Sziasztok,
2015 December végén vettem egy 2012-es d-4d 2.2 2ad-ftv 150LE-es avensist, most megosztanám a véleményemet kicsit több mint 20e km megtétele után - hátha érdekesnek / hasznosnak találja majd valaki, majd néhány kérdést is feltennék, mert lenne, hátha tudjátok a megoldást.
Szóval megvettük, mert megtetszett, elvileg 98000km-el, ami lehet, hogy 300000-et jelent, sose tudjuk meg - németből behozott cégautó. Vásárlás után pár hónappal azért észrevettem pár dolgot, a kombi csomagtartó rész oldalsó teli ablaka egyik oldalon fűtött, másikon nem.
Jobb eleje szerintem törve volt, festékmérő is mutat valamit, jobb hátsó oldalán is látszik egy enyhe fújásnyom. Nyilván nagyon kell figyelni, hogy meglásd, tehát ettől függetlenül jó állapotban van azt gondolom, de azért egy idő után rájön az ember néhány dologra.
Költeni nemsokat kellett rá, azaz a kötelező és kopó dolgokat vásároltam rá. A téli conti gumival gyakrabban, a nyári új birdgestone gumival is előfordult menetstabilitási gondja, kb. 3-4szer csúsztunk meg vele totál értelmetlenül. Az a tapasztalatom vele, hogy a hátulja hajlamos kitörni, hirtelen manőverezésnél, vagy nagy sebességgel kanyarodáskor. Minden esetben túlkormányozottá válik az autó, tehát a kanyarból nem kifelé indul meg, hanem pont befelé. Így egyszer sajna majdnem egy ártatlan fordost csaptam le az útról aki tökre nem tehett semmiről, egyszer meg őzike kikerülésnél nehéz volt visszatérnem vele a saját sávomba, de addigra már számítottam rá, hogy hogy fog viselkedni. Mindkét esetben sikerült úrrá lenni rajta, az első esetben még ismeretlen volt az autó és az elektromos rendszer avatkozott be és rántotta egyenesbe a 30 fokban kitért autót. Szóval amire rájöttünk, hoyg nagyon óvatosan kell vele menni kanyarban, mert ilyen szempontból elég gyér képeségekkel rendelkezik, de ettől függetlenül jó vételnek tekintjük és szeretjük a kis japános bugrisságai ellenére is, szerintem szereti a család. A megcsúszásokra visszatérve azért vagyok zavarban, mert direkt elmentem az eset után vizes és száraz burkolatú útakra kipróbálni és szándékosan előidézni a jelenséget, de képtelen voltam megtenni, pedig 40-es kanyarban 90 felett picivel nekiálltam ráncigálni a kormányt, sehogy nem bírtam keresztbe fordítani egyszer sem. Viszont amikro vészhelyzet van, akkor még az amúgy is nehéz helyzetre rátesz egy lapáttal - nesze púpos, itt van mégegy.
Fogyasztását másik topicban leírtam, dinamikus vezetés mellett átlagos 7.3-7.7 liter / 100km, sima dieselt tankolva. Általában a MOL dieselével járok vele ennyivel, OMV-t próbáltam és AGIP-ot, de többet fogyasztott vele, így maradtam a MOL-nál. Kicsit fogyaszthatna kevesebbet, vagy mehetne jobban cserébe - ez az érzésem vele kapcsolatban, (pl 2.0literes nagynyomású dieselek számomra erősebbnek tűnnek), de elfogadjuk így ezt az állapotot, ha van valakinek infója, hogy biztonságosan mennyi plusz teljesítményt lehet még ebből a motorból kiaknázni, azt szívesen fogadom.
Összeségében elégedettek vagyunk a járgánnyal, szeretjük is, nagyon kényelmes, simán lehet vele menni többszáz km-t megállás nélkül, előzni lehet vele, elég dinamikus. Hiányzik a hátsó csomagtérből nekem a szivargyújtó aljzat, pl. ha hosszú úton, ha hűtőládát viszek magammal, akkor jó lenne, ha be tudnám dugni a csomagtartóban.
Hibajelenségek, amik várnak még a megoldásra és tippet adhatnátok mi okozza:
1. Első futómű eléggé rázkódik, remeg, vibrál, amikor közepeset, vagy nagyobbat kell fékeznem, feltételezésem szerint amikor már bemelegszik. Ha jól gondolom, akkor lehet, hogy a féktárcsa melegszik el és ez okozhatja az erőteljes remegést. Hallottam olyat, hogy brembo féktárcsa van rajta gyárilag, ugyhogy ez nekem már elegendő válasz is arra, hogy elmelegszik a tárcsa. Veszek rá majd valami normálisabb tárcsát, de a fékbetéteket azért jobban elkoptatnám mielőtt cserélem. Hátul a fékbetéteket már cseréltem saját kezűleg benne, most trw van benne, elégedett vagyok velük, ezt tervezem előre is.
2. jobb hátsó ablakemelő gomb nem működik, a kapcsoló hibás lehet, ezt majd cserélem / megnézem.
3. kormányban érezhető kottyanás van, mikor elindulok vele és mondjuk lassú tempónál ki van tekerve a kormány (garázsból kiállás, stb...) - Kormányösszekőtő / első szilentek okozhatnak ilyet?
4. Boszniai túránkon kapott az autó rendesen, azóta apránként hangosodó morgás/rezonancia fordulatszám függvényében 1200 és 1600-as fordulat körül a motorból. - Motortartó gumibak okozhat ilyet? Kuplungon nem érzem, hogy probléma lenne, lendkeréknél nem érzem, hogy baj lenne, leállításkor nem csattog össze vissza, teljesen jó hangja van a motornak alapjáraton is. - mire tippeltek mi okozhatja?
5. bal első vezetőoldali ajtó recseg/nyikorog mikro szarabb úton megyek. A többi nem. Az ajtó nem lóg, megnéztem.
6. egyéb utastér zajok, főleg hátulról a csomagtérből - nekem még nem volt olyan autóhoz szerencsém, ami halk menet közben és nem nyikorog, recseg, pattog valami hátul. (Általában kombi autóim vannak)
7. légkondi büdös amikor bekapcsolom, 5 perc múlva már oké (vagy megszokom a szagot... XD ) - patronos fertőtlenítő volt, nem segített, pollenszűrő csere kétszer megvolt, a másodiknál iparibb fertőtlenítést végeztünk (nem sajnálta belőle a fertőtlenítőszert a szerelő, folyott orrán-száján, 3 napig meg lehetett fulladni benne) majd ezután pár hétre megint visszatért. Cseppentő lemezt/ tálcát nem találtam meg, hátha ott szaporodott fel a baci... (Vásárlás előtt 2 hónappal letettem a cigit - tehát nem azért büdös, mert dohányoznék benne... továbbá tényleg csak akkor érezhető amikor a légkondit beindítom, utána 1 perc múlva már nincs kellemetlen szag)
8. kicsit tüzesebbé tenném, mert ekkora fogyihoz több teljesítményt (nyomaték/lóerő) képzelek el, hova vigyem, kit ajánlotok, mennyi egy ilyen "tuning" firmware upgrade? Én nem tudom megcsinálni? EPROM égetőt vagy obd-t tudok intézni / csinálni magamnak, csak fw image-em nincs.
A fenti problémák nem vészesek, csak általában kritikus vagyok a saját autóimra, minden aprócska dolgot rendbe akarok rajta tenni. Köszi és üdv a klubban, bocsi a hosszú ömlengésért.