Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3776570 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7725 Dátum: 2014.01.28 08:15:43 »
Betojok...Ilyenkor katalizátor hiba van a tárolóba?Hogy mi lehet az összefüggés...Ilyenkor az autó ugyan úgy megy,vagy átmegy valami "vész" üzemmódra?

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7726 Dátum: 2014.01.28 10:52:33 »
Betojok...Ilyenkor katalizátor hiba van a tárolóba?Hogy mi lehet az összefüggés...Ilyenkor az autó ugyan úgy megy,vagy átmegy valami "vész" üzemmódra?

Azért van összefüggés:
A TRC (Traction Control) és a VSC (Vehicle Stability Control) működése erősen összefügg: a TRC funkcióit használja a VSC az autó stabilizálására. Ezért ha a TRC funkciói nem használhatók, akkor A VSC is lekapcsol.
A TRC úgy működik, hogy kis kisebb sebességek mellett a kipörgő kerek(ek)et fékezéssel és a motor teljesítményének korlátozásával (!!!) (gyújtás és befecskendezés megszüntetés) próbálja kordában tartani. Magasabb sebességnél a fékezgetést már nem is alkalmazzák.
Mi történik, ha időnkét a gyújtást és a befecskendezést lekapcsoljuk, ki-kihagy egy henger? Időben azon a környéken elégtelen lesz az égés. Az elégtelen égés a károsanyagkibocsátás növekedésével jár. Mi hivatott a károsanyagkibocsátást a motor után csökkenteni? A katalizátor. Ha szar a katalizátor, akkor a rendszer nem engedi, hogy szükségtelenül pluszban terheljük az egyébként is csereérett egységet, mert a.) még jobban telepakolja trutyival és ezért az autógyártó magától korlátoz. b.) az autógyártó nem önszántából teszi ezt, hanem kényszerítik rá környezetvédelmi okokból. Azt hogy az a.) vagy a b.) variáns vagy azok valamiféle keveréke igaz-e, azt nem tudom, de a lényeg szerintem érthető.
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.28 10:59:25 írta keeper83 »

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7727 Dátum: 2014.01.28 12:13:18 »
Tökéletesen érthető! :clap:

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7728 Dátum: 2014.01.28 13:18:02 »
Idézetet írta: lapo - 2014.01.25 10:31:22

    Sziasztok! Hogy lehet kikapcsolni az ESP Avensisben?
Azt bezony nem lehet! :no:
ESP (Toyotánál VSC) kikapcsolható a műszerfalon lévő VSC OFF gombbal. Legalább is az Ave I.-nél. Minden újra indításnál automatikusan újra aktív, tehát bekapcsolt állapotba kerül.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7729 Dátum: 2014.01.28 13:45:50 »
Idézetet írta: lapo - 2014.01.25 10:31:22

    Sziasztok! Hogy lehet kikapcsolni az ESP Avensisben?ESP (Toyotánál VSC) kikapcsolható a műszerfalon lévő VSC OFF gombbal. Legalább is az Ave I.-nél. Minden újra indításnál automatikusan újra aktív, tehát bekapcsolt állapotba kerül.

Így van.
T22 facelift Owner's Manual 3. oldal (a 7-es számmal jelölt kapcsoló a lényeg):

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7730 Dátum: 2014.01.28 14:49:58 »
Így van.
T22 facelift Owner's Manual 3. oldal (a 7-es számmal jelölt kapcsoló a lényeg):

Kérdés, hogy a VSC off gombbal valóban ki is kapcsolja a teljes VSC (menetstabilizáló) rendszert, vagy csak a kipörgésgátlást (kvázi valójában csak egy TRC off történik) kapcsolja ki?

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7731 Dátum: 2014.01.28 14:58:57 »
Ezt nagyon egyszeru tesztelni  :devil: :tank:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7732 Dátum: 2014.01.28 15:01:26 »
Kérdés, hogy a VSC off gombbal valóban ki is kapcsolja a teljes VSC (menetstabilizáló) rendszert, vagy csak a kipörgésgátlást (kvázi valójában csak egy TRC off történik) kapcsolja ki?

