Szerző Téma: Prius - hibák, hibajelenségek  (Megtekintve 886028 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1350 Dátum: 2016.07.14 09:35:42 »
Nem mértem meg, sajna nincs fesz.mérőm
Ideje beszerezni ilyen alapvető eszközt.
Almát az almával érdemes összehasonlítani, a Mobil1 0W20 ast a M1 5W30 al, kb ezres a külonbség /L., az Eneos nál még annyi sem.

Edk
Igen, a jelenlegi EU-s termékekről azonban még nincs ilyen adatlap.

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1351 Dátum: 2016.07.14 11:00:08 »
Én még viszonylag friss Priusos vagyok mivel eddig 2 olajcserém volt eddig (ma lesz épp a harmadik) de először Castrol Magnatec A1/A5-öt tettem bele - na ebből utána kellett töltenem a 4Literesből a maradékot 10ekm alatt és a végén minimummal mentem olajcserére. Ezután Eneos Multi-t tettem bele, 13ekm alatt lement a maxról a minimum közelébe. Szóval én ajánlom az Eneos-t, nekem megoldotta az olajfogyasztásomat. 5W-30 volt mindkettő egyébként.

kerike

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1352 Dátum: 2016.07.14 14:10:11 »
Én még viszonylag friss Priusos vagyok mivel eddig 2 olajcserém volt eddig (ma lesz épp a harmadik) de először Castrol Magnatec A1/A5-öt tettem bele - na ebből utána kellett töltenem a 4Literesből a maradékot 10ekm alatt és a végén minimummal mentem olajcserére. Ezután Eneos Multi-t tettem bele, 13ekm alatt lement a maxról a minimum közelébe. Szóval én ajánlom az Eneos-t, nekem megoldotta az olajfogyasztásomat. 5W-30 volt mindkettő egyébként.
Akkor azt hiszem én is kipróbálom az Eneos-t. Köszi. :yes:

kerike

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1353 Dátum: 2016.07.14 14:11:27 »
Ideje beszerezni ilyen alapvető eszközt.
Almát az almával érdemes összehasonlítani, a Mobil1 0W20 ast a M1 5W30 al, kb ezres a külonbség /L., az Eneos nál még annyi sem.

Edk
Igen, a jelenlegi EU-s termékekről azonban még nincs ilyen adatlap.
Megértettem, köszönöm. :yes:

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1354 Dátum: 2016.07.14 20:22:13 »
Igaz nem Eneos olajat kérdeztem, hanem Mobil-t, de az ár az 5w30 és a 0w20 között 3x-os volt. Azért nem mindegy, hogy 5000 vagy16000! Meg aztán, ha továbbra is eszi akkor megint nem mindegy 4000/l vagy 1200
Erről az olajadalékról sokat nem tudok csak ajánlották.

Nem tudom mennyit mész egy évben és milyen gyakran kell olajat cserélned, de ha 10e ft gondot okoz egy autó karbantartásánál, akkor... :hmmmm:

kerike

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1355 Dátum: 2016.07.14 22:26:59 »
Igazad van, az olaj cserénél "csak" 10e a különbség. De a folyamatos után töltögetés a drágább olajból egy ciklus alatt újabb 10 vagy 15e. Bocs, de nekem ez egy évben 20-25e. Ha neked van havi 2-2.5e fölösleged, szívesen elfogadom ;)

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1356 Dátum: 2016.07.15 12:13:44 »
Igazad van, az olaj cserénél "csak" 10e a különbség. De a folyamatos után töltögetés a drágább olajból egy ciklus alatt újabb 10 vagy 15e. Bocs, de nekem ez egy évben 20-25e. Ha neked van havi 2-2.5e fölösleged, szívesen elfogadom ;)
Évi 20-25e-nek sem lenne szabad gondot okozni egy autó fenntartása esetén. És az utántöltögetés, "csodaszer" adalékok beleborogatása nem megoldás . Szvsz kendácsolás kategória. Ezektől  meg még jobban tönkre megy adott esetben a motor. Eszi az olajat? Meg kell javíttatni és  pont. :)

Mi van ha mondjuk nagyobb a baj...bármi ami költségesebb. Azt is majd okosban,óccsón?  :eek:

Na de nekem amúgy mindegy, mindenki csinál amit akar. Meg nem is szoktam más zsebében turkálni...
« Utoljára szerkesztve: 2016.07.15 12:18:21 írta dert »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1357 Dátum: 2016.07.15 12:35:03 »
Évi 20-25e-nek sem lenne szabad gondot okozni egy autó fenntartása esetén. És az utántöltögetés, "csodaszer" adalékok beleborogatása nem megoldás . Szvsz kendácsolás kategória. Ezektől  meg még jobban tönkre megy adott esetben a motor. Eszi az olajat? Meg kell javíttatni és  pont. :)

Mi van ha mondjuk nagyobb a baj...bármi ami költségesebb. Azt is majd okosban,óccsón?  :eek:

Na de nekem amúgy mindegy, mindenki csinál amit akar. Meg nem is szoktam más zsebében turkálni...


Nem csodaszerekről írt, hanem egy kenőanyagot - ami nem vált be - leváltotta egy másikra, ami meg bevált számára. Mi ebben a kendács?
Hallottál már a NOAK-ról? Ismerkedjetek.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1358 Dátum: 2016.07.15 13:04:13 »
Nem csodaszerekről írt, hanem egy kenőanyagot - ami nem vált be - leváltotta egy másikra, ami meg bevált számára. Mi ebben a kendács?
Hallottál már a NOAK-ról? Ismerkedjetek.

