pont. Ezt sem lóerő, sem "lift" nem helyettesíti.
Ezt tudják a turbós benzinesek és a dízelek (akinek a fogyasztás is számít), na, meg az új fullhibridek.