Az én értelmező olvasásom szerint a VSC OFF feliratú gomb kikapcsolja a VSC funkciót.
A funkciók egymásra épüléséből nekem az következik, hogy kipörgésgátló kikapcsolt állapotában biztosan nincs VSC, a VSC kikapcsolt állapotában viszont akár még működhet a kipörgésgátló önmagában.

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7733 Dátum: 2014.01.28 17:45:35 »
Az én értelmező olvasásom szerint a VSC OFF feliratú gomb kikapcsolja a VSC funkciót.
A funkciók egymásra épüléséből nekem az következik, hogy kipörgésgátló kikapcsolt állapotában biztosan nincs VSC, a VSC kikapcsolt állapotában viszont akár még működhet a kipörgésgátló önmagában.

Logikusnak tűnik, amit írsz kipörgésgátló kikapcsolt állapotában biztosan nincs VSC, de vhogy mégsem lehet így, legalábbis nem mindegyik Ave generációnál.
Nálam T25-ben csak TRC off gomb van, pedig mellette van VSC, de annak nincs is kikapcsoló gombja.
Kézikönyv alapján, ha kikapcsolom a TRC-t, akkor is él a háttérben a VSC. Gondolom próbáltak egyfajta bolondbiztos megoldást kitalálni.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7734 Dátum: 2014.01.28 19:37:00 »
az enyémben is csak a kipörgésgátlót lehetett kikapcsolni, a menetstabilizálót nem

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7735 Dátum: 2014.01.28 20:13:48 »
Azért van összefüggés:
A TRC (Traction Control) és a VSC (Vehicle Stability Control) működése erősen összefügg: a TRC funkcióit használja a VSC az autó stabilizálására. Ezért ha a TRC funkciói nem használhatók, akkor A VSC is lekapcsol.
A TRC úgy működik, hogy kis kisebb sebességek mellett a kipörgő kerek(ek)et fékezéssel és a motor teljesítményének korlátozásával (!!!) (gyújtás és befecskendezés megszüntetés) próbálja kordában tartani. Magasabb sebességnél a fékezgetést már nem is alkalmazzák.
Mi történik, ha időnkét a gyújtást és a befecskendezést lekapcsoljuk, ki-kihagy egy henger? Időben azon a környéken elégtelen lesz az égés. Az elégtelen égés a károsanyagkibocsátás növekedésével jár. Mi hivatott a károsanyagkibocsátást a motor után csökkenteni? A katalizátor. Ha szar a katalizátor, akkor a rendszer nem engedi, hogy szükségtelenül pluszban terheljük az egyébként is csereérett egységet, mert a.) még jobban telepakolja trutyival és ezért az autógyártó magától korlátoz. b.) az autógyártó nem önszántából teszi ezt, hanem kényszerítik rá környezetvédelmi okokból. Azt hogy az a.) vagy a b.) variáns vagy azok valamiféle keveréke igaz-e, azt nem tudom, de a lényeg szerintem érthető.

Ha nincs befecskendezés, akkor nem elégtelen égés lesz, hanem semmilyen, ami nem jár károsanyag-kibocsátással. Olyan gyártó nincs, ami csak a gyújtást kapcsolja ki, hiszen azzal tönkretenné a katalizátort, ami a környezetvédelmi előírások miatt megengedhetetlen. A TRC és VSC valóban a fékekhez avatkozik be az ABS szivattyú segítségével, illetve  a motor nyomatékát szabályozza az előgyújtás szögének állításával (persze csak addig, amíg tud: kopogáshatár, terjeszkedés üteme). Ha ég a MIL lámpa, (T25 Avensisnél pl. ilyenkor ég a TRC, VSC lámpa is), akkor az ECU Limp-mode-ban van, és a hiba jellegétől függően korlátozásokkal üzemel. Ilyenkor nem az üzemállapotnak megfelelően vezérli (lambda esetén szabályozza) a motort, hanem előre betáplált jellegmezők alapján, így nyilvánvalóan a TRC és a VSC sem működik. Még akkor sem, ha egyébként a TRC, VSC -nek nincs problémája. Ezt igyekszik ezzel jelezni.

