Naszóval ígértem a komfortindexről hogy teszek fel képeket. 2008-as Yarisról készültek, de mivel a Toyoták zöme ilyen relét használ, azokba is egyformán megy.
Plug-and-play és garanciavesztés mentes, mert az eredeti indexrelét félre lehet tenni, és másik ugyanilyen bontottat lehet feltuningolni ha az ember nem akar variálni. Lényeg hogy gyári relével megy csak, utángyártott kínai led-esítő relével nem.
Erről a modulről van szó:
http://www.ebay.com/itm/281664265747Lengyel a fickó aki eBay-en árulja, 6ezer Ft. alatt megáll postaköltséggel együtt. Kapsz egy modult piros dobozkában rajta egy fehér négylábas csatlakozóval, és egy hozzávaló csatlakozóval szerelt kábelt, a kábel erei a mellékelt angol nyelvű dokumentáció szerint színekben. Szerintem a doksiban Citroen műszerfal képei vannak, de ott bonyolultabb a szerelés mint a Toyotán, mert úgy tűnik nem ilyen klassz relé van benne.
A modul működésének lényege, hogy az indexkart elég csak megpöccinteni a tetszőleges irányba, és magától indexel hármat. Ha tévedésből értünk hozzá, akkor ellenkező irányba kell egyet pöccinteni és azonnal megáll.
Tessék:
Kesztyűtartót a bal oldali kormány alatti részen kivenni.
Ez az indexrelé.
Húzni kell erősen, lejön. Ez a helye.
Házat óvatosan szétpattint.
A foglalatból ki kell pattintani a fekete kereszt-elemet, hogy az áramkör kijöjjön.
Négy kis lukat fúrni a ház tetejébe, úgy, hogy a kábelek majd az áramkör és a ház belső fala közt jönnek ki, tehát minél inkább a szélén. 3mm-es fúró, vagy forró pákahegy.
Ide kell forrasztani, ezekre a lábakra (piros=gyujtás, kékek=az indexkar jelei, mindegy melyik, fekete=test)
A végtermék.
Ragasztós tépőzárral rögzül majd (Lidl-es). Lehet sima kétoldalas ragasztó is, frankó helye van.
Relét visszanyom a helyére.
Modult pedig a kormány alatt lévő műszerfal belső részére rá lehet tenni kétoldalassal.
Kész!
Áramkörileg ez valósul meg: