Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2306207 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Szerviz
« Válasz #5490 Dátum: 2011.06.26 21:49:12 »
a fordulatszám ingadozást szerintem okozhatja a koszos pillangoszelep is! a nyikorgást meg a kor!!!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Szerviz
« Válasz #5491 Dátum: 2011.06.26 22:28:43 »
Annóba volt ilyen problémája a  renault cliom-nak is azt mondták lehet hogy alapjárati motor döglődik.

gelle

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Szerviz
« Válasz #5492 Dátum: 2011.06.27 09:20:58 »
a fordulatszám ingadozást szerintem okozhatja a koszos pillangoszelep is! a nyikorgást meg a kor!!!


És amikor megvettem, miért nem nyikorgott? Valamit csak babrált vele az előző tulaj, h ideiglenesen eltüntesse...
Amúgy szerintem nem normális, méterekről lehet hallani, hogy nyikorog a kocsi.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Szerviz
« Válasz #5493 Dátum: 2011.06.28 14:41:29 »
mittom én miért nyikorog!!   én a fordulatszám ingadozásra irtam,h lehet koszos a pillangoszelep.   nyikorgás nemtom mitől van.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

gelle

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Szerviz
« Válasz #5494 Dátum: 2011.06.28 17:38:24 »
mittom én miért nyikorog!!   én a fordulatszám ingadozásra irtam,h lehet koszos a pillangoszelep.   nyikorgás nemtom mitől van.

Rendben, köszönöm a választ. Akkor lehet, hogy egy takarítást megérdemel a pillangószelep, hátha. És remélem, nem az alapjárati motor.
Viszont írtad, hogy a kor miatt nyikoroghat, de az a furcsa, hogy eddig nem nyikorgott, csak vásárlás után pár hónappal jött elő nála.
Szilentektől jöhet a nyikorgás? Lehet, hogy ha befújom egy kis szilikonnal a dolgokat, elmúlik?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Szerviz
« Válasz #5495 Dátum: 2011.06.28 17:42:07 »
alapjárati motor??  van a miénkben olyan???  régebben az akkori csajom kis opel corsajában volt ilyen alapjárati motor,ami tönkrement és az uj 55ezer volt. bosch....
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Aaron85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
Re: Szerviz
« Válasz #5496 Dátum: 2011.06.28 18:38:50 »
alapjárati motor??  van a miénkben olyan???  régebben az akkori csajom kis opel corsajában volt ilyen alapjárati motor,ami tönkrement és az uj 55ezer volt. bosch....
Jelentem az enyémbe kellett cserélni, cirka 115 ezer lett volna, szerencsére garis volt akkor még...
BLACK COROLLA TS 2005

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Szerviz
« Válasz #5497 Dátum: 2011.06.28 21:25:40 »
Na ugye hogy nem vagyok buta :whistling:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #5498 Dátum: 2011.06.30 08:31:57 »
Srácok, Help Me!  :helpsmilie:

Nem tetszik valami az autómon. Tegnap este utántöltöttem a motorolajat és utána beindítottam a motort. Az alapjárata indítás után 1000-1050 ford/perc körül volt. Picit megpöccintettem többször is a gázpedált, de csak annyira, hogy a fordulat 2000-nél ne menjen feljebb. És ekkor fura jelenséget tapasztaltam: Mikor megnyomtam a gázpedált, az elvárt reakció (egyből emelkedik a fordulat) helyett hallottam egy szisszenést, közben mintha fulladt volna a motor, majd következett a fordulatszám emelkedés. Mikor el kezdett a fordulatszám emelkedni, épp akkor szálltam le a gázról.  :wacko:
Teljesen olyan feeling volt, mintha fulladna a motor.

Mielőtt ezt tapasztaltam, kb 2 órája állt az autó, ugyan nem volt már üzemi hőfokon a hűtővíz, de még kimozdult a vízhőfok mutató az alsó vonás fölé és az olajsapkát letekerve még gőzölgött a motor belseje, tehát nem volt kihűlve.

A túráztatást, mivel este fél 10 volt és az autó a szomszéd ablaka előtt állt, nem akartam tovább forszírozni. Előtte menet közben nem tapasztaltam fulladást.

Kérdés, hogy EZ mitől lehet?

A motorolajban nincs adalék, az üzemanyagban piros Spuri van 50L benzin / 50ml Spuri arányban, tehát az üzemanyagrendszer tiszta. A motor járása egyenletes alapjáraton, a hangja olyan, amilyennek kell lennie, sima, halk. Indulni a szokásos módon pöccre indul. A levegőszűrő normál benne, olyan, mint a gyári.