500+

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7736 Dátum: 2014.01.29 07:24:58 »
Ha nincs befecskendezés, akkor nem elégtelen égés lesz, hanem semmilyen, ami nem jár károsanyag-kibocsátással. Olyan gyártó nincs, ami csak a gyújtást kapcsolja ki, hiszen azzal tönkretenné a katalizátort, ami a környezetvédelmi előírások miatt megengedhetetlen. A TRC és VSC valóban a fékekhez avatkozik be az ABS szivattyú segítségével, illetve  a motor nyomatékát szabályozza az előgyújtás szögének állításával (persze csak addig, amíg tud: kopogáshatár, terjeszkedés üteme). Ha ég a MIL lámpa, (T25 Avensisnél pl. ilyenkor ég a TRC, VSC lámpa is), akkor az ECU Limp-mode-ban van, és a hiba jellegétől függően korlátozásokkal üzemel. Ilyenkor nem az üzemállapotnak megfelelően vezérli (lambda esetén szabályozza) a motort, hanem előre betáplált jellegmezők alapján, így nyilvánvalóan a TRC és a VSC sem működik. Még akkor sem, ha egyébként a TRC, VSC -nek nincs problémája. Ezt igyekszik ezzel jelezni.
A toyota gondolatmenete ezek szerint:
Ha nem veszed meg tőlünk azt a k...ott drága katalizátort, akkóó törd össze az ótódat, oszt' rohaggyá meg! :tt2: :devil:
Vagy én túl egyszerűen gondolkodom? :?: :?:

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7737 Dátum: 2014.01.29 07:56:50 »
Mi a helyzet az univerzális katalizátorokkal?Azok azért töredék áron vannak a gyárihoz képest.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7738 Dátum: 2014.01.29 08:27:47 »
Ha nincs befecskendezés, akkor nem elégtelen égés lesz, hanem semmilyen, ami nem jár károsanyag-kibocsátással. Olyan gyártó nincs, ami csak a gyújtást kapcsolja ki, hiszen azzal tönkretenné a katalizátort, ami a környezetvédelmi előírások miatt megengedhetetlen. A TRC és VSC valóban a fékekhez avatkozik be az ABS szivattyú segítségével, illetve  a motor nyomatékát szabályozza az előgyújtás szögének állításával (persze csak addig, amíg tud: kopogáshatár, terjeszkedés üteme). Ha ég a MIL lámpa, (T25 Avensisnél pl. ilyenkor ég a TRC, VSC lámpa is), akkor az ECU Limp-mode-ban van, és a hiba jellegétől függően korlátozásokkal üzemel. Ilyenkor nem az üzemállapotnak megfelelően vezérli (lambda esetén szabályozza) a motort, hanem előre betáplált jellegmezők alapján, így nyilvánvalóan a TRC és a VSC sem működik. Még akkor sem, ha egyébként a TRC, VSC -nek nincs problémája. Ezt igyekszik ezzel jelezni.

Köszi a javítást, végül csak összeáll ez. Ezt az előre definiált korlátozásos, jellegmezős (nem pedig dinamikusan szabályozott) működést már hallottam.
Egyébként nyilván lekapcsolják a gyújtáson kívül a befecskendezést is, ez így logikus. Azért írtam, hogy ezek időbeni környezetében, mert gondoltam, hogy egy-két-öt egymásutáni égéskimaradás (természetesen üzemanyag nélküli) azért befolyással lehet az utána következő rendes munkaütemekre, még ha csak minimálisan is. Azt meg hogy tényleges hengerlekapcsolás nincs is kipörgésgátlás közben, az meglepetésként ért.
Még egyszer köszi.

500+

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7739 Dátum: 2014.01.29 16:30:43 »
Mi a helyzet az univerzális katalizátorokkal?Azok azért töredék áron vannak a gyárihoz képest.
Az 1.8 avénél nem játszik: a kiömlőbe helyezték el. :tt2: Nehogymá occsó pénzé vegyé. :tt2: :lol: