Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3776921 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11475 Dátum: 2016.08.17 11:41:17 »
VD1234 fórum társunk is említette az olaj cserét addig nem is gondolkodtam rajta de most hogy te is említetted már biztos hogy 2000km-nél cserélem jó hogy ebben a pénzéhes világban van még néhány olyan ember aki önzetlenül segíteni akar. Köszönöm.
Tömitést akkor veszek mielött szétszedem.
Ez az olajcsere dolog, szerintem egyszerűen túlbiztosítás a részünkről, de én nem akartam a véletlenre bízni. Így aludtam nyugodtan, elvégre, a gyűrűszett is új, annak be kell idomuljon a helyére, elképzelhető, hogy keletkezik némi apró fémforgács odabenn működés közben. Na, én pontosan az ezek által esetlegesen okozott karcok elkerülése érdekében cseréltem olajat. Így biztosan nem lesz vele gond. Igen, kb 15 000Ft  az összköltsége. A vvt-i motorok hengerfalait nem lehet felfúrni, így a nem kívánt karcok könnyen kukába dobathatják a blokkot. Hogy mindennek mekkora az esélye, nem tudom, de nem vagyok olyan jómódú, hogy bármekkora kockázatot vállaljak a 15 000 Ft-os olajcserével szemben... ezt mindenkinek magának kell mérlegelni.  ;)
Ahogy látom, te is biztonságra törekvő, alapos tulaja vagy az autónak (én is), így szerintem meg fogod lépni az olajcserét.

Csak egy apróság: Pár hete jöttünk haza Horvátországból. Tetőbox-szal, agyig pakolva, 2 felnőtt, két gyerek, full klíma és 31-34 Celsius külső hőmérséklet voltak a körülmények. Eléggé használtuk az autó teljesítményét, a tetőbox jelentős plusz légellenállást okozott. Hazaérve az 1700km-es etapról, ellenőriztem az olajszintet. 0 fogyás, pedig arra számítottam, hogy picit lejjebb mehet, hiszen az olaj lassan 1 éves benne és volt terhelve is a motor. Semmi. Ugyanott volt a szint és ugyanolyan színű volt az olaj is a nívópálcán. Ez a tény, azért nyugalommal töltött el.  :) Egyértelműen nem bántam meg, hogy megcsináltattuk a motort.
1 hónapon belül éves olajcsere következik...

(számoltam fogyasztást is, odafelé 7,91, visszafelé 8,8 lett)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11476 Dátum: 2016.08.17 11:57:53 »
Visszafelé biztos emelkedőn jöttél... :D

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11477 Dátum: 2016.08.17 12:10:35 »
Visszafelé biztos emelkedőn jöttél... :D
Nem talált! A 12,5 óra teljes menetidőből 2,5 óra konkrét dugózás volt járó motor és klíma használat mellett.  ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1105
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11478 Dátum: 2016.08.17 12:51:21 »
Visszafelé biztos emelkedőn jöttél... :D

Végül is:
- Békéscsaba tengerszint feletti magassága ~ 90 méter
- a tengerpart ~0 méter :)

Így logikus, hogy odafelé lejtő, visszafelé emelkedő :D
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11479 Dátum: 2016.08.17 19:16:03 »
Végül is:
- Békéscsaba tengerszint feletti magassága ~ 90 méter
- a tengerpart ~0 méter :)

Így logikus, hogy odafelé lejtő, visszafelé emelkedő :D
Ha már ennyire pontosak vagyunk: kétlem, hogy bepiék szállása közvetlenül a parton lett volna  ;)
Ismerve a horvát tengerpartot, általában szépen emelkedik a parttól távolodva.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11480 Dátum: 2016.08.17 19:52:12 »
Ha már ennyire pontosak vagyunk: kétlem, hogy bepiék szállása közvetlenül a parton lett volna  ;)
Ismerve a horvát tengerpartot, általában szépen emelkedik a parttól távolodva.
10-12%-os emelkedők vannak a Senj-i autópálya lejáró és a 60-65 km hosszú szerpentinen, mire elérsz a kompig. [emoji4]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

MaciWorks

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11481 Dátum: 2016.08.19 07:52:17 »
Sziasztok.
Lassan - lassan lesz valami a kocsimból azért. (T22 Ave, 1.8 VVT-i - szerelő / műszaki után hirtelen olajfogyasztás, füst, egyéb problémák)
Őszintén szólva elsőre felhúztam magam, így meghirdettem, de aztán valahogy mégis inkább a javítás mellett döntött a család.
Vagy legalábbis a hibafeltárás mellett.

Bár erősen hajlottam afelé, hogy valamelyik a fórumon már bevált szerelőhöz menjen a kocsi, de mivel trélereztetnem kellett volna min. 200km-t, annak a költségét hozzátéve nem biztos, hogy jobban kijövök.

Na mindegy. Hiba és javítás lista eddig: tömítések cseréje, szelepszárszimmeringek, gyűrűk cseréje, síkolás, fészkek marása meg az apróságok. Eddig a szokásos. Sajnos esetemben hozzájött még pár apróbb dolog. Szelepek cseréje (gyakorlatilag el voltak égve, gondolom az, hogy a füst nem tudott hova távozni, megtette a hatását), csapágyakat cseréltünk (lehet, hogy túlzott elővigyázatosság, de ha már szét volt bontva, legyen meg), vízpumpa, egy görgő, szíj.
Kipufogórendszer végig tele volt a katalizátorok maradékával, szóval szétvág, pucol, legózik. Tömítések cseréje itt is. Leömlő / katalizátor csere, bontottra, mert az új kissé sokba lett volna. (Először megpróbáltam itthon szerezni egyet, eredmény nélkül. Azaz az egyik nagy fővárosi Toyota bontóval telefonon egyeztetve megrendeltem egy leömlőt, de mikor ideért, már láttam, hogy nem T22, hanem T25-re valót küldtek. Természetesen én voltam a köcsög, meg a kollégájának magyarázva a buzi is, mert amit én akarok, azaz ez a dupla katalizátoros változat ilyen autóhoz nem is létezik. Magyarország... Végül a németektől jött egy, burkolattal, szondákkal, szállítással együtt is olcsóbban.)
Az utána következő szakasz a 3. katalizátorral úton van még. Erősen gondolkozom a hátsó részen is, dobbal, mindennel együtt, akkor új lenne az egész. Az már nem nagy összeg (~20e).
Mindenesetre a kocsi már üzemképes, bár, hogy milyen is lett, majd pár ezer km. után derül ki. Egyelőre kímélő üzemmód.
Ja igen, a javítás eddig 220e-nél tart. Sajnos ez a nyugati vidék nem olcsó. El tudtam volna képzelni jobb helyet is a pénznek...

Gyömbér

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 69
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11482 Dátum: 2016.08.19 14:29:06 »
Az ABS/VSC/Brake rendszer öntesztjét halljátok. A szelepeket mozgatja meg egy pillanatra, amikor a keréknél lévő ABS-jeladó először értékelhető jelet ad. Ne foglalkozzatok vele.

Köszi az infót!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11483 Dátum: 2016.08.19 15:15:42 »
Innen, viszont az jön a továbbiakban, hogy ne add el, használjátok, élvezzétek, hogy rendben van.
Idővel elmúlik az anyagiak miatti ellenérzésed is, mert más gondja , ami költséges, nem valószínű, hogy lesz.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11484 Dátum: 2016.08.20 13:22:17 »
...
Majd írd meg mi lett. És mostantól minden szervíz eseményről tessék számlát és munkalapot kérni.

MaciWorks

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11485 Dátum: 2016.08.20 15:31:02 »
Kicsit bonyolódik a dolog.  :censored:
bepi81, küldtem PÜ-t, ha majd ráérsz, nézd még légy szíves. Köszi.

Fxcsaba06

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11486 Dátum: 2016.08.20 17:51:07 »
Toyota Avensis 2002 1ZZ. Mindig kigyulad a motor hiba jelző figyelmeztetés. Liolvasás után mindig csak egyit ir P0175 hiba. Túl dús keverék.

Tank sapka levétel után csak úgy szívja be a levegőt. Üres vagy teli tank teljesen mindegy neki.

Erre valami megoldást tudtok javasolni?

Üdv

Fecoka76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11487 Dátum: 2016.08.22 13:57:21 »
Toyota Avensis 2002 1ZZ. Mindig kigyulad a motor hiba jelző figyelmeztetés. Liolvasás után mindig csak egyit ir P0175 hiba. Túl dús keverék.

Tank sapka levétel után csak úgy szívja be a levegőt. Üres vagy teli tank teljesen mindegy neki.

Erre valami megoldást tudtok javasolni?

Üdv

Hello !

Nem tudom Toyotánál hogy van ez, /még új toyotás vok/ de más típusnál a tankszellőzés hiánya okozza általában ezt a problémát ! Úgy hiszem kell legyen valahol egy aktív szenes szűrő, ami feladta a működést/eltömődött/, és ennek cseréje lehet orvosolja minden bajodat !

Üdv
ffe

Jeefoo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11488 Dátum: 2016.08.24 13:20:14 »
Sziasztok,


2015 December végén vettem egy 2012-es d-4d 2.2 2ad-ftv 150LE-es avensist, most megosztanám a véleményemet kicsit több mint 20e km megtétele után - hátha érdekesnek / hasznosnak találja majd valaki, majd néhány kérdést is feltennék, mert lenne, hátha tudjátok a megoldást.


Szóval megvettük, mert megtetszett, elvileg 98000km-el, ami lehet, hogy 300000-et jelent, sose tudjuk meg - németből behozott cégautó. Vásárlás után pár hónappal azért észrevettem pár dolgot, a kombi csomagtartó rész oldalsó teli ablaka egyik oldalon fűtött, másikon nem. :) Jobb eleje szerintem törve volt, festékmérő is mutat valamit, jobb hátsó oldalán is látszik egy enyhe fújásnyom. Nyilván nagyon kell figyelni, hogy meglásd, tehát ettől függetlenül jó állapotban van azt gondolom, de azért egy idő után rájön az ember néhány dologra.


Költeni nemsokat kellett rá, azaz a kötelező és kopó dolgokat vásároltam rá. A téli conti gumival gyakrabban, a nyári új birdgestone gumival is előfordult menetstabilitási gondja, kb. 3-4szer csúsztunk meg vele totál értelmetlenül. Az a tapasztalatom vele, hogy a hátulja hajlamos kitörni, hirtelen manőverezésnél, vagy nagy sebességgel kanyarodáskor. Minden esetben túlkormányozottá válik az autó, tehát a kanyarból nem kifelé indul meg, hanem pont befelé. Így egyszer sajna majdnem egy ártatlan fordost csaptam le az útról aki tökre nem tehett semmiről, egyszer meg őzike kikerülésnél nehéz volt visszatérnem vele a saját sávomba, de addigra már számítottam rá, hogy hogy fog viselkedni. Mindkét esetben sikerült úrrá lenni rajta, az első esetben még ismeretlen volt az autó és az elektromos rendszer avatkozott be és rántotta egyenesbe a 30 fokban kitért autót. Szóval amire rájöttünk, hoyg nagyon óvatosan kell vele menni kanyarban, mert ilyen szempontból elég gyér képeségekkel rendelkezik, de ettől függetlenül jó vételnek tekintjük és szeretjük a kis japános bugrisságai ellenére is, szerintem szereti a család. A megcsúszásokra visszatérve azért vagyok zavarban, mert direkt elmentem az eset után vizes és száraz burkolatú útakra kipróbálni és szándékosan előidézni a jelenséget, de képtelen voltam megtenni, pedig 40-es kanyarban 90 felett picivel nekiálltam ráncigálni a kormányt, sehogy nem bírtam keresztbe fordítani egyszer sem. Viszont amikro vészhelyzet van, akkor még az amúgy is nehéz helyzetre rátesz egy lapáttal - nesze púpos, itt van mégegy. :)


Fogyasztását másik topicban leírtam, dinamikus vezetés mellett átlagos 7.3-7.7 liter / 100km, sima dieselt tankolva. Általában a MOL dieselével járok vele ennyivel, OMV-t próbáltam és AGIP-ot, de többet fogyasztott vele, így maradtam a MOL-nál. Kicsit fogyaszthatna kevesebbet, vagy mehetne jobban cserébe - ez az érzésem vele kapcsolatban, (pl 2.0literes nagynyomású dieselek számomra erősebbnek tűnnek), de elfogadjuk így ezt az állapotot, ha van valakinek infója, hogy biztonságosan mennyi plusz teljesítményt lehet még ebből a motorból kiaknázni, azt szívesen fogadom.


Összeségében elégedettek vagyunk a járgánnyal, szeretjük is, nagyon kényelmes, simán lehet vele menni többszáz km-t megállás nélkül, előzni lehet vele, elég dinamikus. Hiányzik a hátsó csomagtérből nekem a szivargyújtó aljzat, pl. ha hosszú úton, ha hűtőládát viszek magammal, akkor jó lenne, ha be tudnám dugni a csomagtartóban.