Semmit érő olajadalékon is gondolkozott...
Inkább  olvasd vissza újra az egészet és értelmezd mielőtt oltogatsz,köszi! Mert a lényege nem az volt az írományomnak mint  amit reagáltál...
Ja, és az NOACK lesz inkább!  :clap:
« Utoljára szerkesztve: 2016.07.15 13:07:17 írta dert »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1359 Dátum: 2016.07.15 17:21:54 »
Az ENEOS 5W30 NOACK illékonysága 9.5, a 0W20-é 13. Ez is azt támasztja alá, hogy az utóbbiból fog több fogyni.

http://www.eneos.us/wp-content/uploads/2014/11/ENEOS-Fully-Synthetic-Motor-Oil-Product-Data-Sheet-2014.pdf



NOCSAK!!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1360 Dátum: 2016.07.15 18:01:33 »
Semmit érő olajadalékon is gondolkozott...
Inkább  olvasd vissza újra az egészet és értelmezd mielőtt oltogatsz,köszi! Mert a lényege nem az volt az írományomnak mint  amit reagáltál...
Ja, és az NOACK lesz inkább!  :clap:

Igaz, de az ösmerkedést a témával ne hagyd ki!! :yes: :yes:
Egyébként oltogasson téged az ÁNTSZ, magam - mint eddig is - tartózkodom ettől!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1361 Dátum: 2016.07.16 08:38:29 »
Sziasztok,

Tegnap ez FB csoportba már beírtam hátha van valakinek ott is ötlete de azért beírom ide is ha esetleg valaki azt nem olvasná és tud nekem valami tippet adni.

Szóval a szimptóma a következő: leállításkor az autó normál esetben kikapcsol és a sebesség "fokozat" kijelző később alszik el 2-3 másodperccel, mint a kikapcsolás maga, illetve ezután elkezd villogni a kulcs visszajelző. Tegnap óta nekem olyat csinál az autó, hogy a kikapcsoló gombra bökve azonnal eltűnik minden, majd kb 5-10 másodperc múlva bekapcsol az autó újra. Ez elég ciki pl amikor már kiszállt az ember aztán csodálkozva nézi, hogy az autó be van kapcsolva.

Mindennek kísérő jelensége is van, mégpedig egy szoftosabb és egy hard formában. A szoftosabb az, hogy semmi más, csak a digitális óra beáll 1:00-ra. A keményebb verzió, hogy minden resetelődik: óra 1:00-ra, fogyasztás, megtett út, ODO-méterek nullán, összes rádió állomás elfelejt - tehát mintha levettem volna egy pillanatra a kis akksit.

Átléptem diagnostic módba és a következő értékeket mutatta a computer a kis akksira: menet közben vagy READY-ben, 13.9V körül, tehát töltés OK. Simán csak bekapcsolva READY nélkül 12.1V, bekapcsolt fényszóróval 11.8V.  Elsőre én is kis akksira gondoltam, de ezek az értékek nem igazán arra hajaznak meg az sem, hogy alig 1.5 éves a kis akksim. Mindenesetre egy akkutesztert próbálok valahonnan szerezni...

Este amikor hazaértem ráültem Techstream-el de semmi hibakód nincs benne, minden a legnagyobb rendben lévőnek tűnik.

Priuschat-en kétféle dolgot olvastam: kis akkis és valami kontakt hiba a biztosíték doboz házatáján ill. valakit még le is akart húzni egy kereskedő, hogy a gyújtáskapcsoló a hibás (ami ugye nincs is benne).

Valakinek volt már hasonló misztikus hibája? Esetleg valami ötlet a fentieken túl?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1362 Dátum: 2016.07.16 09:48:27 »
Átléptem diagnostic módba és a következő értékeket mutatta a computer a kis akksira: menet közben vagy READY-ben, 13.9V körül, tehát töltés OK. Simán csak bekapcsolva READY nélkül 12.1V, bekapcsolt fényszóróval 11.8V.
Ezek az értékek a szulfátosodás miatt rohamosan romlani fognak.
Én először rendbe tenném a kisakkut, ártani nem árt.

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1363 Dátum: 2016.07.16 20:18:53 »
Én először rendbe tenném a kisakkut, ártani nem árt.
Úgy érted cseréljem ki, vagy van valami módszer a regenerálására?

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1364 Dátum: 2016.07.16 22:29:36 »
Megmérted töltés után?
0W20-as és 5W30 Eneos között jelentéktelen az àr különbség.
A jobb viszkozitás miatt éppenséggel csökkenhet is az olajfogyasztás, és alapvetően valóban a NOAK ból lehet következtetni a mértékére.
Az olajadalékot az eladásnál ne felejtsd el kiemelten megemlíteni, akkor legalább minden józan ember átugorja.
Miből gondolod, hogy tetszőleges motorba, és olajhoz vmennyi + lötty jobb mint amit az olajmérnökök laborban ellenőrzött körülmények között kifejlesztettek?
Tudom, ez örök vita téma egyesenek, másoknak, meg éppen nem. Én magam nem tudok ebben állást foglalni de leírom egy esetet, bár tudom, 1 eset nem mérvadó.
Fórumtárs 93-ban vette a Carináját 200 xe Km-rel. Akkor beszereltette a gázt. 2010-ben bejelentkezett a fórmra és elmondta, hogy 1250000 km-nél jàr. 10000-enként cserélte az olajat, és prolongot használt.
Lehet ettől, lehet nem. De tudjuk azt is a mérnökök serege dolgozik az időzített elromláson. És azt is tudjuk, a 30000-es periódusok, amik gyári ajánlás egyes márkáknál, nem vált be tartósság tekintetében.
Prius 2 - a mosolygós autó.