Betojok...Ilyenkor katalizátor hiba van a tárolóba?Hogy mi lehet az összefüggés...Ilyenkor az autó ugyan úgy megy,vagy átmegy valami "vész" üzemmódra?
Azért van összefüggés:
A TRC (Traction Control) és a VSC (Vehicle Stability Control) működése erősen összefügg: a TRC funkcióit használja a VSC az autó stabilizálására. Ezért ha a TRC funkciói nem használhatók, akkor A VSC is lekapcsol.
A TRC úgy működik, hogy kis kisebb sebességek mellett a kipörgő kerek(ek)et fékezéssel és a motor teljesítményének korlátozásával (!!!) (gyújtás és befecskendezés megszüntetés) próbálja kordában tartani. Magasabb sebességnél a fékezgetést már nem is alkalmazzák.
Mi történik, ha időnkét a gyújtást és a befecskendezést lekapcsoljuk, ki-kihagy egy henger? Időben azon a környéken elégtelen lesz az égés. Az elégtelen égés a károsanyagkibocsátás növekedésével jár. Mi hivatott a károsanyagkibocsátást a motor után csökkenteni? A katalizátor. Ha szar a katalizátor, akkor a rendszer nem engedi, hogy szükségtelenül pluszban terheljük az egyébként is csereérett egységet, mert a.) még jobban telepakolja trutyival és ezért az autógyártó magától korlátoz. b.) az autógyártó nem önszántából teszi ezt, hanem kényszerítik rá környezetvédelmi okokból. Azt hogy az a.) vagy a b.) variáns vagy azok valamiféle keveréke igaz-e, azt nem tudom, de a lényeg szerintem érthető.