Sziaztok üdv mindenkinek.Segitségeteket kérném! a jobb első kerékoldali féltengely csuklom cserés lett lebontottam de nem tudom levenni .hogyan kell? köszönöm a válaszokat.további jo munkát.
Szia!
Nekem sem jött le sem a Carináéról, sem a Marutiéról. Egy rugós gyűrű pattan be a tengelyen és az agyban levő hornyok közé, több videón megütögetik finoman és lejön, de nálam egyszer sem jött be, féltengelycsukló lehúzóval sem.
Sarokcsiszolóval vágtam le, először a külső részt, utána a belsőnél kell vigyázni, hogy ne vágjon bele az ember a tengelybe. Amikor bevágtam a tengelyig kb. fél milliméterre kétoldalt szemben (tengelyirányban), utána hidegvágóval le tudtam repeszteni a tengelyről. Kell figyelni, mert bordás ugye.
Előtte nézd meg, hogyan volt fent a csukló, mert futnia kell a belső csuklóval, érdemes megjelölni az egyik golyó pozícióját a tengelyen.
Kint van az egész féltengely? Akkor könnyebb megoldani, én szenvedtem vele, mert nem akartam kivenni a váltóból.
Ha a korong pont golyót fog, az érdekes érzés lesz, a golyó szerintem simán 100.000-rel forog majd a helyén és olyan, mintha nem vinné a gép az anyagot... Óvatosan kell, az a lényeg, kesztyű-szemüveg. Gyakorlatilag egy hámozás...
Összerakás előtt érdemes megnézni a tengelyt, mennyire lett megnyomorgatva, esetleg kell-e reszelni kicsit a bordákon? Aztán a zsírral meg kell tölteni a csuklót (mindet jó belenyomni, ha nem fér a csuklóba mozgatásokkal bedolgozva sem, akkor a porvédőbe, ilyen leírást is láttam), tengelyre rátenni a gumi porvédőt (elég nagy gáz, ha lemarad!) és az új rugalmas gyűrűt, majd összeütni a kettőt a megjelölt pozícióban. Porvédőt gyűrűkkel rögzíteni kell, gyűrűösszehúzó fogó jól jön. Ha nem vagy messze Pécstől, kölcsön tudom adni kis időre a csukló lehúzót meg a gyűrűösszehúzót is. Marutinál még nem volt fogóm, ott kötegelővel rögzítettem a porvédőt, hála Istennek úgy is jó volt
Lehetőleg ott, ahol rögzíteni kell a gumit, ott ne legyen zsíros sem a fém, sem a gumi.