sziasztok!
avensis d4d 2003- as autom olyat produkál, hogy egyik pillanatról a másikra elhagyja az erő és csak lassan gyorsul fel . azután mikor eléri a 2700 -as körüli fordulatot hirtelen megindul mint akit seggbe rugtak. Van ,hogy naponta többször is csinálja ,van hogy napokig nem, de az utóbbi időben egyre gyakoribb. Azt vettem észre, hogy ha kinyomott kuplungnál felpörgetem 4500- ig akkor visszatér az ereje, de akármelyik pillanatban újra csinálhatja.
ötlete van valakinek? temészetesen a check lámpa nem jelez és hibakódot sem ír ki diagnosztikakor. turbó nyomás szelep? turbó elkormolódva? segítsetek mert már megőrülök tőle!
Szerintem több dolog is előfordulhat:
1. Sok városi használat miatti lekormolódás. Ez minden egyes kipufugógázokkal érintkező alkatrészt érint, összeadódva már érzékelhető hibává állnak össze. Ez jellemzője ennek a motornak, egyszerűen nem szereti, ha szinte 100%-osan városban üzemeltetik. Ekkor a motorfordulat nem igazán, vagy csak rövid időre éri el, haladja meg a 2500-as fordulatot. A motor öntisztító mechanizmusa csak tartósabban 2500-as fordulat feletti üzem esetén tud hatékonyan beindulni. Hosszabb távon ez biztosítja a lerakódások kiégését, természetes eltávozását. Nem utolsó sorban az autóba szerelt CO katalizátor is csak ekkor éri el igazán a működéséhez szükséges hőmérsékleti tartományt. Hosszabb városi használat mellett az EGR szelep gyakori(bb) tisztítása is javasolt, ugyanis ezeknél a CR dízeleknél a kipufogógáz visszavezetés adott esetben az égéshez használt levegő 50-60 %-át is kiteheti, azaz a szelepet tág tartományba állítja az ECU. Ennek valamely végállásban történő megszorulása még nem okozza a fent leírt hibát, de más hibával együtt már rájátszat, felerősítheti azt.
Ajánlat: Egy 1-200 km-es autópálya használat, folyamatos és állandó terhelés mellett, mondjuk - a most legjobbnak tartott - OMV prémium gázolajjal.
2. SCV szelep(ek) elkoszolódása, hibája. Ezek a nagynyomású szivattyún elhelyezett hozamszabályozó szelepek, amik nagynyomású részbe kerülő üzemanyag mennyiségének a szabályozásáért felelnek. A sok városi használat miatt a szelepek többnyire csak a szabályozási tartományuk első felében mozgolódnak, ez a rész a jól szabályozható, de gyors terhelésváltást már nem tudnak jól lekövetni Ezt is orvosolhatja a fentebb említett autópályás kör. Az SCV szelepek egyébként is a gyenge pontok közé tartoznak, általános hibájuk nem lenne meglepő.
3. A turbóban található WG szelep, esetleg az azt működtető mechanikus, pneumatikus részek, beleértve a vezérlő pneumatika szelepet. Ezek hibás működése, szorulása is okozhatja, hogy csak nehézkesen épül fel a turbónyomás. Esetleg valóban sérült a turbóban a turbina vagy kompresszorkerék, ami meggátolja alacsony fordulaton a nyomás felépülését.
Első körben én a hosszútávú "kikormolásra" szavazok. Ha az sem segít akkor jöhet a részletes diagnosztika.
A fentebb leírtak igazából csak vaktában lövöldözés a diagnosztikai adatok ismerete nélkül. (Itt nem az OBD hibakódokra gondolok, mert az édeskevés az egyéb hibaüzenetek mellett).
Érdekes lehetne még tudni továbbá, hogy milyen kulturált az alapjárat, mennyire füstöl hirtelen terhelésre a motor, annak milyen a színe, milyen könnyen indul hidegen, melegen, stb...
A leírtak csak egy laikus találgatásai, kéretik úgy is kezelni!
Üdv:
BF