Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3765640 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12390 Dátum: 2017.01.03 00:56:20 »
Amúgy sem látom világosan, hogy az eltérő kódnevek alá milyen felszereltségek tartoznak. Nincs ez valahol összeszedve?

Megpróbálom dióhéjban összeszedni  ;) .
*Volt az alap fapad, az 1-el magasabb Sol (Technic esetében alu borítással, Elegant esetében fadekorral) szint az alábbiakat tartalmazta pluszban hozzá képest
-hátul is elektromos (Aut funkcióval és becsípődésgátlóval ellátott) ablakemelők
-első és hátsó kartámasz (szövet borítással)
-esőérzékelős ablaktörlő
-elektromosan behajtható külső tükrök
-fényre sötétedő belső visszapillantó tükör
-fedélzeti számítógép (a kormányról is vezérelhető)
-2 zónás, Automata klíma
-Hifi berendezés Alu dekorral
-Bőrbevonatú kormánykerék és sebességváltókar (alu dekorral)
-Választható sötét vagy világos kárpitozás
-"Avensis" feliratú küszöbdíszlécek
-Megvilágított piperetükrök a napellenzőknél (vezető és utas oldalon)
-2.4-es motor esetében széria a tempomat
-Első ködlámpák
-Karosszéria színére fényezett alsó oldalsó küszöb

A Sol felett az akkori 1 db 2.0 dízel motorral a Comfort volt párosítható, mint a csúcsmodell, ebben a Sol-on felül:
-Elektromosan állítható első ülések
-Elektromosan állítható deréktámasz
-Fűthető első ülések (fokozatmentesen állítható intenzitással)
-Bőrbelső (választható fekete vagy bézs színben)
-Bőrborítású első és hátsó kartámasz
-Bőrborítású zsebek az első ülések háttámláján
-Bőrborítású kartámasz és ajtóbehúzó az ajtókon
-16"-os könnyűfém keréktárcsák (teljes értékű pótkerék, 16"-os alufelnivel)
-Hátsó szélvédőn napfényvédő roló (Wagon esetében nem)
-Tempomat
-Első szélvédő jégmentesítő funkcióval (fűtőszálas)
-Dönthető első fejtámlák
-Opcióként rendelhető volt hang vezérelt (4 nyelvű), DVD-s Navigációs rendszer, távirányítóval

Az Executive pedig a Comforton felül az alábbiakat tartalmazta:
-Xenon fényszórók, Aut terhelésérzékelős magasságállítással
-Fényszóró-mosó
-17"-os könnyűfém keréktárcsák, 215/45-ös gumikkal (teljes értékű pótkerék, 17"-os alufelnivel)
-Bizonyos országokban a 2.4-es motorhoz elektromos mozgatású üveg napfénytető is járt
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.03 00:58:23 írta Xtrem »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

extasymajom

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12391 Dátum: 2017.01.03 07:10:31 »
Többször volt már róla szó az "Avensis, mi más?" fórumban, ha egyszer lesz időd visszaolvasni  ;) - vagy valakinek visszakeresni, és bemásolni az oldalszámot ide.  :D
Köszi megnézem. [emoji2]

Tapatalkkal küldve az én HUAWEI RIO-L01 eszközömről


mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12392 Dátum: 2017.01.03 22:37:38 »
Nemrég írtam, hogy bedobott az Ave egy hibát, ami miatt kikapcsolt a vsc és a trc is benne a check engine kíséretében ugye.. Aztán ezt akku saru le és vissza megoldással töröltem (mostanra már beraktam egy obd olvasót a kocsiba), és utána cseréltem gyertyákat. Ekkor kiderült, hogy a szelepfedél teleengedte olajjal a gyertya réseket.. A fedél egyes csavarjai lazák is voltak, meghúztam mindet, és úgy néz ki eddig, hogy mind az olajeresztés mind pedig a hibakód megszűnt. A fedél lehúzása után mentem vele egy 20 perces erős kört plusz utána most egy 50 km-es hegyi túrát a Mátrában. Eddig azokon a helyeken nem láttam olaj nyomát ahol eddig.. a gyertyáknál majd csekkolom egy két hét múlva amikor hosszabbat is megyek vele.
Jut eszembe a benne lévő Denso gyertyák szikratávja lényegesen nagyobb volt, mint amit vettem, és beletettem. Típus teljesen egyforma volt a cserével.
 
