Szerintem a mai technikai szinten nem jelenet hibaforrás kockázatot egy automata klíma. Miért, olyan sok gond van velük? Szerintem nincs.
Persze, hogy nem nehéz beállítgatni, csak minek, ha matatás nélkül is megy.
13 éve ülök automata klímás kocsiban, gyakorlatilag 365 napon keresztül használom is. Beállítom a 23 fokot és nem foglalkozom vele. Nagyritkán kicsit feljebb vagy lejjebb állítom a hőmérsékletet.
Az autó legyen kényelmes, szolgáljon ki és ne nekem kelljen mindennel küzdene. Ez nem az agyonbonyolítás, hanem a technikai fejlődés részemről
Korábban én is így láttam ezt
... de az álláspontom változóban van.
Én az automata kílmásban is állandóan variálok a hőmérséklettel. Márpedig a gombot nyomogatni, vagy a tárcsát tekergetni, kb. ugyanakkora macera. Persze ha neked az úgy jó, hogy egyszer belövöd 23-ra és úgy hagyod, az más
! De nekem sajnos állandóan változik a hőérzetem, adott külső hőmérséklet mellett hol fázom, hol melegem van - ezért aztán folyamatosan variálom. Minden autóban. Innentől az automata nekem nem nagy előny. Sőt, kb. semekkora. De másnak ettől még az lehet.
Viszont hogy jelentős plusz hibaforrás, az nem vitás. Sokkal bonyolultabb rendszer, mint a manuális. Érzékelőkkel, szervomotorokkal, vezérléssel stb.
Én az ilyesmitől elkezdtem fázni, és ez aligha javul majd, ahogy (még jobban) öregszem. Emlékszem, huszon-pár évesen nagy vitákat folytattam erről nagybátyámmal, aki már akkor is azt az elvet képviselte, hogy "ami ott sincs, az nem tud elromlani". Ma már kezdek igazat adni neki
Szervókormány, központi zár, 4 elektromos ablak, egy normális audio-rendszer, tetőablak, manuális klíma, automata váltó, tempomat; és persze ABS, ESP, teljes számú légzsák-arzenál. Ennyi nekem bőven elég (lenne), bármilyen autóban. Sőt, ez az én skálámon már egy igen bőségesen felszerelt kocsi
! Ha mindez elég volt, még 20 éve is, egy felső kategóriás kocsiban, akkor ma is elég lenne bárkinek
... Kivételt (csöppet sem könnyű szívvel) maximum a biztonsági felszerelések javára tennék.