Tanácstalan vagyok... Elképzelhető, hogy valami mégis eldugult benne? EGR szelep, Lambdaszonda? Hibaüzenet nincs (check engine lámpa nem világít)...

 :helpsmilie:
 
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Satriani

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5499 Dátum: 2011.06.30 08:36:20 »
Pont az előbb írtam egy topikkal odébb, hogy ha fullad, elgyengül a motor, az szerintem könnyen lehet attól, hogy nem az ideális 14.7:1 AFR mellett keveri a keveréket a gép. Túl sok benzin = fulladozás. Coltnál már láttam konkrétan ilyet, párás levegőben kezdte a fesztivált (tegnap milyen volt az idő?  :whistling: ), szárazban jól működött, lambda szonda volt a bűnös, cserélni kellett.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #5500 Dátum: 2011.06.30 08:43:49 »
Pont az előbb írtam egy topikkal odébb, hogy ha fullad, elgyengül a motor, az szerintem könnyen lehet attól, hogy nem az ideális 14.7:1 AFR mellett keveri a keveréket a gép. Túl sok benzin = fulladozás. Coltnál már láttam konkrétan ilyet, párás levegőben kezdte a fesztivált (tegnap milyen volt az idő?  :whistling: ), szárazban jól működött, lambda szonda volt a bűnös, cserélni kellett.
Tegnap este teljesen kellemes volt az idő erre, semmi extra, este fél 10-kor is kb 20 fok körül volt a hőmérséklet. Párát nem mértem, de nem lehetett magas.
A lambda szonda hibáját úgy tudom jelzi a check engine lámpa, vagy tévedek?  :?:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Satriani

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5501 Dátum: 2011.06.30 08:49:59 »
A Colt nem checkelt engine-t, viszont a hibakód olvasó kidobta a lambda szonda hibáját. A helyedben bemennék a szervizbe egy kiolvasásra.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #5502 Dátum: 2011.06.30 09:01:56 »
A Colt nem checkelt engine-t, viszont a hibakód olvasó kidobta a lambda szonda hibáját. A helyedben bemennék a szervizbe egy kiolvasásra.
Erre én is gondoltam, csak úgy voltam vele, hogy hibakód akkor van, ha világít a lámpa. Elvileg így logikus számomra, de persze lehet, hogy nem ez a valóság. Köszi a tippet!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Szerviz
« Válasz #5503 Dátum: 2011.06.30 09:40:27 »
A Colt nem checkelt engine-t, viszont a hibakód olvasó kidobta a lambda szonda hibáját. A helyedben bemennék a szervizbe egy kiolvasásra.
Erre én is gondoltam, csak úgy voltam vele, hogy hibakód akkor van, ha világít a lámpa. Elvileg így logikus számomra, de persze lehet, hogy nem ez a valóság. Köszi a tippet!
Xanyi anno azt írta, hogy a Toyotánál külön hibakódja van a szonda hibájának is.

Ezt írja amúgy a Toyota javítási kézikönyv:
"Az Euro-OBD elõírás értelmében a motor ECU fel kell gyújtsa a mûszerfalon elhelyezkedõ motor ellenõrzõ lámpát, ha az ECU hibás mûködést észlel az emissziószabályozó rendszerben, az erõátviteli rendszer olyan elemeiben, amelyek hatással lehetnek az emisszióra, vagy pedig magán az ECU-n belül. Mindamellett, hogy a motor hibás mûködésére utaló lámpát felgyújtja, az adott hibához kapcsolódó és az ISO 15031-6 szabványban megadott hibakódot (DTC) rögzít a memóriájában.
Ha a hiba 3 egymás után következõ „út” során nem fordul elõ, a CHK ENG (MIL) lámpa kialszik, azonban a hibakód (DTC) rögzítve marad az ECU memóriájában."
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.30 10:00:21 írta gomzol »

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #5504 Dátum: 2011.06.30 11:53:04 »
Na ma bevásároltam:
- Castrol Edge 5W30 olaj (2 liter, mert 1 maradt tavalyról): 5140,-
- olajszűrő: 700,-
- légszűrő: tavalyról maradt (1300,-)
- pollenszűrő: 3500,-
- szelepfedéltömítés-szett: 4900,-

Valamikor a nyári tali után tudjuk megcsinálni a cseréket.  :)