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Hory82

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12393 Dátum: 2017.01.03 23:50:35 »
Ugyanez volt az én műszerfalammal is. Ki kell szerelni kondikat kicserélni újakra . A nagyáramú forrasztásokat újra kell forrasztani és jó lesz.
Egy műszerész ismerős mindenképpen jó ha van. De legalább egy ügyes villanyszerelő.
Vagy cserélj kolplett műszeregységet.


Köszönöm szépen az infót :) Villanyszerelő lévén megpróbálom akkor az általad leírt műveletsort. Ha nem muszáj nem cserélem az egész egységet.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12394 Dátum: 2017.01.04 05:44:05 »
mh197:
Igen, mert a régi gyeryák elektródái elkoptak, azért nő a szikraköz. Szélsőséges esetben gyújtótrafó is leéghet ettől.

TtkRN2

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12395 Dátum: 2017.01.04 12:32:34 »
mh197:
Igen, mert a régi gyeryák elektródái elkoptak, azért nő a szikraköz. Szélsőséges esetben gyújtótrafó is leéghet ettől.

TtkRN2

Az ok, hogy kopnak, de ez attól sokkal tágabb volt ránézésre. Több mint kétszerese volt a távolság a régiben az újhoz képest. Ez azért már elég sok nem? Amúgy az elektróda vastagságán nem vettem észre, hogy vékonyabb lenne, szóval inkább csak a szikra köz volt nagyobb.
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12396 Dátum: 2017.01.04 14:22:47 »
Anno egy Samara gyertyáin láttam ilyet, az elektróda nem volt vékonyabb ott sem nagyon, de olyan 1,8mm volt a szikraköz, ott is kb. duplája a jónak. Igaz, egy gyújtótrafós, az is pár ezer forint, ha leégne, nem akkora kiadás, gondolhatta a tulaj... Kollégám sem cserélt az Astrájában, 70 ezer volt neki, mire kicseréltette, ott egyben van a négy. Azóta kínosan ügyel a gyertyacserére.

TtkRN2

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12397 Dátum: 2017.01.04 15:36:42 »
Mérni nem mértem,de most a trafó hibánál nekem is úgy tűnt,mintha nagyobb lett volna. Érdekes,hogy kb. 50e van ezekben a Denso gyertyákban. Erősen gondolkodom,hogy kicserélem mindet. Nem nagy tétel igazából.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12398 Dátum: 2017.01.04 19:30:47 »
Szvsz a tyúk előbb volt, mint a tojás. :nono: Szerintem a trafó jóságát nem befolyásolja a gyertya rosszalkodása. :no: És még abban sem vagyok biztos, hogy ez fordítva igaz. :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12399 Dátum: 2017.01.04 19:59:08 »
Pedig befolyásolja. Ha nő a gyertyahézag, akkor magasabb feszültség kell a szikra létrehozásához. Ezért magasabb feszültség terheli a gyújtótrafó szekunder (nagyfeszültségű) tekercsét, ami az üzemi hőmérsékletét is emeli, ami viszont a tekercsvezeték szigetelés átütési szilárdságát csökkenti, de ha nem csökkentené is, a nagyfeszültség előbb-utóbb megtalálja az utat magának, és menetzárlat lesz, ami újabb melegedést okoz, és egy ördögi kör indul el, a trafó pedig tönkremegy.
A gyertyakopás természetes, nem a rossz trafó következménye, nincs tyúk-tojás probléma. A gyertyacsere elmulasztása egyértelműen növeli a gyújtótrafó leégésének esélyét. Ha meg leégett, akkor úgyis kicseréli az ember a kopott gyertyát is. Karbantartás, ennyi. Persze a trafó akkor is leéghet, ha a gyertya jó, mivel kap eleget az arcába, de a nagy szikraköz egyértelműen gyorsítja a tönkremenetelét.
 Legalábbis én így tudom ezt, és a tapasztalataim is megerősítik.
Szívesen veszem persze, ha valaki logikus érvekkel kijavítja a fenti gondolatmenetet, tapasztalattal alátámasztva.

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.04 20:05:38 írta vd1234 »

dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12400 Dátum: 2017.01.04 20:41:07 »

Köszönöm szépen az infót :) Villanyszerelő lévén megpróbálom akkor az általad leírt műveletsort. Ha nem muszáj nem cserélem az egész egységet.
Kiszeded a műszeregységet és a panel rögzítő csavarjait kiszeded.
Aztán kihajtod a digitális kilóméter óra rögzítő füleit.
Kiszeded a műszerek rögzítő csavarjait és kiforrasztod a műszereket.
Ha van ónszippantód akkor könnyű dolgod lesz .
Ha leszedted a panelt a táp IC egy 5 lábú nagy stabilizátor azt forraszd át és az elektrolit kondikat cseréld ki hasonló értékű kondikra.
A tüskesorokat és a nagy áramú részeket forraszd át és jó lesz.
A visszarakásnál a műszerek beforrasztására figyelj mert eléggé macerás mert minden láb mellett van egy kis 3szög ami könnyen megmozdul.
kis kézügyesség kell de megoldható.
Ha elakadsz valahol jelentkezz és segítek.

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12401 Dátum: 2017.01.04 22:23:49 »
Egyszerű gyújtótrafó leégésről már nagyon régen túlhaladott beszélni. A "gyertyapipába" épített elektronika és a trafó komplexum meghibásodása egyszerű mérésekkel nem különíthető el. Hogy a megnövekedett gyertyahézag hol bosszulja meg magát, azt roncsolás nélkül nem lehet megállapítani sokszor roncsolással sem.
Javaslat:  https://docs.google.com/viewer?url=http%3A%2F%2Fwebshop.langauto.hu%2Fkepek%2Fmuszaki%2F4.8.pdf   :surrender:
és bővebben:  http://www.webaruhaz.langauto.hu/frmMuszaki.aspx
Avensis 1.8 / 2007

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12402 Dátum: 2017.01.04 23:35:12 »
Pedig befolyásolja. Ha nő a gyertyahézag, akkor magasabb feszültség kell a szikra létrehozásához. Ezért magasabb feszültség terheli a gyújtótrafó szekunder (nagyfeszültségű) tekercsét, ami az üzemi hőmérsékletét is emeli, ami viszont a tekercsvezeték szigetelés átütési szilárdságát csökkenti, de ha nem csökkentené is, a nagyfeszültség előbb-utóbb megtalálja az utat magának, és menetzárlat lesz, ami újabb melegedést okoz, és egy ördögi kör indul el, a trafó pedig tönkremegy.
A gyertyakopás természetes, nem a rossz trafó következménye, nincs tyúk-tojás probléma. A gyertyacsere elmulasztása egyértelműen növeli a gyújtótrafó leégésének esélyét. Ha meg leégett, akkor úgyis kicseréli az ember a kopott gyertyát is. Karbantartás, ennyi. Persze a trafó akkor is leéghet, ha a gyertya jó, mivel kap eleget az arcába, de a nagy szikraköz egyértelműen gyorsítja a tönkremenetelét.
 Legalábbis én így tudom ezt, és a tapasztalataim is megerősítik.
Szívesen veszem persze, ha valaki logikus érvekkel kijavítja a fenti gondolatmenetet, tapasztalattal alátámasztva.

TtkRN2
Nem vagyok egy elektrotudós, de én azt gondolom, hogy arról már nem kap információt a vezérlés, hogy milyen hosszú a szikra, tehát az nem fogja változtatni a szikrát generáló feszültséget. A szikrát létrehozó feszültség változása inkább valami mástól lehet. :hmmmm: (Erről is hallottam már ezt-azt, (pl. hogy a primer áramkörön létrejövő alacsonyabb feszültség miatt csak rövidebb távolságon belül képes szikra képződni) de mivel nem értek hozzá, nem bonyolódnék bele, hülyeséget meg nem akarok írni.) Egyébként én úgy olvastam, hogy a mostani modern gyertyáknál már nem jellemző az elektródák kopása. Nekem volt, hogy 160e km-t volt bent gyertya.
Itt egy link, ami elég jó összefoglalót ad a gyertyákról. https://alkatreszek.hu/gyertya-hiba-jelei-tunetei-okai-csere
Én annakidején nem fedeztem fel összefüggést a trafóromlás és a gyertyák újsága  ;) között. Nem vagyok egy elektrotudós, de én azt gondolom, hogy arról már nem kap információt a vezérlés, hogy milyen hosszú a szikra, tehát az nem fogja változtatni a szikrát generáló feszültséget. A szikrát létrehozó feszültség változása inkább valami mástól lehet. :hmmmm: (Erről is hallottam már ezt-azt, (pl. hogy a primer áramkörön létrejövő alacsonyabb feszültség miatt csak rövidebb távolságon belül képes szikra képződni) de mivel nem értek hozzá, nem bonyolódnék bele, hülyeséget meg nem akarok írni.) Egyébként én úgy olvastam, hogy a mostani modern gyertyáknál már nem jellemző az elektródák kopása. Nekem volt, hogy 160e km-t volt bent gyertya. Itt egy link, ami elég jó összefoglalót ad a gyertyákról. https://alkatreszek.hu/gyertya-hiba-jelei-tunetei-okai-csere
Én annakidején nem vettem észre összefüggést a trafóromlás éa a gyertyaújság  ;) között. Volt, hogy egészen új gyertyáknál is dobtam ki trafót. Nekem inkább az volt a bajom, hogy valószínűleg Kínában készülhettek azok a francia, olasz, német trafók...

Hory82

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12403 Dátum: 2017.01.05 00:18:06 »
Kiszeded a műszeregységet és a panel rögzítő csavarjait kiszeded.
Aztán kihajtod a digitális kilóméter óra rögzítő füleit.
Kiszeded a műszerek rögzítő csavarjait és kiforrasztod a műszereket.
Ha van ónszippantód akkor könnyű dolgod lesz .
Ha leszedted a panelt a táp IC egy 5 lábú nagy stabilizátor azt forraszd át és az elektrolit kondikat cseréld ki hasonló értékű kondikra.
A tüskesorokat és a nagy áramú részeket forraszd át és jó lesz.
A visszarakásnál a műszerek beforrasztására figyelj mert eléggé macerás mert minden láb mellett van egy kis 3szög ami könnyen megmozdul.
kis kézügyesség kell de megoldható.
Ha elakadsz valahol jelentkezz és segítek.

Köszi a részletes leírást. Sajnos csak jövő hétvégén tudok vele majd foglalkozni.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12404 Dátum: 2017.01.05 05:06:36 »
Nos, még olyan gyertyát nem láttam, ahol az előírt csereperiódus végén ugyanakkora lett volna a szikraköz, mint új korában, de ha van, akkor oké, ahogy írtam, megfelelő szikraköz mellett is tönkremehet a trafó ( vagy más, nagyfeszültséget generáló egység, pl. sokszorozó). Sajnos új gyertya is lehet hamar rossz, átüt valahol pár ezer km után, és terheli a meghajtását. Motoros időszakból van olyan élményem, hogy új gyertyával szikra sem volt, ez persze szélsőség, de volt.
Nyilván a szikraköz növekedésről nincs visszacsatolás, de a jelenség attól még fennáll. Miért? Mert pl. ha egy közeg átütési szilárdsága mondjuk 10000 V/cm, akkor 2cm átütéséhez már 20000 V kell, stb. Amit én leírtam, annak egyik cikk sem mond ellent szerintem.
Én továbbra sem fogom senkinek sem azt javasolni, hogy ne cseréljen gyertyát időben, mert úgysem kopnak az új gyertyák, az újabb nagyfeszültségű elemeknek meg már nem árt, ha kopnának is. Azért, mert szerintem ez nem igaz. De inkább legyen igazatok, és bár lenne igaz, mert akkor senkinek sem lesz emiatt problémája.
Másik topicban írtam ezt:
Apám kb 6 éves Ignisében cseréltük a gyári NGK gyertyákat, amik szintén 100 ezer km cserére vannak. Azokban nem volt 50 ezer és mind tropa volt, átfújtak keményen. Szikraközt nem mértem, de nagyobbnak láttam az újaknál. Erről megpróbálok megbízható infót beszerezni. Csere után megtáltosodott a kocsi. Rövidtávon használja, és a sok felmelegedés-kihűlés ciklus is terheli a gyertyákat, tehát a használat jellege sem mindegy.

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.05 05:30:00 írta vd1234 »