Hibajelenségek, amik várnak még a megoldásra és tippet adhatnátok mi okozza:


1. Első futómű eléggé rázkódik, remeg, vibrál, amikor közepeset, vagy nagyobbat kell fékeznem, feltételezésem szerint amikor már bemelegszik. Ha jól gondolom, akkor lehet, hogy a féktárcsa melegszik el és ez okozhatja az erőteljes remegést. Hallottam olyat, hogy brembo féktárcsa van rajta gyárilag, ugyhogy ez nekem már elegendő válasz is arra, hogy elmelegszik a tárcsa. Veszek rá majd valami normálisabb tárcsát, de a fékbetéteket azért jobban elkoptatnám mielőtt cserélem. Hátul a fékbetéteket már cseréltem saját kezűleg benne, most trw van benne, elégedett vagyok velük, ezt tervezem előre is.


2. jobb hátsó ablakemelő gomb nem működik, a kapcsoló hibás lehet, ezt majd cserélem / megnézem.


3. kormányban érezhető kottyanás van, mikor elindulok vele és mondjuk lassú tempónál ki van tekerve a kormány (garázsból kiállás, stb...)  - Kormányösszekőtő / első szilentek okozhatnak ilyet?


4. Boszniai túránkon kapott az autó rendesen, azóta apránként hangosodó morgás/rezonancia fordulatszám függvényében 1200 és 1600-as fordulat körül a motorból. - Motortartó gumibak okozhat ilyet? Kuplungon nem érzem, hogy probléma lenne, lendkeréknél nem érzem, hogy baj lenne, leállításkor nem csattog össze vissza, teljesen jó hangja van a motornak alapjáraton is. - mire tippeltek mi okozhatja?


5. bal első vezetőoldali ajtó recseg/nyikorog mikro szarabb úton megyek. A többi nem. Az ajtó nem lóg, megnéztem.


6. egyéb utastér zajok, főleg hátulról a csomagtérből - nekem még nem volt olyan autóhoz szerencsém, ami halk menet közben és nem nyikorog, recseg, pattog valami hátul. (Általában kombi autóim vannak)


7. légkondi büdös amikor bekapcsolom, 5 perc múlva már oké (vagy megszokom a szagot... XD ) - patronos fertőtlenítő volt, nem segített, pollenszűrő csere kétszer megvolt, a másodiknál iparibb fertőtlenítést végeztünk (nem sajnálta belőle a fertőtlenítőszert a szerelő, folyott orrán-száján, 3 napig meg lehetett fulladni benne) majd ezután pár hétre megint visszatért. Cseppentő lemezt/ tálcát nem találtam meg, hátha ott szaporodott fel a baci... (Vásárlás előtt 2 hónappal letettem a cigit - tehát nem azért büdös, mert dohányoznék benne... továbbá tényleg csak akkor érezhető amikor a légkondit beindítom, utána 1 perc múlva már nincs kellemetlen szag)


8. kicsit tüzesebbé tenném, mert ekkora fogyihoz több teljesítményt (nyomaték/lóerő) képzelek el, hova vigyem, kit ajánlotok, mennyi egy ilyen "tuning" firmware upgrade? Én nem tudom megcsinálni? EPROM égetőt vagy obd-t tudok intézni / csinálni magamnak, csak fw image-em nincs.


A fenti problémák nem vészesek, csak általában kritikus vagyok a saját autóimra, minden aprócska dolgot rendbe akarok rajta tenni. Köszi és üdv a klubban, bocsi a hosszú ömlengésért.
Toyota Avensis 2.2 d-4d

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1105
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11489 Dátum: 2016.08.24 13:50:07 »
... a kombi csomagtartó rész oldalsó teli ablaka egyik oldalon fűtött, másikon nem. :) ...

A jobb hátsó üvegben nem fűtés van, hanem a rádió antennája, legalábbis T25-nél még úgy volt...

... Jobb eleje szerintem törve volt, festékmérő is mutat valamit, jobb hátsó oldalán is látszik egy enyhe fújásnyom. ...azért egy idő után rájön az ember néhány dologra...

Festés nyomok jellemzőek a németből hozott autókra... Apróbb parkolási sérüléseket, egyéb esztétikai hibákat is javíttatnak hamar.
Légzsákok megvannak? A, B, C oszlopon, küszöbön ne legyen baleset nyoma, lemezgyűrődés, gyanúsan sok tömítő és festék.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS