Nem éreztem, hogy erőlködne. Ugyan úgy indított, ahogy szokott, csak annyi hogy párat pörgetett és utána égett ki a biztosíték.
Ezt a kábel lehúzást megemlítem majd a szerelőnek.
És amint kiég a biztosíték, meg is áll az önindító? A behúzótekercsnek egy "csapolása", tekercsvége gyakran rá van kötve a vaskos forgórész tápra, arra az oldalra, ami megy be az önindítóba a behúzótekercsről. Így az indítás pillanatában a forgórészen keresztül folyik a tekercs árama, ez kell a behúzáshoz, a harmadik leágazás van közvetlenül testre kötve, ez kell a benntartáshoz. Ilyen módon magában az önindítóban is lehet a hiba a keféknél, a tekercsben, kommutátor-szeletek között, vagy a tartó mechanizmusban.
Az önindítókat kiszerelve szokták megmérni, megtáplálva és meghajtva, akár még padon melegítve is hőlégfúvóval, miközben mérik a felvett áramot, feszültségesést...
Lehet, hogy több időt kell rászánni, de meglesz az......